(~215 B)

Dit waren mijn uitgaven tijdens onze vakantie op camping Bakkum

Tijdens de herfstvakantie waren we op vakantie op camping Bakkum. We waren er al twee keer eerder geweest, in de herfst- en de meivakantie, en dat beviel onwijs goed. Ik vind het een heerlijke plek en de jongens genieten iedere dag. Raymond kon geen vrij krijgen en dus twijfelde ik even om te gaan, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het gedaan heb. We hebben een heerlijke week gehad! Wel zaten we in een panoramatent in plaats van dat we met onze eigen caravan gingen. Voor slechts een week vond ik het teveel gedoe. Ook zou Raymond hem dan een week eerder moeten ophalen, schoonmaken, inruimen, de hele week buiten, weer schoonmaken en terugbrengen. Een tent was een betere optie: geen gedoe, beddengoed, handdoeken en eindschoonmaak inbegrepen, wat tassen kleding in de auto en gaan. Bovendien vond ik het een veilig idee: de twee keer dat we er eerder waren, stond er heel veel wind. Zie je het al gebeuren, dat ik daar met twee kinderen alleen was en aan de tentstokken moest gaan hangen? Nee, ik ook niet. De tent kostte me 500 euro voor de hele week. We konden er vrijdag om 15.00 uur in en moesten er de vrijdag erop om 10.00 uur weer uit.

Nu heb ik al mijn uitgaven de hele week bijgehouden en leek het me wel leuk om dit allemaal te delen met jullie. Ik ben blij dat ik dit voor de jongens (en voor mezelf) heb kunnen doen. We waren er echt even uit en ik voelde me toch wel trots. Thuis ben ik ook veel met de jongens alleen overdag, maar op vakantie is toch andere koek. Bovendien heb ik het zelf bijna allemaal bekostigd en ook al is dat voor anderen misschien niet zo bijzonder en klinkt het wat gek; normaal is Raymond van het regelen en omdat hij meer verdient dan ik, betaalt hij ook eigenlijk altijd onze vakanties (superlief, maar dat even terzijde). Ik heb er hard voor gewerkt om dit voor de jongens te kunnen doen en dat voelt enorm goed. Er zijn wel een paar aankopen (de skelters verlengen, wat dingen bij Hema en boodschappen) van de gezamenlijke rekening gedaan, maar toch. Al met al kijk ik terug op een ontzettend fijne week!

Ik heb totaal niet op mijn geld gelet en gewoon alles gedaan wat ik wilde, haha. Kamperen kan goedkoop als je veel bij je tent/caravan eet, maar dat hebben we deze week niet gedaan. Het was go with the flow en de uitkomst zie je hieronder. Kijk mee naar onze week qua uitgaven.

Vrijdag 15 oktober

Op vrijdag komen we aan en ik regel gelijk een extra parkeerkaart voor Raymond. Hij moet wel werken de hele week, maar komt in het weekend naar ons toe en doordeweeks na zijn werk om bij ons te slapen. Mijn ouders zijn hier de eerste avond en eten een pizza mee. Die zijn altijd fantastisch op Bakkum. Als zij naar huis gaan, duik ik met de jongens de speeltuin in. Ik haal een lekkere cappuccino en aanschouw het spel van Skyler en Maddox. Ze zijn net zo blij als ik dat we er weer zijn!

Extra parkeerkaart: €14
Pizza’s: €64.85. Mijn vader staat erop dat ik een Tikkie stuur voor de helft, dus ik krijg de helft weer terug.

Zaterdag 16 oktober

Onze eerste echte dag! Ik heb een standaard ritueel en dat is dat we na het ontbijt koffie gaan halen en daarna doorlopen naar Eeki voor de ochtenddansjes. Ook heb ik de jongens beloofd om skelters te huren. Ik besluit dat voor drie dagen te doen. Als Raymond aan het eind van de ochtend komt gaan we gezellig koffie en een taartje eten. De jongens halen een ijsje.

Twee skelters voor drie dagen: €57.50
Taart, koffie en wat drinken voor de jongens: €21.05
Ijsjes: €3.25

Zondag 17 oktober

Zondag komen Anke en Jirka gezellig langs! We hangen een beetje op de camping, lunchen lekker uitgebreid en wandelen.

Uitgaven
Twee grote cappuccino in de ochtend: €8.40
Broodjes bij de Spar: €4.10
Lunch met zijn allen, maar we splitten de rekening: €33

Maandag 18 oktober

Raymond vertrekt al vroeg naar zijn werk dus ik ben de dag met de jongens. We beginnen met ons ochtendritueel, ’s middags gaan we buiten de deur lunchen en omdat Raymond ’s avonds laat is, bestel ik ’s avonds ook nog eten.

Boodschappen Spar: €6
Lunchen buiten de deur: €30
Patat en snacks voor de jongens: €10.80
Pasta voor mij en tiramisu voor ons als Raymond ‘thuis’ komt: €25.65

Dinsdag 19 oktober

Het is een regenachtige dag dus ik ga even met Maddox naar het winkelcentrum terwijl Skyler in de tent blijft om te gamen. Ik koop bij de Hema wat tekenspullen en zwicht voor de worstpyjama’s voor Skyler en Maddox. Daarnaast moeten de skelters terug maar omdat de jongens er zo dolgelukkig van worden, overleg ik samen met Raymond dat we ze tot vrijdag houden. Duur grapje, maar de blije snoetjes zijn goud waard. Ik loop veel op de camping en op de skelters houden ze dat toch beter bij, haha. Ik ga deze week voor gemak en weinig gezeur. De skelters zijn goud waard!

Grote cappuccino nodig na een slechte nacht: €4.20
Boodschappen bij Vomar: €14.20
Skelters verlengen: €57.50
Hema: €30.65
Tompoucen van de Roset als toetje voor vanavond: €5
Vispatat en kibbeling op de camping: €11.50

Woensdag 20 oktober

Ik wil heel graag naar het strand en dat gaan we doen. Achteraf niet zo’n goede keuze want het waait behoorlijk, maar een lunch bij Zoomers maakt het weer een beetje goed. Voor de rest maken we lekker gebruik van de tent, de tekenspullen, e-reader en iPads vandaag.

Cappuccino: €4.20
Lunch bij Zoomers: €39.30

Donderdag 21 oktober

Gewoon een chill dagje op de camping en tussen de middag even naar het winkelcentrum en Bakker Bart! ’s Avonds bestellen we pizza. Is ook een vast iets van ons, zo op de laatste avond.

Uiteraard weer mijn koffie: €4.20
Broodjes bij Bakker Bart: €8.50
Raymond heeft sokken nodig en neem nog extra stickers mee voor Maddox bij de Hema: €13.45
Pizza’s voor de jongens en voor mij (Raymond komt later): €24.95

Vrijdag 22 oktober

De laatste paar uur op de camping! Ik besluit bij de Spar vast eten voor vanavond thuis mee te nemen. Dan scheelt thuis weer. Bovendien krijg ik mijn borg terug van de skelters en haal ik daarvan twee Eeki knuffels voor de jongens als aandenken. We hebben het heerlijk gehad!

Eeki knuffels: €25
Spar: €10.39
Cappuccino om het feest af te sluiten: €2.90

Dat was hem! Het totaalbedrag van deze week is €515,39. Een heel hoop geld, waarvan het meeste naar de skelters en de koffies zijn gegaan. We hadden HelloFresh mee voor drie avonden en ik had zelf nog wat boodschappen van huis meegenomen, dus dat scheelde gelukkig wel qua eten. Ik had ook gewoon brood mee voor de lunch, maar die lunches buiten de deur waren toch ook wel heel gezellig en daar kijk ik met een warm gevoel op terug. De keren dat Skyler zei ‘gezellig hè, mam?’ zijn goud waard. Al met al hebben we genoten en zou ik het zo weer over doen!