(~215 B)

DIARY: onze vakantie naar Ibiza (XL fotodagboek)

Goedemorgen! We zijn weer terug in Nederland na een weekje Ibiza met de kinderen. Vandaar ook mijn diary op woensdag; de vakantie liep van maandag tot maandag en ik wilde het toch nog wel graag deze week online zetten. Ik heb een hoop foto’s gemaakt want we hebben ook een hoop gedaan. Het weer was wisselend, maar we hadden de hele week een auto gehuurd. Daar hebben we flink gebruik van gemaakt! Met tussendoor rustmomenten, want die moesten er natuurlijk ook zijn.

We verbleven in het Marble Stella Maris hotel en dit was all inclusive. Hier hebben we dan ook vooral gegeten. Lekker makkelijk met de kinderen ook. Na het ontbijt pakten we de spullen en zochten we iets leuks op om te doen. ’s Middags waren we dan nog op pad, of bij het hotel om bijvoorbeeld te zwemmen.

Het was een leuke week! We hebben heel wat leuke dingen gezien en gedaan en we hebben Ibiza goed leren kennen. Wel was het wat lastig met de jongens. Ze hadden de hele dag door ruzie, veel strijd, huilen, slecht luisteren. Dat drukt toch een stempel op je dagen en dat vind ik jammer. Het zal vast herkenbaar zijn voor veel ouders. Maar al met al was het een leuke week, hebben we toch nog flink wat zon gezien en zijn we goed het eiland over gecrost met onze auto.

Ik ga het jullie allemaal laten zien in dit XL fotoverslag. Het is het dubbele aantal foto’s dan dat ik normaal laat zien in een diary (en dan heb ik al driekwart eruit gefilterd, haha), dus veel plezier met kijken!

Maandag

Maddox heeft de koffer vast goed ingepakt, haha.

Ready to go! Even wachten op een taxi die ons naar het vliegveld brengt. We gaan wat eerder, just in case met al die drukte.

En dat is maar goed ook! Het is hectisch op Schiphol en we staan in lange rijen.

Ga nooit weg zonder koffie…

Ook hier is het uiteindelijk nog lang wachten omdat we meer tijd hadden ingecalculeerd en omdat we een uur vertraging hebben.

Daar komt ‘ie aan!

De vlucht gaat goed en de jongens vermaken zich prima.

Hoi Ibiza!

Vanaf het vliegveld worden we gelijk opgehaald met een shuttle bus om onze gehuurde auto op te halen. De jongens hopen op een van deze, haha. Het wordt uiteindelijk een Fiat500L. Dikke prima voor een week.

Daar zijn we! We vertrokken om 10.00 uur van huis en deze foto is gemaakt om 19.30 uur. Flinke reis zo, terwijl het vliegen zelf maar 2 uren 15 minuten duurt.

We hebben gekozen voor een connected room en dat betekent dat deze kamer van ons is…

En de andere voor de jongens!

Proost! We kunnen gelijk aanschuiven voor het avondeten.

Om 22.30 uur liggen we in bed.

Dinsdag

Goedemorgen! Maddox is jarig en alhoewel we het thuis gaan vieren, hebben we alvast een klein cadeautje meegenomen.

Jarige Job!

Even spelen in de speeltuin en dan naar het ontbijt.

Dit wordt hem. We gaan naar het strandje bij ons om de hoek even kijken.

Het is Cala Gracioneta en het is een heel fijne en mooie plek om even naartoe te gaan.

Kijk maar!

Lekker klimmen.

Het wordt al lekker warm dus de zwembroeken kunnen aan.

Ik waag me er niet aan maar de jongens durven het aan, haha. Koud!

Deze XL hydrofielen nam ik mee bij Briljant Baby. Zo fijn! Ze zijn 140×200 groot!

Het eten is een groot feest voor de jongens, helemaal dat ze het zelf kunnen pakken. En lunchen met patat en kip is natuurlijk altijd een schot in de roos.

Op naar het zwembad.

Maddox stort opeens helemaal in. Het was ook een heel lange dag gisteren en als je dan pas om 23.00 uur slaapt en al om 07.30 uur wakker bent, dan breekt dat wel op.

Klein slaapje op het bed.

Skyler geniet ondertussen van een slush die je de hele middag kan halen. Feest!

‘sMiddags willen we er toch nog even uit en we gaan naar San Antonio, waar ook ons hotel zit.

Maddox is niet van de taart maar een Magnum gaat er altijd in. Gefeliciteerd, vriendje!

Ze vermaken zich in de speeltuin en om 19.00 uur eten we lekker in het hotel.

Iedere avond om 20.15 uur is de mini disco en staan de jongens allebei fanatiek op het podium.

Woensdag

Het is bewolkt en fris dus we gaan Touren. Eerste stop: Ibiza Stad!

Dat ziet er echt waanzinnig uit.

Slenteren door de straatjes.

Heel erg geposeerd want ‘ik ben moe’ en ‘ik wil niet lopen’, maar wel een leuke foto, haha.

Terrassen.

Maddox wil graag nog een ijsje.

En Skyler een crêpe, dus we gaan samen even op een ander terras zitten terwijl Raymond met Maddox op het plein zit.

We rijden ook door naar het noorden.

Mooi uitkijkpunt zo. Voor de rest is hier weinig te doen, maar de weg er naartoe is al leuk: Las Puertas del Cielo.

Daarna rijden we door naar de grotten want daar willen de jongens graag kijken.

Het heet: Cova de Can Marçà. Het is een oude smokkelaarsgrot en daar vertelt de man over. Echter, het is allemaal behoorlijk toeristisch en kitsch met een lange lichtshow door een waterval enzo, haha. Maar goed, de jongens vinden het fantastisch.

Het was allemaal een beetje in elkaar geknutseld, lol.

’s Avonds zijn we weer in het hotel en staat deze taart klaar vanwege Koningsdag.

Donderdag

Het ontbijt is iedere ochtend weer een feest.

Het hotel is prima maar hou er rekening mee dat alles een behoorlijke klim is als je meer boven zit. Dit is het laatste gedeelte naar onze kamer en dan hebben we al een klim gehad… Dat viel me iedere keer wel vies tegen. Er rijden af en toe golfkarretjes die je naar boven en beneden brengen, dat zegt wel genoeg, haha.

Het is weer bewolkt en wat fris dus we stappen de auto weer in om wat dingen te zien. Dit is Cala Vadella, een strandje dat ik vaak getipt kreeg. Helaas geen strandweer, maar leuk om even te zien! Heel mooi.

Daarna gaan we naar Cala d’Hort waar we uitzicht hebben op Es Vedra.

Iets hoger stoppen we bij een groot open parkeerplaats.

Want daar heb je ook een mooi uitzicht!

We rijden door naar Ses salines. Dit is een natuurgebied met zoutmeren en als je mazzel hebt, zie je daar flamingo’s. Als je goed kijkt, zie je in de verte wel wat, maar ze waren erg ver weg.

We zijn vlakbij Ibiza Stad en maken daar een stop voor lunch.

De jongens willen graag pizza; wij willen tapas eten.

Nog even slenteren door de mooie straten en daarna rijden we terug naar het hotel voor het avondeten en de mini disco.

Vrijdag

Ja, zon!

Na een tip rijden we naar Can Muson, een toffe ecologische boerderij. Hier groeit echt van alles en daarnaast zijn er dieren, speeltoestellen en een terras.

Je koopt een emmertje met ‘sla’ (voor 9 euro per stuk, hahaha) en daarna ga je lekker op pad.

Op naar de dieren om ze te voeren. Er zijn enorm veel dieren maar Skyler en Maddox willen alleen de konijnen voeren.

Lekker spelen.

En koffie drinken. Heerlijke ochtend zo!

Vervolgens rijden we naar de winkel Sluiz. Hier moesten we volgens velen echt even naartoe.

En wat een bizarre winkel is dit! Mega groot, mega veel spullen, heel gek allemaal. Ik maakte deze foto omdat ik de poster zo mooi vind.

De hangende koeien buiten en dit geeft de vibe wel een beetje weer, lol.

Daarna rijden we door naar Santa Gertrudis de Fruitera, een prachtig dorpje in het midden van Ibiza. Hier lopen we wat rond, maar de jongens hebben het echt gehad en willen terug. Dat resulteert in flinke huilbuien en pesterijen, dus tijd om de auto te pakken. Als ik weer naar Ibiza zou gaan, zou ik hier weer naartoe gaan om lekker rond te kijken.

We spenderen de rest van de dag bij het zwembad.

En ik met mijn boek.

Tijdens onze vakantie leren we Bibi en Lotte kennen. Ze zitten hier ook precies de week dat wij er zijn en halverwege de week krijgen we steeds meer contact. De jongens spelen ook heel erg leuk samen en worden dikke maatjes.

Er wordt zelfs vanavond samen gegeten, haha.

Wachten op de mini disco.

Zaterdag

Ontbijten!

We rijden naar de hippiemarkt Las Dalias. Veel reacties gekregen vooraf met ‘je moet hier naartoe!’ en ‘je moet de markt echt overslaan!’ We wilden onze eigen mening vormen en rijden er naartoe. Ik snap eigenlijk allebei de reacties wel. Wij vonden het niet zo, maar als ik het niet gezien had zou ik het wel willen zien. Het hoort er een beetje bij als je voor de eerste keer naar Ibiza gaat.

Daarna rijden we door naar Sant Eularia, maar dat vond ik nog een grotere teleurstelling, haha. Nee, dit was niet mijn plekje.

Dit is wel heel lekker: een amandel croissant. Mjam.

Vervolgens rijden we door naar Cala Nova, een prima strand om even te spelen!

Op het resort zit ook een koffiezaakje met taart (niet all inclusive). Omdat de koffie in het hotel zelf niet te drinken is, halen we hier vaak even koffie. Deze middag delen we een taartje samen.

En er wordt weer gespeeld met de kids van Bibi en Lotte.

Zondag

Het is mooi weer en we gaan weer op pad. Onze laatste volle dag.

Ik wil naar San Juan en daar is toevallig op zondag ook een hippiemarkt, haha. Nou ja, deze is wel leuker dan Las Dalias! Iets knusser omdat de straatjes leuker zijn!

We gaan wat drinken bij The Giri Café.

Mooie plek!

Naast San Gertrudis ook een van mijn favoriete plekjes van het eiland, van wat ik gezien heb!

Als laatste rijden we door naar een strandje dat ik via Google gevonden had: Cala Xarraca. Volgens bronnen een van de mooiste stranden en ik moet zeggen: het is het mooiste wat ik deze week gezien heb. Geen zand, maar wel een prachtige baai.

Maddox vermaakt zich altijd snel en verzint direct een spel met stenen.

Ik klim naar boven en rechts zie ik dit. Wauw!

En links dit. Echt heel erg mooi.

Als we bij het hotel komen willen de jongens graag zwemmen met het zoontje van Lotte en Bibi. We gaan naar boven om ons om te kleden en als we weglopen, komt het golfkarretje. Dat scheelt weer een klim, haha. De jongens vinden dit fantastisch.

Lekker spelen.

Maandag

We vliegen vanavond weer naar huis en als we wakker worden, is het helaas fris en bewolkt. Jammer dat we onze vakantie zo afsluiten want ik was nog graag een paar uurtjes bij het strandje Cala Gracioneta geweest, bij ons hotel, om te zonnen. Maar we pakken de auto nog even en rijden naar Cala Comte. En wauw, dat is ook weer heel erg mooi!

Jammer van het slechte weer maar de kinderen hebben zich hier uitstekend vermaakt.

Graven…

En tunnels maken!

We zouden om 17.30 uur vliegen maar het wordt 20.00 uur. Dat gooit de planning een beetje in de soep. We checken om 12.00 uur uit en om 16.00 uur moet de auto al terug. We proberen het nog te verlengen maar het bedrijf doet ontzettend moeilijk en niks is mogelijk. We drinken een koffie in het hotel en zitten daar gewoon een beetje terwijl de jongens spelen.

Nog even spelen met de kids! En Skyler maakt precies deze dag een vriendje. Zal je altijd zien, haha.

Als we de auto wegbrengen en weer op het vliegveld aankomen is het 16.30 uur. Er is gelukkig een speeltuin voor de deur.

Uiteindelijk wachten we lang met inchecken, gaat de controle helemaal mis omdat alles extra gecheckt moet worden en uit de tassen moet en werken we om 19.15 uur nog snel wat eten naar binnen. Maar het gaat wel lekker snel allemaal door dit allemaal en voordat we het weten kunnen we al boarden!

Om klokslag 20.00 uur gaan we de lucht in, op naar Schiphol!

De vlucht gaat snel en prima. Binnen no time ben je weer thuis.

Nadat we de koffers hebben gehaald lopen we naar buiten waar de man van Anke ons op komt halen. Super lief. Precies om 00.00 uur liggen we in bed. Onze week Ibiza zit er alweer op, wat gaat het toch altijd snel!