(~215 B)

Glamperen met z’n allen

Op vakantie gaan met kleine kids; ‘Kamperen is de max’ wordt er vaak verteld. Kids hebben heerlijk veel ruimte om lekker te ravotten en je hebt alle vrijheid die je wilt. Voor de luxebeestjes onder ons voegden ze daar een touch of glamour en comfort bij en zo onstond het begrip glamperen. Wij testen het voor je uit deze vakantie.

Glamperen is de nieuwe trend de afgelopen jaren; kamperen in stijl en comfort. Lees: een tent in de volle natuur, maar voorzien van boxsprings, kasten, een kookeiland… met andere woorden: alle luxe die je nodig hebt voor een perfecte vakantie. Zelf hebben we even rond gezocht voordat we de perfecte place to be vonden die echt kidsproof was. Wij kozen voor camping Les Ormes in de Dordogne streek.

Vanaf de eerste blik op de website waren we verkocht aan de landelijke inrichting van de tenten, die ook verder werd doorgetrokken naar de rest van de camping. Ook al was het een camping; je had totaal geen campinggevoel.

Na een goede week inpakken – want let’s face it: met kleine kids op vakantie vertrekken is gewoon een ware volksverhuis – konden we vertrekken. Zandspeelgoed, waterspeelgoed, opblaasbare bootjes, kinderstoel, flesjes, melkjes, pampers… Om daar dan eenmaal aan te komen en de helft niet nodig te hebben. Maar dat vergeten we voor nu maar even.

Omdat we de rit zo ontspannen mogelijk wilden houden en we de kids ook niet te lang in de auto wilden hebben, kozen we ervoor om in twee dagen te rijden. Dankzij de leuke speeltuinen aan de tankstations verliep alles erg relaxt. Tipje: hou in de auto een klein notitieboekje bij en schrijf daarop de stops die echt een aanrader of afrader waren, altijd handig voor de volgende vakantie. Verder schreef ik ook een aantal leuke radiozenders op. Of ben ik nu helemaal ouderwets met no iPhone en hippe usb-stick vol gedownloade muziek?

Eenmaal aangekomen op onze vakantiestemming bleken de tenten nog mooier dan dat ze er online op de website uitzagen. Alles was super landelijk en straalde echt rust en bovenal vakantiegevoel uit. Heerlijke ligbedden buiten voor wanneer de kids sliepen. Ook had elke tent een eigen hangmat.

Onze tent was gelegen op een klein veld, waarop nog 4 andere tenten samen stonden, met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn zoontjes. Samen speelden ze dan ook wel ’s avonds, schattig om ze zo bezig te zien. Het zwembad was echt uber kidsproof, met een eenvoudig pierenbadje dat heerlijk ondiep was, zodat Lyano rustig op zijn kont kon zitten. Geen glijbaan waarbij je hem constant in het oog moest houden, nee,  gewoon lekker simpel een vierkant pierenbad. Iedereen gooide zijn strandspeelgoed erin en met een paar emmers en schepjes waren onze kids al meer dan tevreden. Het grote zwembad was voor de helft maar 0,85m, dus kon Alexander daar ook lekker staan en springen.

We zijn ook een dagje naar een prachtig zandmeer geweest met een grote glijbaan. Dat zou wel iets voor Alexander zijn dachten we. Maar nee hoor, niet de oudste maar onze kleine man van net 1 jaar vond het helemaal geweldig. Al giebelend kwam ‘ie de glijbaan af, super schattig om te zien.

Aan het restaurant stonden allerlei oude gocarts en fietsen, een kinderboerderij en een fijne zandbak met again lekkere hangmatten voor de ouders. Valt het op dat het hier echt super kidsproof was? Het enige grote nadeel was echt wel het sanitair. Sowieso is het niet zo fijn om je douche en toilet te moeten delen, maar hier was het sanitair vaak niet erg proper, vooral door de grote hoeveelheid kleine kids die alleen naar het toilet gingen. Deels de verantwoordelijkheid van de camping, die zouden moeten beseffen als hun bezoekers voornamelijk gezinnen zijn met kleine kids, dat er meer schoongemaakt zou moeten worden. Maar ook een beetje de verantwoordelijkheid van de ouders, die hun kinderen zouden moeten begeleiden en zien dat het daarna ook aangenaam vertoeven is voor de volgende persoon.

Maar laat dat dan ook het enige nadeel zijn, verder hebben we er echt super hard genoten. De week daarop vertrokken we met eigen tent verder. Benieuwd of kamperen zonder de glamour ook zo vlekkeloos verloopt? Stay tuned…

Delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

8 Reacties

1. 23 juli 2013 / 08:34

Wat een leuke foto’s! Die camping ziet er heel leuk uit om met kinderen naartoe te gaan 🙂

2. 23 juli 2013 / 10:14

Lijkt me een hele tour, kamperen met kids, maar op zo’n camping is het goed te doen denk ik! Mooi zeg, alleen wel erg jammer van het sanitair. Toch wel een belangrijk onderdeel vind ik.

3. 23 juli 2013 / 19:31

leuk ik heb goede jeugd herinneringen aan de kampeer vakatie mijn moeder minder .hiihi die vind en vond er niks aan!!

4. Maaike
    24 juli 2013 / 11:45

Ah jammer dat de toiletgebouwen niet zo schoon waren. Ik ben een paar weken geleden ook wezen kamperen op een kidsproofcamping (met normale tenten en sleurhutten, geen glamptenten) en daar was het sanitair allemaal wel erg schoon. Ze hadden zelfs speciale lage toiletjes voor jonge kinderen ingericht.. Misschien dat de normale toiletten daarom schoon waren: de kinderen gingen ergens anders naar de wc. Het was trouwens camping De Zeven Linden in Baarn, ook zeker een aanrader met kinderen vind ik!

5. 28 juli 2013 / 22:38

Jammer van de niet schone sanitaire voorzieningen. Verder klinkt het wel allemaal top!