Nederland is weer een nieuw kinderkledingmerk rijker! De kleding van Wildfish ziet er niet alleen tof uit, maar heeft ook nog eens een heel mooi en bijzonder verhaal: de schoonheid van de imperfectie van stoffen. Ik was direct onder de indruk van het verhaal én de collectie tijdens mijn bezoek aan het pr-bureau die dit merk vertegenwoordigt. Leuk voor mijn jongens! Wat ik pas later hoorde, is dat het een uniseks merk is en dus ook zeer geschikt is voor de meiden.
Tijdens de productie van de kleding worden vergeten restant-stoffen en garens gerecycled en hergebruikt. Deze stoffen zijn in de hoekjes van fabrieken gevonden tijdens een ontdekkingsreis door onder andere Indonesië. Lagen bedolven onder hopen stof op kledingmarkten. Als ouderwets gezien omdat de print en het materiaal niet meer past bij de trends van nu. Maar juist die kleine imperfecties in de stof maken de identiteit van Wildfish. En dat zorgt voor heel toffe, nieuwe kledingstukken. Wat nou ‘niet meer bruikbaar’? Ieder item van Wildfish heeft zijn eigen unieke kenmerken. Bij tops gebeurt er van alles op zowel de voor- als achterkant en de broeken hebben coole zakken en zijn ook de binnenkanten fraai afgewerkt. Het zijn de kleine details die het uniek maken. Ik krijg echte beach/surf vibes bij de kleding en vind het dan ook een heerlijke zomercollectie. Slippers eronder en lekker naar het strand.
Wildfish geeft de stoffen een nieuw leven door de bestaande stoffen en garens te recyclen. De kleuren ontstaan hierbij spontaan en worden niet specifiek vooraf bepaalt. Hierdoor krijgt ieder product een uniek uiterlijk. Dit zorgt er ook voor dat de Wildfish collectie exclusief en in gelimiteerde oplages wordt aangeboden. Alle items kunnen zowel door de jongens als de meisjes gedragen worden. Of dit nu kaplaarzen, een vissershoed of uniformjasjes zijn. De collectie van Wildfish is beschikbaar in de maten 98/104 tot en met 146/152 en alle items bekijk je via de website zelf en de prijzen liggen een beetje tussen de 25 en 50 euro voor de meeste kleding. Hoera voor dit initiatief en hoera voor dit toffe nieuwe merk!