(~215 B)

Onze eerste, verre reis: Bali!

Skyler heeft in zijn korte leventje al best wat leuke dingen kunnen doen, vooral als het over vakanties gaat. Zo stapten we met zijn drietjes in het vliegtuig toen hij zes maanden was om samen met mijn ouders, broertje, schoonzusje en nichtje bijna twee weken naar Turkije te gaan. Mijn ouders wilden dolgraag eens met zijn allen op vakantie en trakteerden ons op dit heerlijke tripje. Het was echt ontzettend fijn en regelmatig hebben we het dan ook nog over deze vakantie. Het was voor de rest eigenlijk niet bijzonder als in speciale uitjes maken, maar we genoten gewoon heel erg van de rust, het mooie weer, het heerlijke eten en de gezelligheid. Dat zijn ook heerlijke vakanties.

Schermafbeelding 2016-01-12 om 12.23.34

Vervolgens gingen we op uitnodiging naar Portugal, om het familieresort Martinhal te bewonderen. Dit was een persreisje voor Mommytobe.nl en omdat we dit een geweldig aanbod vonden én het als een vakantie wilden ervaren, boekten we er zelf nog een dagje achteraan zodat we vijf volle dagen konden genieten van het Portugese nazonnetje. Ook dit was weer fantastisch en het was heerlijk om te zien hoe Skyler zo aan het genieten was. Heerlijk zwemmen, lekker eten en fijn spelen. Echt even weg met zijn drietjes. Vlak daarna zijn we nog een weekendje naar Brussel vertrokken, ook op uitnodiging. Een weekendje weg is altijd een fijne manier om er toch even uit te zijn op een relatief goedkope en haalbare manier. Geen gezeur met werk, niet al te ver reizen en ook niet zo heel veel kosten. Alhoewel je het natuurlijk zo gek kunt maken als je zelf wil.

Schermafbeelding 2015-11-12 om 10.01.22

Afgelopen zomer mochten we op reis met Eurocamp. We kregen een weekje in Frankrijk aangeboden en dat was werkelijk fantastisch. Terwijl ik me eerst stellig had voorgenomen om nooit meer op een camping te gaan staan, is die mening nu volledig omgedraaid. We hebben genoten van ieder moment en het was vooral prachtig om te zien hoe Skyler het zo naar zijn zin had. Hij is nu eenmaal dol op het buitenleven en op een camping speelt alles zich natuurlijk buiten af. We gaan zeker nog eens op vakantie met Eurocamp. De luxe van een stacaravan en toch de feeling van de camping. Wat ons betreft zeker een aanrader. Naast al deze tripjes heeft Skyler kennis kunnen maken met Vaals, Maastricht, Groningen en Leuven. Ook weer korte citytripjes, maar wel plekken waar we leuke herinneringen aan hebben. En nu is het tijd voor onze volgende vakantie. Een echte, verre reis.

Schermafbeelding 2015-11-12 om 10.18.34

In maart gaan Raymond, Skyler en ik namelijk naar Bali! Het hield me in eerste instantie een beetje tegen om zo lang het vliegtuig in te gaan met een peuter, maar eigenlijk is dat natuurlijk hartstikke zonde. Raymond en ik wilden dolgraag nog eens naar Bali en ik wil Skyler daar gewoon bij hebben. Ik hoor om me heen verhalen van ouders die het ook allemaal doen en waarbij het ontzettend goed verloopt, dus dat trok ons over de streep om de vakantie te boeken. We gaan 2 maart weg, zijn dan 3 maart op Bali, vliegen ’s nachts de 23e weer terug en zijn dan 23 maart overdag weer thuis. Ik kan niet wachten!

We twijfelden heel erg over ons verblijf maar na lang zoeken en wikken en wegen hebben we uiteindelijk besloten om niet voor een hotel te gaan, maar om een eigen huisje te kiezen. Zo hebben we wat meer de vrijheid en dan voornamelijk vanwege het slapen van Skyler. Nu slaapt hij overdag in principe niet meer maar ik denk dat dat in Bali, vanwege het tijdsverschil en de warmte, ietsje anders gaat zijn. Bovendien ligt hij ’s avonds natuurlijk redelijk op tijd in zijn bed. Raymond en ik zagen het niet zo zitten om dan in een hotelkamer ‘vast’ te zitten. Een kleine ruimte met een campingbedje naast ons waar die kleine dan in ligt te slapen. Te beperkt qua televisie en andere geluiden en te beperkt met alleen een balkonnetje. Vandaar onze keuze. En die keuze ga ik jullie vandaag laten zien.

Allereerst zitten we van 3 tot 10 maart in Uluwatu. We hebben gekozen voor een kleinschalig verblijf, waar vijf appartementen (losse huizen) op een park staan. Je deelt het zwembad, maar voor de rest heb je je eigen huis, je eigen balkon en ook twee verdiepingen. Er wordt geregeld voor ontbijt en voor de rest kunnen we gaan en staan waar we willen. We zijn al eens in Bali geweest, maar toen zijn we nooit helemaal naar het zuiden gegaan. We willen deze plek graag ontdekken. En dus heel fijn; als Skyler rustig boven slaapt, kunnen wij beneden gewoon ons gang gaan zonder dat we bang zijn dat hij wakker wordt. Een serie kijken, een spelletje spelen of gewoon gezellig kletsen in plaats van fluisteren.

Schermafbeelding-2015-12-21-om-12.07.01-738x494

Schermafbeelding-2015-12-21-om-12.07.10-738x493

Schermafbeelding-2015-12-21-om-12.07.22-738x492

Schermafbeelding-2015-12-21-om-12.07.33-738x492

Vervolgens vertrekken we naar Sanur, een voor ons bekende plek. Waarom weer terug hier naartoe terwijl we er vorige keer ook zaten? We weten dat hier goede eettentjes zitten, dat het niet al te toeristisch is maar wel genoeg om er met een kindje te vertoeven, dat we dicht bij het strand zitten maar tegelijkertijd een goede uitvalsbasis hebben om andere steden te kunnen bezoeken. En we zijn gezwicht voor een prachtig vakantievilla mét zwembad. Een heel eigen huis met een heel eigen zwembad, alleen voor ons. En ja, dat vonden we toch wel echt fantastisch.

Schermafbeelding-2015-12-21-om-12.08.44-738x490

Schermafbeelding-2015-12-21-om-12.08.51-738x491

Schermafbeelding-2015-12-21-om-12.08.58-738x494

Schermafbeelding-2015-12-21-om-12.09.031-738x494

Het wordt onze eerste, echte, verre trip met Skyler en we hebben er enorm veel zin in. Ik maak me ietsje zorgen om het vliegen, maar ik weet dat ik zelf heel relaxed moet doen en zo Skyler ook goed rustig kan houden. Het is wel zo dat ik zelf als de dood ben in het vliegtuig, maar ik moet me daar echt even overheen gaan zetten. We gooien de iPad vol met filmpjes, nemen lekkere dingetjes mee om te eten, ik overweeg nog om kleine cadeautjes mee te nemen (dat kreeg ik als tip van anderen) en we vliegen gelukkig met een tussenstop. De reis is mooi door de helft gesplitst met een tussenstop in Doha zodat we onze benen kunnen strekken en Skyler ook zijn energie kwijt kan. Ik laat het allemaal maar gewoon over me heen komen en fantaseer vast over het moment dat ik uit het vliegtuig stap en die Balinese lucht weer kan ruiken, voelen en proeven. Bali heeft mijn hart gestolen de vorige keer en ik kan niet wachten om er na 6.5 jaar weer te zijn. Dit keer met Skyler erbij. Vorige keer waren Raymond en ik hier nadat we een tijdje uit elkaar waren geweest en weer vol voor onze relatie gingen en nu zijn we er samen met een kindje. Ik vind dat heel bijzonder.

Vorige keer deden we de standaard, toeristische dingen. We bezochten een apenpark, zagen veel tempels, maakten een olifantentocht (niet weer), gingen een dagje naar Kuta, maakten excursies naar Ubud en het noorden en verkenden de omgeving. De planning ligt nu nog helemaal open. We zullen ongetwijfeld wat dingetjes gaan uitstippelen, maar ik besef me ook dat het een iets andere vakantie gaat worden met een kindje. Het maakt me allemaal niet uit; we gaan terug en dat vind ik een enorm fijn idee!

Delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

21 Reacties

1. 12 januari 2016 / 13:11

Wat een heerlijk vooruitzicht en die huizen zien er geweldig uit!

2. Sharon
    12 januari 2016 / 13:34

Ah wat een heerlijk vooruitzicht! Ik werk zelf als stewardess en tip op een lange reis is om stoelen te boeken met extra beenruimte. Niet bij een nooduitgang want dat mag niet met kleine kinderen, maar er zijn genoeg plekken in het vliegtuig waar dat wel kan. Skyler kan dan gewoon staan en bewegen en op de grond spelen. Komt vast helemaal goed!

12 januari 2016 / 13:42

Dat hebben we inderdaad al gedaan, dankjewel!

3. 12 januari 2016 / 15:12

Oh wat een heerlijk vooruitzicht zeg! Ik snap dat je het nogal een stap vind om met een kleintje zo lang in het vliegtuig te zitten, maar je krijgt er natuurlijk ook wel heel veel voor terug! Die huisjes zien er in ieder geval veelbelovend uit!

4. Alida
    12 januari 2016 / 16:12

Wat een tof vooruitzicht. Wij zitten eraan te denken om deze zomer met onze peuter naar familie in Australië te vliegen. Maar ik zie wel tegen een vliegreis en het tijdsverschil op. Op internet lees ik dat het allemaal mee valt. Maar ik ben helaas niet zo relaxed en een control freak.
    Dus we twijfelen nog even verder. Haha

12 januari 2016 / 17:03

Op Skylers kinderdagverblijf was iemand die met haar drie (!) kleine kinderen naar Australië ging. Een baby, een peuter en een vierjarige. Ze vonden het fantastisch en het viel ze alles mee. Ik vond het heel gaaf om te horen 🙂

5. 12 januari 2016 / 16:17

Wat een leuk artikel! Lijkt me inderdaad een heel bijzondere reis om met z’n drietjes te gaan maken. Prachtige vooruitzichten!

6. 12 januari 2016 / 16:31

Dat ziet er jaloersmakend mooi uit zeg! Ik zou ook graag nog een keer terug willen, maar dan wel als dochter ouder is. Voorlopig is een bestemming in Europa ver genoeg met een peuter.

7. 12 januari 2016 / 18:17

Wat een gaaf vooruitzicht! Het ziet er super mooi uit, ik ben er nog nooit geweest en azie trekt mij ook niet echt, maar als ik dit zo zie…… Ben heel benieuwd naar jullie reisverhaal! Heerlijk met z’n 3e!

8. 13 januari 2016 / 08:07

Wat een heerlijk vooruitzicht. Dat gaat een hele bijzondere reis worden met z’n drietjes. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me fantastisch. Het staat zeker nog op m’n lijstje met plekken waar ik naar toe wil!

9. 13 januari 2016 / 11:45

Oh wat een heerlijk vooruitzicht! Bali lijkt mij een ontzettende mooie plek. Lekker genieten met z’n drietjes!

10. 13 januari 2016 / 11:57

Wat een fijn vooruitzicht Shir! En met Skyler komt het vast helemaal goed, hij kan het en dat heeft hij al vaker bewezen! Veel plezier met alle voorpret en nu maar aftellen!

11. 13 januari 2016 / 20:17

Wauw, dat ziet er heerlijk uit zeg! Een huisje lijkt me inderdaad fijn met een jong kind 🙂

12. Trang
    13 januari 2016 / 21:31

Wauw dat wordt een mooie reis! Wij gingen voor het eerst naar Vietnam toen ons zoontje 2 jaar was. maakte me ook zorgen om de vliegreis en tijdsverschil, maar het viel echt 100% mee. Kids passen zich snel aan, hij deed z’n middagdutjes zonder moeite en in t vliegtuig heeft ie merendeel geslapen. Ik ben daarna ook veel makkelijker geworden met verre reizen met kids 🙂 leuke vooruitzicht heb je!!

13. 14 januari 2016 / 11:22

Oh wat heeeeeeeeerlijk!!! Dat wordt echt genieten hoor! Mijn vriend en ik gaan twee weken reizen door de Philipijnen, zonder kind (1,5 jaar dan). Dit vind ik zelf echt enorm spannend en ik heb ook echt getwijfeld of ik het wel aandurfde. Toch hebben we besloten om het gewoon te doen, het is een droomreis die wel al langer wilden maken maar het is er nooit van gekomen. Het was een moeilijk besluit om James niet mee te nemen, maar we denken echt dat het beter is zo. Als hij ouder is willen we met hem ook zeker verre reizen maken. Jullie zitten lekker in een huisje, dan is het prima om Skyler mee te nemen. Maar met een backpackreis zoals die van ons is het gewoonweg niet te doen. Ik wens jullie alvast enorm veel plezier!

14 januari 2016 / 11:31

Goede keuze hoor! Wij zijn naar New York geweest toen Skyler nog jonger was en uiteindelijk ook besloten om Skyler bij opa en oma te laten logeren. We hebben de vakantie van ons leven gehad en daarna lekker weer hard geknuffeld met hem. Komt helemaal goed!

• 25 januari 2016 / 14:18

Jaa ik sta er ook helemaal achter hoor, maar wordt wel even slikken bij het afscheid haha. Heerlijk joh, het duurt helemaal niet lang meer tot het maart is en jullie gaan! Heel chill vooruitzicht.

14. Nynke
    15 januari 2016 / 09:47

Woh, dit klinkt echt heerlijk!!
    Wat een huisjes zeg..

15. Maria
    15 januari 2016 / 20:56

Heel. Erg. Gaaf!! Jaloersmakend ook wel… 😉

16. Suus
    13 februari 2016 / 16:29

Wow, dat ziet er heerlijk uit! Mag ik vragen waar je de accommodaties geboekt hebt?