(~215 B)

Op mijn lijstje: New York met de kinderen

Als we met onze kinderen op vakantie gaan, is dat negen van de tien keer naar een camping. We zijn een keer naar Ibiza geweest in de meivakantie en toen de jongens klein waren, gingen we met opa en oma naar Turkije. Maar voor de rest gaan we met de auto op vakantie en rijden we met een caravan achter ons aan een leuke camping op. Ik begin nu wel op het punt te komen dat ik graag eens wat citytrips met ze zou willen maken. Gewoon, een paar dagen weg met het vliegtuig en een andere stad ontdekken. Ik heb echt geen idee hoe ze dat zouden vinden, maar ik hoop wel binnen niet al te lange tijd een mooi tripje met ze te boeken. Ik heb al van veel mensen gehoord dat Denemarken echt the place to be is met kinderen maar als ik denk aan een echt gave ervaring, dan staat New York ook wel heel hoog op mijn lijstje.

Ik ben bijna 10 jaar geleden met Raymond naar New York geweest en ik vond het waanzinnig. Toen ik daar liep was ik enorm overdonderd door de stad en kon ik er moeilijk landen, maar eenmaal thuis besefte ik hoe gaaf deze ervaring was. Het lijkt me dan ook heel speciaal om daar tijd met de jongens door te brengen en mooie herinneringen te maken.

Als ik rondkijk op internet, is New York een mooie stad om met kinderen naartoe te gaan. Ik hoop dat het er voor ons in zit om deze citytrip binnen nu en vijf jaar te maken. Dat zou ik echt fantastisch vinden. Wat te doen in New York? Dit staat dan sowieso op mijn lijstje:

Times Square bezoeken

Alhoewel ik zelf Times Square echt super chaotisch vind, is het wel een hele happening. Het zal onwijs indrukwekkend zijn voor de jongens om hier rond te lopen en een bezoek te brengen aan de bijzondere winkels zoals de M&M store daar.

Een uitzichtpunt opzoeken

Wij zijn zelf bij Top of the Rock geweest met ondergang en dat vond ik geweldig. Dat zou ik dan ook zeker niet willen missen met de kinderen.

Picknicken en een balletje trappen in Central Park

Is er iets leukers dan dit als je in New York bent? Ik denk het niet!

Een basketbalwedstrijd bijwonen

Ik denk dat dit voor Skyler echt onwijs tof gaat zijn en dat hij helemaal uit zijn dak gaat als hij in New York een wedstrijd live kan bekijken. Dit zou ik dan ook zeker willen regelen als we ooit die kant op gaan.

One World Observatory bezoeken

Ik zou het belangrijk vinden dat mijn kinderen zien wat er op 9/11 is gebeurd en wil ze graag het museum laten zien. Dat vonden Raymond en ik onwijs indrukwekkend. Daarnaast kunnen we dan een bezoek brengen aan het One World Observatory, waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad.

Bronx Zoo

Ik heb zelf geen dierentuinen bezocht toen we in New York waren, maar met kinderen lijkt het me heerlijk om te doen. Even een rustiger moment zo tussen de hectiek van de stad door. Bronx Zoo wordt veel getipt, dus die zal dan bovenaan mijn lijstje komen te staan.

Wandelen over de Brooklyn Bridge

Een klassieker mag niet ontbreken, toch?

De ferry naar Staten Island

Dit heb ik met Raymond gedaan en ik vond het onwijs leuk. Je ziet de stad van een hele andere kant, hebt een mooi uitzicht over de skyline en ziet het Vrijheidsbeeld ook heel mooi. Ik zou dit dan ook zeker weer doen als ik met de jongens terug zou keren naar de Big City.

Naar Coney Island

Hier zijn we zelf nog niet geweest, maar het schijnt ontzettend leuk te zijn om dit met kinderen te bezoeken. De kermisattracties, de pier en de lekkernijen zullen het ongetwijfeld een heel leuk uitje maken!

Een leuk museum bezoeken

Toen wij er waren, waren we er slechts vijf dagen. Hierin wilde ik alle highlights zien, waardoor we vooral van de ene kant naar de andere kant zijn gelopen. Ik zou nog eens graag terugwillen naar de stad, om alleen maar te slenteren en gewoon te zien waar we uitkomen. Dat lijkt me met de jongens ook fijn. Stoppen in een parkje, iets eten, een ijsje scoren, dat soort dingen. Een museum bezoeken is ook wel een must do heb ik begrepen, omdat New York ontzettend veel interactieve musea heeft die leuk zijn voor kinderen. Daar zou ik me dan ook zeker in verdiepen zodat ik een goede keuze kan maken!

Parkjes hoppen

Als er iets is dat ik leuk vond, was het slenteren van park naar park. Naast Central Park zijn er natuurlijk nog genoeg plekken waar je je kan vermaken en met alle playgrounds is er genoeg voor de jongens om zich te vermaken.

Al met al lijkt het me een heerlijke stad om met de jongens naartoe te gaan. Heel anders dan een strandvakantie, maar zeker iets om voor altijd mooie herinneringen te maken. Ik heb niet echt musical-liefhebbers in huis, anders was dat ook zeker nog op mijn lijstje beland. Maar ik denk dat ze met veel lopen, alle indrukken, een paar bezienswaardigheden en al dat eten al genoeg plezier hebben!