(~215 B)

Mommyhood jaaroverzicht 2022

Na alle dagboeken is het aan het eind van het jaar tijd voor een recapitulatie. Wat hebben we allemaal gedaan? Wat is er allemaal gebeurd? Wat voor mooie dingen hebben we mogen doen? Het was een jaar waarin mijn gezondheid niet zo best was en waarin mijn werkleven op zijn kop stond. Maar het was ook een jaar waarin een nieuwe vriendschap ontstond, andere vriendschappen anders werden vormgegeven en muziek toch wel centraal stond. Wat heb ik veel mooie dingen gezien. Ik was aanwezig bij de bruiloft van Anouk, ging twee keer een weekend weg met Raymond en we hebben wat mooie vakanties met de caravan gehad. Ook stapte we in het vliegtuig voor een week Ibiza. Er gebeurden veel dingen spontaan en ik mag het jaar afsluiten met een leuke baan waar ik op mijn plek zit. Fijn! Kijk mee naar het grote jaaroverzicht. Op naar nog meer leuke diary’s in 2023!

Januari

Eindelijk weer naar school na een lockdown! Ik ben blij dat we die ellende een beetje achter ons hebben kunnen laten. Voor de rest waren we veel buiten en bezochten we een leeg camping Bakkum, de speeltuin bij camping de Lakens, het strand en nog een keer het bos. Maddox moest zich even melden bij de spoedeisende post in het ziekenhuis vanwege zijn longen, maar dat bleek gelukkig mee te vallen. Geen opname nodig, net als de rest van het jaar. Ook was ik veel aan het werk voor Briljant Baby. Inmiddels al een paar maanden failliet maar in januari kreeg ik het aanbod om meer voor ze te doen. En vervolgens niks betaald te krijgen. Heel zuur.

Februari

In februari ging ik eindelijk weer eens naar Mika voor mijn haar! Ik moest twee keer terug omdat de verf niet goed pakte, maar uiteindelijk was het heel mooi geworden. Ook ging ik met de jongens naar Dierenpark Amersfoort in hun voorjaarsvakantie. Voor de rest was het ziekenboeg in huis omdat Maddox heel erg kwakkelde. Skyler haalde zijn B-diploma en mijn nichtje Beau werd 9 jaar. Ook nam ik Skyler nog even mee lunchen en hadden we een heel fijne dag samen. Tot slot schreef ik de eerste woorden van mijn tweede boek. Maar dat tweede boek kwam er uiteindelijk toch niet omdat ik aan alles voelde dat het niet het juiste moment was.

Maart

Maart stond in het teken van mijn longontsteking en verjaardag. Ik was echt heel erg ziek en moest me zelfs op mijn verjaardag melden in het ziekenhuis voor een hele dag onderzoeken. Ik kon gelukkig daarna nog wel met Skyler naar de theatervoorstelling van Snelle. Dat was heel erg leuk! Ik vierde mijn verjaardag daarna met mijn ouders in een Italiaans restaurant en ging naar Venneper Lodge voor een deel 2 van mijn verjaardag. Lekker inhalen, haha. Ook ging ik in maart met Anke een weekend weg naar een tof huis vlak bij Hilversum. Zo onwijs van genoten, ondanks dat ik last had van mijn longen. Het was juist heel erg goed om er op dat moment even uit te zijn.

April

April begint met een flinke ziekenboeg. De jongens allebei een week lang de griep, ik daarna de griep en daarna Maddox en ik nog oorontsteking. Gelukkig knappen wij daarna op en gaan we op vakantie naar Ibiza! We zijn daar een weekje en het is echt heerlijk. Ook gaan Skyler en ik naar ZiggoDome voor het concert van Suzan & Freek. Last but not least: Maddox wordt vijf! We vieren dit op Ibiza en hij trakteer nog even voordat de vakantie begint.

Mei

Mijn gezondheid is niet op zijn best in 2022 en naast een long- en oorontsteking, kan ik nu ook een keelontsteking en een luchtweginfectie aan mijn lijstje toevoegen. Ik weet niet precies wat het allemaal was, maar ik hoop 2023 wel wat gezonder door te brengen. Gelukkig waren er ook veel leuke dingen zoals de jongens die eindelijk weer op schoolreisje mochten, de open dag van de brandweer en Maddox’ verjaardagsfeestje! Ook brachten we weer een bezoekje aan Bakkum, dit keer voor de verjaardag van Sef. We sloten mei af met een weekend in het oosten in een tof huis van Landal. Als laatste begon ik in deze maand voor mijn freelance opdrachtgever, de verloskundigenpraktijken. Dat doe ik nu nog steeds met veel plezier.

Juni

Juni is feestmaand! Ik mag namelijk weer naar Anouk na heel lang wachten. Het begint op een festival in Alphen, waar ik gezellig met Nicole naartoe ga. Dit was zo leuk! Ook ga ik met Skyler naar Snelle in Afas Live. Ook al zo leuk. Maar de klapper was natuurlijk het weekend naar Den Haag met Raymond voor het concert en de bruiloft van Anouk. Wat was dit ontzettend mooi en leuk. Raymond en ik bleven slapen in een mooie kamer en hebben echt genoten van de qualitytime. Ook kregen we steeds meer contact met Bibi en Lotte die we leerden kennen op Ibiza. Leuk hoe het leven soms kan lopen! Mooie maand met lekker weer en leuke activiteiten.

Juli

We staan een paar weekenden op camping De Achterste Hoef! Zo leuk. Het begint als samenwerking voor twee weekenden en uiteindelijk boeken we er zelf nog twee weekenden bij. Het is de maand van de zomervakantie en we beginnen de vakantie op het strand met een playdate. Het weer belooft veel goeds voor de rest van de maand. Met Skyler en Maddox ga ik naar Snelle tijdens de Amsterdamse Zomer, ik ga sporten en lunchen met Debbie en we bereiden ons voor op de lange vakantie met de caravan. We gaan twee weken naar de Molenhof en een week naar Bakkum. Eind juli staan we daar, tot half augustus. De foto’s zie je hieronder in de maand augustus!

Augustus

De maand augustus zit bomvol. Niet alleen met onze zomervakantie, maar ook met het bloedhete Dutch Valley, het fantastische Culinesse, mega leuke Festival Zand, veel tripjes met vrienden en ontzettend veel gezelligheid. Van Almere naar Haarlem, van Bakkum naar Enschede en van Rotterdam naar Spaarnwoude. Een aantal keer Anouk, naar Debbie, naar Linnaeushof, naar een foodfestival. Ik heb er onwijs van genoten! Ik heb er dan ook twee collages voor nodig.

September

De zomervakantie zit er weer op en de scholen beginnen weer. Hier val ik zelf ook een beetje in een zwart gat qua werk. Briljant Baby is failliet en ik krijg nog veel geld van ze. Mijn blogopdrachten lopen even niet zo goed en ik weet niet wat ik moet doen. Ik begin met solliciteren. Raymond gaat voor een week naar Bangkok voor zijn werk dus ik ben alleen met de jongens. Stiekem vind ik dat wel lekker na een drukke zomervakantie. De avonden voor mezelf! Het is voor de rest een relaxte maand. Mama is jarig, ik ga naar een etentje van een vriendin die jarig is, met Skyler naar Upside Down en met Maddox naar de bioscoop. Altijd fijn die een-op-een-tijd. O ja, het is ook de maand waarin Maddox begint met kickboksen!

Oktober

Oktober bestaat uit van alles en nog wat. We gaan naar Monkey Town, twee keer naar Bakkum om Bibi en Lotte even te helpen met afbouwen, ik lunch een paar keer buiten de deur en Maddox moet bloedprikken. Ook beginnen hier de sollicitaties bij AmstelveenZ en werk ik voor het kindermodellenbureau. Ik ga naar Amsterdam om te wandelen met Debbie, naar het bos met Anke en onze gezinnen, teken het contract voor de BSO en ik ga naar Artis met Maddox. Ook start Maddox met zwemlessen en mag ik een paar weken freelancen voor Kek Mama. In de herfstvakantie zijn we lekker thuis. Als afsluiter van de maand teken ik bij AmstelveenZ en ga ik met Skyler naar Chantal’s Pyjama Party, waar we ook nog eens blijven slapen.

November

November is aangebroken! Ik begin bij AmstelveenZ en de eerste week voelt direct al heel erg goed. Maddox start op de BSO en ik ga met Skyler naar de albumrelease van Flemming. Ook is Skyler jarig. 9 jaar alweer! We vieren zijn verjaardag en gaan naar Legoworld in Scheveningen. Ook ga ik met Raymond een weekendje weg, naar Deventer. Onwijs fijn! En Skyler heeft na twee jaar weer zijn partijtje kunnen doen. Prima maand, die vooral dus in het teken stond van mijn nieuwe werk op kantoor. Als afsluiter van de maand gaan Skyler en ik nog naar Suzan & Freek in Carré!

December

De laatste maand van het jaar alweer. Ik ben helemaal gewend aan mijn werk en vind het super leuk. Ook is het een muzikale maand: ik ga naar Waylon met Anke en naar Antoon en Flemming met Skyler. December staat natuurlijk ook in het teken van Sinterklaas en Kerst. We gaan ‘uit eten’ bij McDonalds, naar de bibliotheek voor een meeting met politieagent Kim, naar Almere om met vrienden te lunchen en we zijn lekker een paar keer buiten in de natuur. Al met al een prima laatste maand van het jaar waar ik ook weer even twee collages voor nodig heb.

Tot volgend jaar! X

Secured By miniOrange