(~215 B)

DIARY: onze meivakantie op camping Bakkum

Goedemorgen! Ik ben weer terug van vakantie en deel vandaag mijn fotodagboek met jullie. We verbleven twee weken op Camping Bakkum met onze eigen caravan en ondanks dat het weer niet zo mooi was als waar we op gehoopt hadden, we hebben ons evengoed prima weten te vermaken. Twee dagen waren iets minder leuk: we waren een dag ziek met zijn vieren (vooral de kinderen) en we kampten met windkracht 10 waardoor we een hele nacht en dag in de voortent waren om de boel te beschermen. Maar we hadden ook iets te vieren: mijn boek kwam uit!

Kijk mee naar de foto’s die ik gemaakt heb. Het zijn er niet zoveel op een dag, maar ik denk dat je zo een goed beeld krijgt van onze dagen op de camping. Als ik in de supermarkt liep of ik met Anke (zij was ook mee met haar gezin) bloemkool aan het maken was, dacht ik niet echt aan de camera, haha. Daarentegen is het natuurlijk wel heel leuk om uitjes en terrasjes (eindelijk weer!) op de foto te zetten.

Op naar de camping!

We gaan samen met Anke en haar gezin. Als we aankomen op Bakkum zijn we lang bezig met de voortenten. Als dat eenmaal staat warmen we eten op, wat ik van huis heb meegenomen en wat mijn moeder gemaakt heeft. Zo fijn!

Maandag

Hoera, Maddox is jarig! We hebben voor hem het ziekenhuis van Playmobil gekocht maar omdat dat veel te groot is om mee te nemen, heb ik een ander setje als extra cadeau voor op de camping gekocht.

Op naar de speeltuinen!

De koffie is fantastisch dus die halen we iedere ochtend. Fijn om dit te kunnen doen terwijl de jongens spelen.

Ijsje.

Ik laat als verrassing Eeki komen. Dit kun je boeken als er een kind jarig is en dat vond ik zo leuk voor Maddox. Eeki komt met taart, een kaart, kijkt bij de cadeautjes en doet een dansje op het lievelingsnummer van je kind. Aanrader!

Maddox is helemaal onder de indruk.

Echt heel leuk om dit voor hem te kunnen doen!

Prachtig!

Dinsdag

Iedere ochtend gaan we naar Eeki om te dansen en daarna om te spelen (en dus koffie te halen). Het is echt ons vakantieritueel.

Het is Koningsdag! Er staan veel kinderen met spullen en Maddox (papa) tikt een houten gereedschapskoffer met gereedschap op de kop.

Wim en Nicole komen gezellig naar de camping met hun jongens, om Maddox’ verjaardag nog te vieren. Ze nemen oranje tompoucen mee. Lekker!

We zijn gezellig voor de caravan en een beetje rondom de camping met zijn allen.

Pizza!

Zo lief dat de jongens zo fijn bij elkaar liggen.

Woensdag

Ik ben de hele nacht op geweest omdat ik ziek ben geworden. ’s Nachts en ’s ochtends beginnen ook de jongens met overgeven.

Deze dag wordt dus heel gauw geslipt. Wat voel je je dan ellendig, helemaal met zijn allen in een caravan.

Donderdag

Het blijkt gelukkig een kort virusje te zijn want na een goede nacht zijn we allemaal weer op de been. Raymond en Jirka gaan met de oudste jongens op pad; Anke en ik met de twee jongste kids. Het is slecht weer dus we gaan naar een overdekt winkelcentrum. Met een missie!

Mijn boek is uit! Bizar hoor, om hem zo te zien liggen.

Zo ontzettend tof!

’s Avonds duik ik lekker vroeg mijn bed in met een boek.

Vrijdag

Hoi! We zijn weer onderweg naar Eeki, een dansje en koffie.

Anke en ik gaan even boodschappen doen met deze jongens.

Voor de rest zijn we op de camping lekker spelen.

Weer of geen weer!

Zaterdag

Mijn ouders komen langs voor Maddox’ verjaardag en hij krijgt eindelijk een skateboard waar hij al tijden om vraagt.

Oefenen, oefenen, oefenen. En ja, we hebben een hoop bescherming erbij, haha.

’s Middags lopen we naar het strand.

Zo fijn!

We mogen weer: een terrasje!

Vorige keer vonden mijn ouders de pizza zo lekker, dus we trakteren hen hier weer op. Ze zijn echt heel erg goed!

Dansje!

We huren skelters voor de jongens en dat is een schot in de roos. De hele dag zijn ze in de weer.

Kibbeling als lunch!

Ik ga een stuk wandelen. Iedere dag loop ik ruim 10.000 stappen en dat is zo fijn. Ik probeer ook de dag te starten met een gezond ontbijt (gewoon met kwark zoals thuis, Anke maakt af en toe bananen pannenkoeken of heel af en toe een croissant). Zo hou ik alles in balans en dat voelt prettig. Normaal kwam ik altijd kilo’s aan tijdens vakanties omdat ik het zag als een groot vreetfestijn. Ik at dus alles wat ik thuis niet mocht van mezelf. Misschien is dat het afgelopen jaar wel de grootste overwinning geweest, dat ik daar verandering in heb aangebracht. De weegschaal vertelde me bij thuiskomst dat ik een halve kilo lichter ben (dat staat voor mij gelijk aan gelijk blijven ongeveer), dus ik denk dat ik voor mezelf die balans goed te pakken heb.

Heerlijk even!

Terwijl Skyler nog een rondje doet, maakt Raymond een broodje hamburger.

Maandag

We willen er even uit en gaan naar het bos.

We wandelen bijna 4 kilometer en dan…

Gaan we lunchen op het terras. Zo leuk dat dat weer kan.

Raymond gaat even naar huis voor de vissen en de post en neemt dit cadeau mee terug. Gekregen van de uitgever. De illustratie staat voorin mijn boek dus heel erg tof om dit te hebben.

Dinsdag

Drama nacht. Het waait keihard, windkracht 10, en de tent staat niet goed. Raymond hangt zo’n beetje de hele nacht aan de stokken om de boel in tact te houden en haringen erin te slaan. Het is echt doodeng.

Koffie is hoognodig voor iedereen.

Ik sta in het AD met mijn boek!

We proberen ons binnen te vermaken.

Niet de beste dag, zullen we maar zeggen. Raymond rijdt nog naar een campingzaak voor extra stokken en haringen.

Na het eten komen mijn ouders helpen. Mijn vader heeft genoeg ervaring met kamperen en slaat de hele tent muurvast de grond in, haha. Nog even knuffelen met Maddox en daarna is het tijd om de nacht in te gaan. We slapen heel goed!

Wat een dag. Dat kunnen we ook weer afvinken.

Woensdag

Een foto voor opa en oma dat de nacht goed is gegaan en de tent er nog staat, lol.

Lekker spelen.

Anke en ik gaan de hort op. Boodschappen doen en een koffie en taartje op het terras.

De mannen zijn skateboarden!

’s Middags gaan wij ook even kijken. Maddox heeft de smaak te pakken.

’s Avonds bestellen we Thais. Heerlijk is het.

Donderdag

Ik wilde heel graag nog iets leuks doen om mijn boek te vieren. We gaan naar het Ruiterhuys!

Wie Maddox een beetje kent, weet dat hij geen betere keuze qua lunch had kunnen maken. Het heeft het gewonnen van de patat, lol.

Ik ga voor een broodje carpaccio. Heerlijke middag zo! We zitten drie uur met koffie, thee en hapjes. Fijn om toch even een moment te pakken voor mijn boek.

Fris uit de douche en lekker naar bed!

Vrijdag

We splitsen weer even. De mannen gaan skateboarden en de dames gaan even shoppen. We gaan naar de Hunkemöller voor nieuw ondergoed.

Daarna komen we allemaal weer bij elkaar voor een terrasje.

’s Middags zijn we weer op de camping.

Lekker spelen.

Wandelen!

De mannen halen de voortenten eraf; de jongens vermaken zich nog even met spelen in het laatste zonnetje.

Zaterdag

Laatste dansje bij Eeki.

Nog even spelen, koffie halen en dan is het toch echt tijd om naar huis te gaan.

We zijn er weer! ’s Avonds zitten Skyler en ik klaar voor de finale van Lego Masters.

Zondag

Moederdag! Ik krijg mooie knutselwerkjes van de jongens. Ik heb geen knutselkinderen dus dit waardeer ik des te meer, haha.

Het gewone leven begint weer. De boodschappen zijn in the pocket en daarna ben ik de middag bezig met de was en dit fotodagboek.