(~215 B)

DIARY: laatste week op camping De Berenkuil

Goedemorgen! Het is nu zondagavond en gisteren zijn we teruggekomen van onze vakantie. Het waren drie heerlijke weken! De eerste week was het enorm zoeken in verband met het slechtere weer, maar de twee weken daarna zaten we goed in de vakantiestemming en hebben we genoten. Sowieso vind ik de eerste vakantieweek altijd wennen en vind ik het maar lastig om af te schalen en in de vakantiebubbel te komen. De tweede week zit ik er helemaal in en de derde week is het een combinatie van nog even genieten, en dolgraag naar huis willen. Al met al waren het mooie weken op camping De Berenkuil.

Ik ga de laatste vakantieweek laten zien en sluit af met de zondag thuis, dat in het teken stond van opruimen en alles weer aan kant brengen. Ik ga de deadline-week in op mijn werk, dus fijn dat we al veel thuis hebben gedaan en ik me op werk kan focussen. Raymond moet ook weer aan de slag. De jongens zijn nog twee weken vrij, dus ik probeer alles een beetje te combineren. Komt vast goed!

Kijk mee.

Maandag

Maandag gaan we naar Ellert en Brammert. De jongens staan wel heel erg geposeerd, haha.

Dit openluchtmuseum valt in de smaak bij de kids. Altijd wel als er genoeg te doen is.

Wat wordt hij groot hè?

De opdracht om de hoogste toren te maken neemt Maddox uiterst serieus.

Nog even lunchen op het terras en daarna met gierende banden terug naar de camping, want…

Hutten bouwen begint om 14.00 uur!

Ik zoek hier een lekker plekje, lees mijn boek en bekijk af en toe het resultaat, haha. Ook mijn vakantie!

Ijsje!

Natuurlijk sluiten we af met een dansje bij Berenpret.

Dinsdag

Dinsdag krijgen we op de camping bezoek van Fenna van Zappelin. Daar moeten we natuurlijk even kijken. Wat een leuke vrouw is dit toch.

Taart en thee.

Ik draag deze fijne playsuit van Mango.

We zijn de hele dag op de camping. Aan het eind van de dag ga ik een stukje wandelen.

Thuis kook ik altijd; op de camping draag ik alles over aan Raymond. Heerlijk! Ik zal later nog meer vakantieweetjes delen. Heb er toch best veel, haha.

Woensdag

Woensdag gaan we weer op pad. We zijn in Orvelte!

Allereerst gaan we naar Zoo Bizar. Dit kreeg ik zo vaak getipt. Enorm leuk! We krijgen een leuke presentatie over een paar dieren en kunnen daar ook een hoop dieren bewonderen.

Als verrassing mogen de jongens een knuffel uitkiezen.

Het dorpje is een attractie op zich. We gaan naar een bakker waar we een broodje eten. Maddox gaat voor een stroopwafel.

Kaarsen maken!

En klompen verven.

Ook gaan we nog een leuk wandelpad doen.

’s Middags schijnt de zon nog lekker en gaan we naar het strandje op de camping.

Donderdag

Er staat nog een ding op het lijstje van Raymond en Skyler voordat we vertrekken: Kamp Westerbork. Skyler is heel geïnteresseerd in geschiedenis, dus een mooi uitstapje. Ik wilde eerst thuisblijven met Maddox, maar hij wil toch met zijn grote broer mee.

Een speurtocht doet altijd wonderen! Op een leuke en leerzame manier dingen ontdekken. Ik ben niet zo’n held met geschiedenis (ik zou willen dat ik er meer interesse in had), maar vind het leuk dat Skyler het wel allemaal leuk vindt. Ik ben ook erg onder de indruk van dit herinneringencentrum.

Daarna gaan we de tour doen over het kamp zelf. Voor de jongens duurt het toch even te lang dus ik laat Raymond de tour doen en loop zelf met de jongens een rondje.

Terug op de camping gaan we lekker borrelen.

’s Avonds is het weer tijd voor Berenpret. Maddox’ favoriet gaat weg, dus er moet nog even een knuffel worden gegeven.

Na Berenpret is er een griezelavond, waarin een moord moet worden opgelost. Op een leuke en speelse manier is er een denkspel georganiseerd. Zo tof.

Nog even afsluitend een foto.

Vrijdag

Tijd om weer een dagje op de camping te blijven. Eerst naar de knutselclub.

Daarna ploffen we neer op het terras en kunnen de kinderen lekker spelen.

De stormbaan is er weer! Daarna gaan we nog even een uurtje naar het zwembad. Uiteindelijk hebben we maar twee keer gezwommen in het buitenbad en zijn we twee keer naar het strandje geweest. Ik had gehoopt op iets meer, maar helaas zat het weer niet genoeg mee.

De laatste Berenpret!

Zaterdag

Zaterdag is het tijd om op te gaan ruimen. We hebben een late check-out genomen, waardoor we om 20.00 uur van de camping af moeten in plaats van 11.00 uur. Dat geeft rust!

Nog even knutselen.

‘Nog een laatste foto voor mama, jongens!’

Tussen het opruimen door eten we een broodje in het restaurant.

Ik hoopte dat we rond 14.00 uur zouden wegrijden, maar uiteindelijk is het 16.00 uur en zijn we nog niet weg. Dan maar even borrelen en de jongens vast een maaltijd geven.

Rond half 6 rijden we de camping af. Om 20.00 uur zijn we thuis. We pakken alvast wat dingen uit en daarna houden we het voor gezien. Tijd om ons eigen bed in te kruipen!

Zondag

Zondag wordt Maddox om 09.15 uur wakker, haha. Lekker nog even in de vakantiebubbel.

Al het speelgoed wordt weer ontdekt. Wij halen ondertussen de caravan leeg en wassen heel wat was weg.

Opeens krijg ik het op mijn heupen en wil ik álles opruimen. Ik ga me storten op de badkamerlades want dat is al maanden een doorn in het oog.

Boodschappen doen.

Als we dan toch aan het opruimen zijn, kan deze kast ook wel. Hier was echt alles in gepropt en nu is er weer overzicht. Fijn!

De hele vakantie hebben we gemiddeld 15.000 stappen per dag gelopen omdat we achter op de camping stonden en alles voor gebeurde. Nu zit ik op 7000. Dat kan natuurlijk niet, haha. Nog even een blokje om!

Dat was hem. De vakantie zit er weer op! Nu aftellen tot de bruiloft. Nog precies een maand. Whaaaa!