(~215 B)

Ons weekend op camping De Achterste Hoef (incl Prehistorisch Dorp)

Goedemorgen! Gisteren heb je mijn fotodagboek gezien van de dagen maandag tot en met donderdag. Vandaag neem ik je mee naar ons weekend. We zijn namelijk met de caravan richting Bladel gereden en stonden daar een paar dagen op camping De Achterste Hoef. We zijn hiervoor uitgenodigd en de plannen stonden al een tijd in de agenda. Wat hebben we het leuk gehad! De camping is waanzinnig en heeft alles wat je nodig heeft: van binnen- en buitenzwembad tot binnen- en buitenspeeltuin en van een prachtig meertje met aangelegd strand tot ruime plekken en schoon sanitair. Het heeft echt wel indruk op me gemaakt en ik heb zelfs een paar keer tegen Raymond geroepen dat we hier misschien volgend jaar wel kunnen staan in de mei- of zomervakantie. Maar voordat het zover is mogen we aankomend weekend nog een keer op uitnodiging! Heel fijn vooruitzicht. En we vinden het zelfs zo leuk, dat we de caravan daarna nóg laten staan om het weekend daarna op eigen kosten terug te keren. Want ja, waarom ook niet?

Ik ga jullie onze dagen laten zien. Het zijn veel foto’s, maar ik wilde je een goed beeld geven van de camping. Ook was er vanuit De Achterste Hoef een uitje voor ons geregeld, naar het Prehistorisch Dorp. Daar zijn we zaterdag een paar uurtjes geweest.

Kijk mee!

Vrijdag

Geen tripje met de auto compleet zonder een koffie onderweg.

En voor hem is de buit ook binnen, haha. Pringles is echt een vakantieding bij ons.

Deze muppet heeft er ook zin in.

Het weer is een beetje grauw, maar dat mag de pret niet drukken. Maddox is gelijk weg.

Wij gaan de caravan opzetten. Heerlijk deze plekken! Lekker ruim en beschut. We staan op een veld maar door de struiken en bomen is het allemaal toch redelijk privé. Hou ik van.

En dichtbij het (schone!) sanitair. Hou ik van.

We zijn heel even bezig en de jongens pakken gelijk hun Pokemon kaarten erbij. Ook al zo’n vakantieding.

Daar is de zon! Ik vind het altijd fijn om op een veld te staan met speeltuin voor de deur. Heb je als ouders toch ook wat meer vakantie. Alhoewel mijn jongens wel redelijk zelf op pad gaan, als ze eenmaal de weg weten.

’s Avonds vol spanning kijken bij de kidsclub terwijl we wachten bij de snackbar. We zijn wat laat aangekomen; Skyler moest tot 15.00 uur naar school en de A2 was een drama. Maar met eten in de hand lopen we terug naar de caravan. Eten en lekker naar bed!

Zaterdag

Ik heb een melkopschuimer gekocht voor in de caravan en ben helemaal in mijn nopjes ’s ochtends. Beste 50 euro ever, haha.

Ik moet even naar de receptie en we ontdekken gelijk wat leuke dingen op de camping. Deze speeltuin voor de deur is in ieder geval ook echt een hit.

Alpaca’s Sjors en Sjimmie!

En de jongens zijn gelijk vertrokken naar de binnenspeeltuin.

Walhalla voor de kinderen.

De speeltuin buiten is ook heel leuk.

Kijk maar! Met ook nog eens een groot springkussen.

We gaan om 10.00 uur naar het Prehistorisch Dorp. Hier zijn we ook voor uitgenodigd.

Superleuk: de jongens kunnen een hoop doen en spelen. Dat maakt het extra leuk.

Op pad!

Speerwerpen.

Tarwe malen tot meel.

Hard werken voor een stukje brood jongens, haha.

Brood!

Cheese.

We lopen een aantal uur hier. Heerlijk!

Met het vlot naar de overkant.

Natuurlijk moet er gegeten worden. De jongens gaan voor patat.

Raymond en ik voor een broodje geitenkaas.

‘Bowlen’, aldus Maddox.

Van wol armbandjes maken.

Dit vindt Maddox dan weer het leukst.

En ik dit! Heerlijk om dit op spelenderwijs allemaal te ontdekken.

Geen iPads maar stokpaardjes, jongens!

We zijn weer op de camping en willen de rest ontdekken. Op naar het meertje.

De jongens spelen hier.

Om 16.00 uur lopen we naar voren; we gaan met het treintje over de camping!

Of nou ja, eigenlijk alleen de jongens, maar Maddox begint keihard te huilen dat ‘ie het eng vindt. We gaan dus allemaal mee.

Skyler en Maddox willen nog even spelen in de speeltuin. Vanaf het terras hebben we daar mooi zicht op.

Tijd voor een snack.

Hoi!

Ons plekje. Het begint hard te regenen en we gaan een broodje eten onder de luifel. We hebben besloten om alleen dit op te zetten voor het weekend en dat is prima. De luifel is nieuw, heel blij mee. Hij staat wat schuiner voor de regen want het komt uiteindelijk met bakken uit de hemel vallen.

Maddox wil later ridder worden. We hebben alles maar vast in gang gezet en een helm en houten zwaard gekocht bij het het Prehistorisch Dorp, lol.

Ik verruil mijn jurk voor mijn campingpak. Nou ja, niet dat wit heel handig is, maar het blijft verbazingwekkend schoon.

Op naar de kidsclub. Gisteren nog spannend; nu vooraan. Dit vinden ze altijd het leukst tijdens vakanties; lekker dansen.

Jongens op bed; ik buiten met een boek.

Zondag

Goedemorgen!

De jongens gaan naar de binnenspeeltuin en spelen daar met andere kinderen.

Om 10.00 uur naar de kidsclub.

Zo’n mascotte doet het altijd goed bij hen.

Aan de knutsel.

Trots op zijn creatie.

En Skyler is ook lekker bezig.

We hebben het druk want nu gaan Skyler en Maddox weer meedoen met schatzoeken. Ze lopen hier ergens achter in het bos en Raymond en ik lopen er achteraan, haha. We ontdekken wel gelijk het speelbos en de kabelbaan.

Kijk nou, dit is toch heerlijk? Gewoon op de camping.

Gevonden!

Maar geen tijd om te zitten; ze willen nu zwemmen!

Mopje.

We hebben één ding nog niet gedaan: een ijsje halen! Goed Toeven zit praktisch naast de camping. Het is sinds mei open en het is een zorgboerderij waar mensen wonen en werken met een beperking/afstand tot de arbeidsmarkt. Een prachtig initiatief dat we graag steunen. Ze hebben ijs, koffie, wat drinken en lekkere dingetjes.

Maddox is gelijk vies; hij heeft de zandbak ontdekt. Knap kind!

Kijk maar! En daar achteraan bij de vlaggen is dus de camping. Een fijne plek en het ijs is waanzinnig. Hier gaan we volgende week weer naartoe.

Om 16.00 uur is het tijd om te gaan. De caravan blijft staan, maar we draaien wel de luifel even in en leggen de spullen in de caravan. Op naar huis. Tot volgende week!

We maken nog even een tussenstop onderweg. Maddox is nog steeds wagenziek en moet flink overgeven weer. Een never ending story, zo sneu. Maar gelukkig is er daarna niks meer aan de hand.

Thuis pakken we de tassen uit die we mee terug namen (wat boodschappen en de was), maken we het avondeten, kijken de jongens nog een filmpje en is het tijd om te slapen na dit heerlijke weekend.

Tot volgende week, De Achterste Hoef!