(~215 B)




Hoe gaat het nu?

Hoe gaat het nu?

Anderhalve week na mijn afspraak met de kinderarts wilde ik jullie even bijpraten over de huidige situatie. Nadat we dus een pil Omeprazol tekort kwamen hadden we een hysterische nacht en voor ons was dat 1+1=2. De nachten daarvoor waren immers relatief rustig. Oké, het waren maar twee doorslaapnachten, maar we zagen absoluut verbetering. Het was dan ook een verademing dat de arts vertrouwde op míjn gevoel en nieuwe medicijnen voorschreef. Ik haalde weer 60 pilletjes Omeprazol op en begon direct diezelfde avond weer. We zijn nu 1.5 week verder, hebben geen één avond overgeslagen en alle medicijnen blijven goed binnen. Je zou dus denken dat we weer de goede kant op moeten gaan en dat het voor rustigere nachten zou zorgen. Nou, het tegendeel is waar. Het lijkt namelijk alleen maar erger en erger te worden. De nachten zijn weer hysterisch en nu begint dit gedoe ook al ’s avonds, als we hem naar bed doen. Ik begin sterk te twijfelen aan het feit of het reflux is of dat meneer gewoon niet wil slapen.

Gisteravond was het weer raak. Ik geef Skyler om half 10 de fles (we zijn de tijden aan het verschuiven zodat hij toch wat eerder naar bed kan) en na even knuffelen is het tijd om hem over te brengen. Ik geef nog steeds zijn laatste fles in ons bed, zoals sinds dag 1 al het geval is. Ik dek hem toe in zijn eigen bedje en hij slaapt. Althans, dat dacht ik. Twee minuten later hoor ik gerommel en begint hij te huilen. Steeds harder. Ik ga kijken en zie dat hij omgedraaid ligt en op handen en voeten zit. Nou, kan gebeuren. Ik dek hem weer toe, zeg hem welterusten en ga weer naar mijn eigen bed. Vervolgens wordt hij hysterisch en zelfs na vijf keer toedekken lukt het me niet om hem te kalmeren. Als ik hem steeds op til lukt het nog redelijk om hem stil te krijgen. Maar iedere keer als ik hem terug stopte begon de ellende weer. ‘Is het aandacht? Dan mag je even huilen’, was mijn gedachte. Geheel tegen mijn principes in legde ik hem weg en vertrok ik naar mijn eigen kamer. Dit heb ik tien minuten vol gehouden. Toen brak mijn moederhart en pakte ik hem weer. Hij was zo overstuur, dat het vervolgens nog een uur duurde voordat hij, tegen mij aan, in slaap viel. Tijd? 00:30 uur.

Het is geen honger. Absoluut niet. Dat kan echt niet na de hele volle fles die hij krijgt. Het is ook het nachtlampje niet. Die staat aan. We hebben een groot licht geprobeerd en ook dat werkte niet. Het is niet de slaapzak want zowel aan als uit is hij uit zijn doen. Maar de medicijnen? Dat is het volgens mij ook niet. Dat krijgt hij netjes op tijd en dan alsnog is het ellendig. Wat is het? Heb ik dan gewoon een kindje dat aandacht wil van mij en per sé bij me moet liggen? Maar dat kan het ook niet zijn… Dit is al maanden aan de gang, zelfs toen hij gewoon letterlijk op mijn borst in mijn armen in slaap viel. Zelfs als ik hem na een hysterische bui bij mij neer leg kan hij nog weleens een paar later compleet overstuur wakker worden.

Normaal legde ik hem na zijn laatste fles in bed en sliep hij toch wel een paar uur voordat hij zich hysterisch aankondigde. Nu begint het dus steeds eerder en is het ook een crime om hem in bed te krijgen. Hij moet doodop zijn, aangezien hij ’s avonds zo energiek is en om half 7 wakker werd uit zijn slaapje. Hij is dus serieus 6 uur achter elkaar wakker geweest. Het rare is wel dat áls hij eenmaal zijn hysterie heeft gehad, hij heerlijk kan slapen. Met een flesje tussendoor kan hij zo slapen tot 9 of 10 uur. Ook overdag gaan de dutjes goed.

Ik ben nu al twee weken thuis aan het werk zonder enige afspraak en ik hanteer een strak ritme. Alles is iedere dag hetzelfde en nog steeds is hij uit zijn hum. Ook maakt het niet uit waar zijn bedje staat. Hij heeft de hysterie werkelijk overal. Bij mijn ouders, bij ons, in Vaals. Teveel prikkels? Ook dat kan ik nu uitsluiten, aangezien hij slechts 1 keer vorige week een filmpje op de iPad heeft gekeken en niet mee op pad is geweest. Dat ben ik nu ook even gestopt door hem rust, reinheid en regelmaat te geven, maar tevergeefs. De knuffels uit zijn bed zijn vrijwel allemaal weg, overdag heeft hij alleen zijn eigen spulletjes en voor de rest is hij gewoon lekker thuis.

Volgende week gaan we naar Turkije. Ik hoop dat de buitenlucht hem goed doet. Ik merk nu al dat hij het heerlijk vindt om op het balkon in zijn wagen te liggen. Soms valt hij ook in slaap en ligt hij zo twee uurtjes te slapen. Waarom overdag wel? Overdag is het werkelijk een heerlijk kind. Hij speelt, hij begint te kruipen, hij kan bijna zelf zitten, hij geniet van zijn potjes, van zijn flesjes. We spelen, hij vermaakt zich alleen. Dit gaat echt allemaal prima. Maar na zijn laatste slaapje aan het begin van de avond begint hij onrustig te worden. Dan is hij druk, hangerig, huilerig, uit zijn doen. Na de laatste fles leek de rust zijn teruggekeerd voor een paar uur, maar ook dat is nu ook niet het geval. Het lijkt steeds erger te worden en mijn moedergevoel weet het nu ook niet meer.

Gisteren was ik er echt weer helemaal klaar mee en ik weet ook gewoon echt even niet meer wat ik moet doen. Ik doe zó mijn best, probeer alles wat binnen mijn macht ligt en nog steeds krijg ik het niet voor elkaar om Skyler rustig te laten slapen. Dat is vermoeiend en frustrerend. Dit weekend ben ik weer bij mijn ouders en volgende week gaan we even lekker op vakantie. Hopelijk kunnen we wat bijtanken. Na de vakantie direct de dokter maar even bellen om te kijken of ik eerder langs kan komen. Dit kan gewoon echt niet langer… Zien we iets over het hoofd? Of is Skyler echt gewoon een slechte slaper? Ik weet het niet. De hysterie doet me nog steeds vermoeden dat er iets aan de hand is. Gigantisch veel tranen, de zweetdruppels langs zijn hoofd, happend naar adem en zelfs tot spugen aan toe. Dat kan toch geen aandacht zijn? Of word ik hier echt gigantisch in de zeik genomen door een kleintje van bijna zeven maanden?

DSC_1116

Delen:

84 Reacties

  1. Sara
    22 mei 2014 / 15:09

    Je hebt al zoveel geprobeerd en wss gaat dit niet helpen, maar mss heb je gwn een slechte slaper? Sorry ik heb het verhaal niet vanaf de eerste weken gevolgd, maar wat als hij in zijn eigen bedje met jullie op de kamer ligt? Wat bij mijn zoontje hielp was om hem om 19u in bed te leggen en dus zijn avonddutje over te slaan/inkorten, dus enkel middagdutje. En ja de eerste week heb ik hem laten huilen en om de 10min hem terug toedekken en terug buiten lopen. Zo heb ik mijn zoontje leren slapen, maar ja elk kind is verschillend. Hoop dat het gauw goed komt.

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 15:33

      Ik begin er ook een beetje aan te geloven dat het misschien ‘slechts’ een slechte slaper is. Andere dingen weet ik gewoon even niet. Maar hij is dus al hysterisch vanaf dag 1, toen hij bij ons op de kamer sliep. Het maakt dus niet uit in welke kamer hij ligt.

  2. 22 mei 2014 / 15:11

    Jeetje, ik leef met je mee hoor! Wat frustrerend kan dat zijn, vooral als hij voldoende “rust” en regelmaat heeft. Wie weet gaat het na de vakantie wel heel anders. Zou zomaar kunnen toch? Succes en alvast een fijne vakantie.

  3. 22 mei 2014 / 15:15

    Aaah, wat vervelend dat het nog niet beter gaat. Kan me voorstellen dat je er wel een beetje doorheen zit. Ik reageer eigenlijk nooit, maar ik heb alles wel gevolgd. Je hebt al heel veel tips gehad, maar wat je misschien nog kan proberen is wat meer een vast ritme te brengen in zijn slaaptijden. Misschien is hij tegen de tijd dat hij voor de nacht naar bed zou moeten gaan niet moe, of juist te moe en daar kunnen ze ook slecht van gaan slapen. Sowieso zou ik proberen om ‘m ’s avonds veel eerder naar bed te brengen (dat lijkt me voor jou ook een stuk relaxter :)), rond zeven uur en dan zijn laatste flesje op zijn kamertje te geven. Als je dan overdag ook nog drie redelijk vaste slaapmomenten kiest en ‘m dan ook zoveel mogelijk op zijn kamertje laat slapen kan je ook uitsluiten dat het niet ligt aan te veel of te weinig slaap. Waarschijnlijk zal hij hier in het begin ook niet blij van worden, maar dat is soms ook echt even een kwestie van doorzetten. Hoe niet leuk het ook is.. En ja, ze kunnen zichzelf helemaal hysterisch huilen ook al is er niks aan de hand 🙂 Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat er bij jullie niks medisch aan de hand is, maar ik heb mijn zoon ook wel zwetend en kokhalzend gezien en dan was er toch echt niks behalve dat hij niet wilde slapen.. Succes!

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 15:32

      Overdag hebben we gelukkig de vaste slaaptijden in zijn eigen bed. Dat avondslaapje is vrijwel nooit aan de orde, maar probeer ik wel altijd. Waarom? Omdat ‘ie ’s avonds dan iets meer te genieten is. Ik kan hem wel om 7 uur naar bed brengen maar hij slaapt dan gewoon niet of alleen een half uurtje en bovendien heeft hij nog een laatste fles om 10 uur. Slaapt hij wel om 7 uur? Dan is hij klaarwakker om 10 uur en krijg ik hem helemaal niet meer naar bed… Er zijn trouwens veel kindjes om me heen die nog een voeding kregen rond 10. Is dat heel absurd? Ik weet niet beter, haha.

      • 22 mei 2014 / 22:00

        Misschien nog een idee om iets te schuiven en de nacht wel om 7u half 8 te laten beginnen. En dan als ie wakker wordt die fles te geven. Deden wij ook met de voeding rond tien/half elf (en die kreeg ze tot aan ruim 10 maanden en dan vaak nsachts ook nog – slaapprobleem baby, zie mijn reactie verder naar onder). Anyway, is dit een idee: 6u wakker en fles, slapen tot 8.30/9u. 10u fles. 11-12:30 slaapje. 13/u fles. 15u fruithapje. 15.30/16u naar bed, tot max 17.30 rond 19u richting badje of washandje, even knuffelen en verhaaltje, flesje en naar bed, dus rond 19:30 in bed. Lekker laten kletsen en pruttelen, maar in bed laten. Valt ie waarsch na een uur in slaap (zo ging het bij Olivia) en ook al denk je dan: hmm, maar zo weer wakker om te drinken, toch is dat ritme en uur slaap fijn. En uiteindelijk zul je denk ik merken dat hij niet om 21:30 al wakker wordt voor een fles, maar rond 22:30 of 23 uur. Niet ideaal met je eigen bedtijd, maar wat ik deed was dus gewoon naar bed op mijn tijdstip en soms werd ze wakker vh tandenpoetsne en soms niet, Dan wakker als ik net uur sliep: irritant, maar altijd beter dan hele avond met kind op de bank dat huilt.

        • Shirley
          Auteur
          22 mei 2014 / 23:59

          Die fles van 6 uur is vaak tussen 3 en 6 vanwege een hysterische bui maar de rest van je schema komt redelijk overeen met hoe het nu is. Op de bedtijd na dan. Maar vandaag om 9 uur de fles en om half 10 in zijn bed. Toch al een uur eerder. Hij heeft geslapen tot 12 uur, tot nu, en was toen hysterisch. Maar gelukkig redelijk snel gekalmeerd met troosten en wiegen en daarna weer terug gestopt in eigen bed. So far so good. We zullen zien wat dit gaat doen. Het zal in ieder geval beter gaan met inslapen omdat we de huilerige avond niet hebben. Maar of het echt helpt tegen de nachtelijke taferelen moet nog even blijken 🙂 wel fijn om te horen dat er toch wat soortgelijke gevallen zijn, ook als ik op Internet speur naar verhalen.

      • 22 mei 2014 / 22:06

        Nee hoor, helemaal niet raar. Ik bedoelde dat ik ‘m het flesje van 22.00 uur op zijn kamertje zou geven en ‘m dan niet meer naar beneden zou halen. Ik begrijp waarom je het zo doet, maar eigenlijk slaapt hij dan best weinig. Nu heeft niet ieder kind evenveel slaap nodig, maar problemen met doorslapen en in slaap komen kun je ook krijgen wanneer ze te moe zijn / te veel prikkels hebben gehad (maar dat had je al uitgebannen ). Die onrust, druk, hangerig kan ook best komen door oververmoeidheid.

  4. Nadia
    22 mei 2014 / 15:37

    Wat frustrerend, dat jullie alles al geprobeerd hebben en dat het toch weer terug is. Slopend voor jullie alledrie!

  5. Sintha
    22 mei 2014 / 15:46

    Jeetje zeg, ik snap je frustratie! Wat bij mijn neefje hielp was een klein flesje water mee naar bed geven, maar ik weet niet of Skyler zelf al zijn flesje vast kan houden? Heel veel succes in ieder geval.. 🙂

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 15:51

      Nee, kan hij helaas nog niet!

  6. 22 mei 2014 / 15:59

    Pff, ik vind dit zo erg voor jou dat er geen verbetering is. Misschien is het inderdaad een slechte slaper, al zien de vooruitzichten er dan ook niet echt leuk uit 🙁

  7. Ingrid
    22 mei 2014 / 16:03

    Ik heb zo met je te doen Shir! Dikke knuffel xx

  8. 22 mei 2014 / 16:16

    Wat frustrerend! Hopelijk vinden jullie snel een oplossing!

  9. Nashje
    22 mei 2014 / 16:37

    Bij ons helpt de Soundsleeper app: we leggen hem in bed, zetten de app zo’n 15 minuutjes op (stromende rivier), doen het licht uit en gaan weg…hij huilt nog een minuutje of vijf, maar tegen dat de rivier stopt, ligt hij te slapen.
    De app is heel simpel te downloaden, je kan verschillende geluiden nemen (bijvoorbeeld ook pratende mensen)…is misschien een makkelijk te testen middeltje?

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 17:10

      Wij hebben zo’n muziekdingetje met van die rustgevende geluidjes. Heeft totaal geen effect helaas 🙁

  10. 22 mei 2014 / 16:39

    Dit is echt slopend voor jullie.. Ik weet niet hoe jullie het volhouden! Ik kan me bijna niet voorstellen dat het ‘slechts’ een slechte slaper is, met alle klachten die hij er bij heeft.
    Misschien moet eens zo’n ‘zweefteef’ (hoe noem je dat netjes?) overwegen. Ik geloof er zelf echt totaal niet in en jullie waarschijnlijk ook niet, maar je leest wel vaak verhalen dat ze dit of dat concludeert en het probleem verholpen is.. Geen idee hoor.
    Heb je niet ‘gewoon’ een huilbaby?

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 17:07

      Haha, zweefteef. Ik ben al eens bij een osteopaat geweest en dat was me al zweverig genoeg. Zonder te voelen wist hij al wat Skyler had toen ik binnenkwam… Maar een huilbaby? Ik geloof het gewoon niet. Overdag is er gewoon echt niks aan de hand. Het is misschien ‘gewoon’ geen slaper. Heb nu een boek besteld hoe je je baby een slaapritme kunt aanleren. Huiswerk voor Turkije… 😉 Misschien staan er bruikbare tips in. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat het slechts slecht slapen is, maar wie weet. Heb nu alles al kunnen uitsluiten dus dit is het enige dat over blijft.

      • 22 mei 2014 / 18:02

        Maar een huilbaby hoeft niet speciaal op een bepaald moment te huilen he.. Ik geloof iets van 3 weken achter elkaar, 3 dagen per week, 3 uur per dag o.i.d. Nou daar zit je ruimschoots aan!

        • Shirley
          Auteur
          22 mei 2014 / 18:27

          Hmm, thanks! Ga er eens over lezen 🙂

          • 22 mei 2014 / 21:13

            Wat me nu ook nog te binnen schiet, weet niet of je het al geprobeerd hebt hoor, maar misschien bij z’n laatste verschoning een paracetamol zetpil geven? Ik snap dat je dat misschien niet ‘zomaar’ wil doen, maar als ie wel ergens pijn heeft door het liggen, dan helpt een paracetamol misschien wel!

          • Shirley
            Auteur
            22 mei 2014 / 21:15

            Heb ik ook al gedaan… Ook Sinaspril. Beiden geen effect dus echte pijn lijkt me uitgesloten. Maar thanks voor het meedenken hoor! Heel erg lief 🙂

  11. Roos
    22 mei 2014 / 16:48

    Oh nee wat een ellende.. Misschien is het toch die slaapstoornis? Dat pactor verturnus (ofzo iets?) dat opperde de dokter ook toch? Meis, sterkte, ik snap dat je er hopeloos van wordt!

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 17:10

      Daar heb ik ook nog aan gedacht maar het feit dat het nu al gebeurt als hij nog niet eens slaapt, brengt toch weer vragen met zich mee. Het zou kunnen in de nacht en dat het slechte inslapen slechts tijdelijk is of met een eventuele sprong te maken heeft… Ik heb het nog steeds in mijn achterhoofd 🙂

  12. Lara
    22 mei 2014 / 17:02

    Wat vervelend zeg, ik snap dat het frusterend is voor jullie! Kan je hem niet misschien een nachtje voor observatie naar het ziekenhuis brengen? Dat de artsen dan misschien een kenmerk van het een of ander ontdekken, als hij zo hysterisch is?

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 17:07

      Dat was inderdaad een eventuele volgende stap als de medicijnen toch niet aan zouden slaan!

  13. Gaby
    22 mei 2014 / 17:07

    En hem overdag wakker houden? Zoals je zegt na zijn erge huilbuien slaapt hij lekker, misschien nog te veel energie s’avonds.

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 17:08

      Maar ik kan een baby van 6.5 maand toch niet de héle dag wakker houden? Hij slaapt al zo weinig (als in: twee slaapjes per dag)… ’s Avonds proberen we dat vaak maar dan is hij gewoon echt heel vervelend aan het worden.

      • 22 mei 2014 / 20:44

        Mijn buurjongetje sliep op die leeftijd ook niet of nauwelijks overdag… Nu is hij 2 en gezond en vrolijk. Wat ik ermee zeggen wil, probeer het eens uit. En daarbij heel veel sterkte en succes. Hopelijk doet de vakantie jullie allemaal goed!

        • 22 mei 2014 / 20:51

          Als een baby uit zichzelf niet slaapt overdag is dat een heel ander verhaal dan een baby bewust wakker houden denk ik zo..

          • Shirley
            Auteur
            22 mei 2014 / 21:18

            Vind ik ook. Hoe slecht hij ook slaapt; overdag heeft hij toch echt een slaapje nodig. Neemt niet weg dat ik hem begin van de avond natuurlijk wakker kan houden en zijn dutje kan verplaatsen naar eerder op de dag zodat zijn laatste fles eerder kan. Ben hem bijvoorbeeld om 9 uur vandaag begonnen met voeden in plaats van 10 zodat hij al iets eerder naar bed kan!

            Maar alle reacties bewijst wel weer dat het moederschap heel persoonlijk is. Vind het wel heel lief dat iedereen wil meedenken!

  14. Femke
    22 mei 2014 / 17:27

    Ieder kind is anders natuurlijk maar mijn ervaring met mijn tweeling is dat 8u toch wel het laatste was dat ik ze in bed kon/kan leggen. Ze kregen wel nog een fles snachts maar om 8u begon gewoon hun nacht. Als ik ze om 2300u pas in bed legde na de fles was het een groot drama, maar als ik ze om ong 2000u in bed legde en de fles gaf wanneer ze wakker werden (meestal ergens tussen 2300 en 0100u) was het stukken rustiger.
    Liefs femke.

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 17:31

      Dankjewel voor de tip, ik ga het gewoon eens proberen 🙂 8 uur naar bed en dan alleen eruit voor een fles is natuurlijk beter te doen dan nu. Vandaag kom ik niet helemaal uit met de voeding omdat hij nu nog een fles krijgt en dan rond half 10 weer die ik iets kan schuiven naar 9 eventueel, maar dat is al een stukje eerder. Ik ga het proberen, thanks! Het is dan nog niet het antwoord op de hysterie midden in de nacht maar misschien kan het helpen als hij beter en rustiger in slaapt.

  15. Katinka
    22 mei 2014 / 19:39

    Hoi Shirley,

    bij mijn zoontje van nu 1,5 zijn we al vrij snel begonnen om hem rond 19:00 laatste fles te geven en daarna naar bed te brengen. Ook de late fles hebben we vrij snel (geloof rond de 3 a 4 maanden) weggelaten, vonden het zelf totaal niet relaxed om daar elke keer op te moeten ‘wachten’ en zelf niet vroeg naar bed te kunnen. We lieten hem gewoon slapen en keken wel wanneer hij daarvoor kwam. Of heeft hij deze voeding nog echt nodig omdat hij anders te weinig krijgt?
    Wellicht kun je overdag de tijden van Skylers slaapje verschuiven? Als hij nog zo’n laat middagslaapje heeft kan ik me voorstellen dat hij om bijvoorbeeld 19:00 nog niet moe genoeg is om de nacht in te gaan. Zal misschien even wat voeten in de aarde hebben om het om te moeten gooien maar het lijkt me voor jullie ook veel relaxter dat hij er op tijd in ligt, heb je nog wat aan je avond samen 🙂 En het ging hier echt niet elke avond vlekkeloos hoor!!! Maar we probeerden altijd wel 19:00 a 19:30 aan te houden, omdat dat volgens mij een prima bedtijd is voor baby’s van die leeftijd.
    Nou zet ‘m op weer, gelukkig heb je een vakantie in het vooruitzicht 🙂

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 19:51

      Zoals ik hierboven al ergens vertelde werkt dat gewoon niet bij ons. Als hij al slaapt is dat voor een half uur. Hij heeft echt die laatste voeding nog nodig. Maar alsnog verklaart dit allemaal niet de hysterische buien ’s nachts… Hij heeft zelfs nog vaak een nachtvoeding, dus de laatste fles om 7 uur is echt geen optie… Voor nu moeten we eerst de nachten goed hebben en hem laten doorslapen voordat ik met die tijden ga rommelen. Als hij van 10 tot 7 slaapt is het voor mij al goed. Dat eerder naar bed gaan gebeurt dan wel later. Maar die doorslaapnachten hebben we slechts twee keer gehad dus hem laten slapen van 7 tot 7 is helemaal mission impossible 😉

  16. 22 mei 2014 / 20:15

    Ach vrouwke toch.. heb zo met jullie te doen! Hoop dat je in Turkije in ieder geval wel kan genieten…

  17. Flair
    22 mei 2014 / 20:23

    Shirley, wat vervelend. Ik had toch zo de hoop erin dat het reflux zou zijn!
    Mijn zoontje is precies even oud als Skyler en die krijg zijn laatste flesje om 7 uur s avonds. Dit krijgt hij al zeker 2 maanden, daarvoor nog een flesje rond 10 uur ’s avonds, maar die is er vanzelf afgegaan. Ik zou proberen hem toch eerder in zijn bed te doen, hij kan ook oververmoeid zijn? Over zijn slaap heen zijn? Moeilijk…
    Succes…

  18. 22 mei 2014 / 20:58

    Hi Shirley, allereerst mijn complimenten want wat een strijd allemaal zeg!! Je doet het allemaal zo goed, echt waar. Ik lees vaak je verhaaltjes mee. Je hebt al zoveel tips gehad, ik kan er helaas niet veel meer aan toevoegen. Het enige is, misschien heb je een beetje steun aan mijn verhaal (ook al is het niet hetzelfde want elke situatie en elke baby is anders).

    Onze dochter was ook een drama slaper ’s nachts. Ik wist het op een gegeven moment ook ECHT niet meer. De slaapjes overdag gingen goed maar vanaf een uur of 7 was het huilen geblazen. Ook van alles geprobeerd, uiteindelijk maar aan toegegeven als in ‘dan zou ze de aandacht wel nodig hebben’. Verstand op 0 gezet en gewoon bij ons gehouden. Wat overal ook stond “na 4 maanden is het normaal dat baby’s doorslapen” nou niet bij ons. Tot 11 maanden kwam ze nog vrolijk (en ik iets minder vrolijk) om de 3-4 uur ’s nachts met huilen enzo. Ik kon op mijn kop staan maar het veranderde toch niet. Ik heb het maar afgewacht (moeilijk!!). Ze is nu iets meer dan 1 jaar en “ineens” komt ze nog maar 1 x en is het huilen niet meer zo erg. Het gaat nu eigenlijk best goed.

    Het is maar één ervaring uit de vele verhalen maar wat ik eigenlijk wil zeggen met mijn boodschap, blijf gewoon proberen, doe wat goed voelt voor jou. Als dat is naar de dokter dan stalk je hem gewoon net zo lang tot hij naar je luistert, als dat een homeopathische oplossing is dan doe je dat idem dito. Als je hem bij je in bed neemt dan doe je dat en als je vindt dat je hem moet laten huilen is dat ook gewoon goed. Yo go mommy 🙂

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 21:11

      Dankjewel, het doet me even goed om een soortgelijk verhaal te lezen 🙂

      • 22 mei 2014 / 21:51

        Hier een soortgelijk verhaal met verschil dat Olivia met 19 maanden nog maar de helft vd wk doorslaapt en niet totaal krijsend in haar bedje staat of zit. Erg frustrerend, maar het enige dat bij ons rust gaf was eraan toegeven. Dan weer een uur met haar op de slaapbank zitten, dan weer zingen, dan een keer laten huilen in bed en ernaast zitten en vaak neem ik haar bij ons tussenin en drinkt ze nog wat. Maar goed, dat is borstvoeding dus gaat echt niet om de honger, maar is dan troost. Wat Skyler zoekt door bij jou te liggen. Wij hebben een moeilijker slaper, so be it. Na maanden van frustratie over nachtvoedingen en krijsaanvallen is dit ons oplossing: niet meer over nadenken en 2x per wk zelf om 9 u naar bed. Wat je nog kunt proberen is iets met zijn dutjes overdag te schuiven? Doet hij er nog 2? Wie weet werkt 1 lange van 3u beter omdat het een druk mannetje is? Wij zijn hier met 10maand over overgestapt, maar is bij elk kind anders natuurlijk. En idd: soms doet een vakantie wonderen en slapen ze daarna in 1x door – dat heb ik wel eens gelezen. Werkte bij ons overigens niet helaas 😉

  19. 22 mei 2014 / 21:03

    Jeetje heftig Shirley! Misschien kan de vakantie het een beetje doorbreken, hoop dat het snel beter gaat

  20. Ziana
    22 mei 2014 / 21:27

    Wat vervelend voor je shirley dat skyler nog steeds zo hysterisch is s’nachts hoe ziet jullie voedings/slaap ritme eruit ? Misschien dat ik kan beter advies kan geven ? Mijn zoontje ging op de leeftijd van skyler om 18:00 naar bed voor de nacht. Ik liet hem dan s’nachts zelf komen de ene keer was het om 1:00 andere keren 4:00 en vaak helemaal niet.

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 21:45

      Maar dat probeer ik hier boven ook steeds te vertellen. Dat gaat hier gewoon niet en dat verklaart toch écht de hysterische buien sinds dag 1 niet… Ik probeer het steeds te vervroegen zodat we dat inslapen beter krijgen maar dat hij midden in de nacht uit het niets hysterisch wakker wordt ligt volgens mij echt niet aan een bedtijd 🙂 Het is zo lastig om het te begrijpen als je niet in deze situatie zit. Zou willen dat ik het eens kon filmen, haha.

  21. Nola
    22 mei 2014 / 21:32

    Hoi. Ik wil even zeggen dat je aan alles merkt dat je alles overhebt voor je kind. Respect daarvoor! Een tip van mijn oma: soms moet je gewoon accepteren dat je kind zo doet en er niet te veel achter zoeken. Probeer te accepteren dat het een slechte slaper is en houd vaste tijden aan dat je naar hem toe gaat als hij begint met huilen. Als hij huilt loop dan naar hem toe en houd hem even vast en leg hem weer terug in bed. Als hij weer begint te huilen dan wacht je 15 min en ga je weer naar hem toe, klop even op zijn rugje en ga dan weer weg. Maar het belangrijkste is om hem even te zien en dan weer weg te gaan. Kinderen (vooral die slecht slapen) vinden alleen zijn in bed in de nacht eng. Maar slaap is belangrijk voor hem. Als hij weinig slaapt dan kan dat echt invloed hebben op zijn groei. Dus wees niet bang als hij hysterisch gaat krijgen. Het is niks ernstigs. Probeer dat idee uit je hoofd te halen, dat scheelt zoveel echt waar. Accepteer dat het een slechte slaper is en houd het 15 min schema aan. Eerst is het zwaar maar dan wordt het echt beter.

    • Jessica
      22 mei 2014 / 21:42

      15 minuten bij een hysterisch kind die buiten zinnen raakt van verdriet? Mijn moederhart zou dat niet kunnen verdragen…

      • Shirley
        Auteur
        22 mei 2014 / 21:48

        Ik heb het gisteren tien minuten vol gehouden en toen was het klaar. Maar toen was het al zo extreem dat ik een uur bezig ben gewest om hem te kalmeren… Dat laten huilen vind ik ook makkelijker klinken dan gedaan hoor. Maar zoals ik al zei: allemaal verschillende moeders met allemaal verschillende visies… ik word er alleen nog onzekerder van, haha.

    • Shirley
      Auteur
      22 mei 2014 / 21:43

      Als ik zeker weet dat er ‘niks’ aan de hand is kan ik het ook wel loslaten. Maar ik loop niet voor niks bij een kinderarts, haha. Die heeft geluidsfragmenten gehoord en vond ook dat we moesten onderzoeken of er iets aan de hand was omdat dit echt niet normaal klinkt. Vandaar. Als al het medische is uitgesloten is het inderdaad een kwestie van accepteren 🙂

  22. 22 mei 2014 / 21:35

    Heftig om te lezen hoor… Juist omdat ‘ie het overdag zo lekker doet, kan ik me voorstellen dat je af en toe het spoor helemaal bijster raakt. Hopelijk is er snel meer duidelijk…

    Mbt het overdag slapen: mijn dochter sliep vanaf 6 maanden ook ‘maar’ 2x per dag. Twee uurtjes ’s ochtends en 1,5-2 uurtjes ’s middags. Ging wel rond 20.00 uur naar bed. Eerste week kwam ze om 00.00 uur nog voor een fles, daarna was het over. Dus ook op 2x slapen doen sommige het prima hoor 🙂

  23. Amber
    22 mei 2014 / 22:06

    Ikzelf vind het moeilijk te geloven dat zo’n klein babytje aan het manipuleren is, helemaal omdat je zegt dat ie echt hysterisch is. Hopelijk komen jullie er snel achter wat er aan de hand is, want dit lijkt me echt heel verdrietig. Sterkte en hopelijk komen jullie allemaal wat tot rust tijdens de vakantie!

  24. 22 mei 2014 / 23:41

    Pfoe Shir wat heftig zeg 🙁 ik wou dolgraag dat ik iets voor je kon doen. Dat ik de gouden tip wist die alles zou oplossen. Ik ben ook maar een mama die maar wat doet op het gevoel. Ik lees in je verhalen zoveel mama liefde en kracht! Ik hoop oprecht dat hij hier overheen groeit en het een lange fase was. Het moederschap is heel persoonlijk , ik wil je meegeven dat je een ijzersterke mama bent! :),

  25. 23 mei 2014 / 06:18

    Toen ik gisteravond naar bed ging en bij ons kleine mannetje keek, besefte ik nogmaals hoe goed getroffen wij het hebben. Het deed me beseffen hoe bijzonder knap ik het vind dat je zo sterk blijft. Je blijft de lieve en mooie kanten zien, terwijl het moeilijk en frustrerend moet zijn om je kleine man zo te moeten zien. Dat je daarnaast ook nog je werk en alles volhoudt: knap! Ik weet niet of ik zo sterk in mijn schoenen had gestaan!

    • Shirley
      Auteur
      23 mei 2014 / 07:49

      Gisteravond had hij om 9 uur de fles en lag hij half 10 in bed. Toch een uur eerder dan normaal. Om 12 uur was het huilen en toen heb ik hem gekalmeerd en sliep hij redelijk snel weer. Alleen om 2 uur was hij helemaal hysterisch en overstuur. Ben tot kwart voor 3 bezig geweest. Denk gewoon echt niet dat dat te maken heeft met bedtijden. Vervolgens was het half 5 weer huilen voor een fles en half 8 wakker. Goedemorgen, haha.

  26. Lianne
    23 mei 2014 / 08:03

    Ik denk niet dat het aandacht is hoor, dan is het echt niet zo hysterisch! Zou je niet even de arts bellen voordat jullie op vakantie gaan?
    Mijn dochter krijgt altijd erg buikpijn en huiduitslag van kant en klare potjes, misschien is dat het?

    • Shirley
      Auteur
      23 mei 2014 / 08:31

      Het is al vanaf dag 1 aan de gang en toen kreeg hij nog geen vaste voeding 😉 de kinderarts staat na de vakantie op de planning. We gaan weer het onderzoektraject in dus daar moet even tijd voor genomen worden.

  27. Esther
    23 mei 2014 / 08:28

    Jeetje wat heftig Shirley! Ik ben zelf geen moeder dus ik kan je niet heel veel tips geven, maar het doet me wel heel erg denken aan wat mijn ouders over mij vertellen van toen ik klein was (al word ik ook nu, op m’n 18e, nog heel vaak in blinde paniek wakker ’s nachts door nachtmerries vaak, die ik me slecht herinner verder). Ik bleek verder ‘gewoon’ een slechte slaper en ben dat nog steeds, maar heb ook gewoon (net als mijn moeder) minder slaap nodig dan de meeste mensen. Ik denk niet dat je hier wat aan hebt, maar ik hoop in elk geval voor je dat het snel overgaat of dat het net als bij mij eigenlijk vrij onschuldig is en je dit kan accepteren. Veel sterkte!

  28. 23 mei 2014 / 08:29

    Ik gok ook dat het gewoon een slechte slaper is.. Sommige kindjes zijn dat.

    J word in September drie en slaapt nog altijd zo. Inmiddels is hij oud genoeg om te snappen dat hij gewoon slapen moet maar 2,5 jaar lang hebben we gevochten om hem inslaap te krijgen.

    We hebben het toen maar losgelaten hij is gewoon niet een kindje wat om 7 uur slaapt tot 8.Nee hij slaapt van 9 tot 6 en dan drie/vier keer wakker per nacht. Ene keer hysterisch andere keer gewoon wat rustiger en wakker.

    Probeer je focus niet te leggen op het slapen echt hoor daar word het probleem minder groot van. Niet elk kind is in een ritme.. hokje te stoppen.

    Sterkte!!

    • Shirley
      Auteur
      23 mei 2014 / 08:50

      Ik snap dat ieder kind anders is en zeker niet in hokjes is te plaatsen. Wel vind ik hem gewoon zó hysterisch, dat ik zelf vermoedde dat er iets anders aan de hand was dan alleen slecht slapen. Vandaar dat we dat traject in zijn gegaan en vandaar dat ik daar zo vaak over schrijf. Als het echt een slechte slaper is zal ik me daar uiteraard bij neer (moeten) leggen en wordt het allemaal een stuk begrijpelijker. Maar ik krijg dit soort reacties nu enorm vaak en hoop toch ook dat mensen begrijpen dat ik dit wilde laten uitzoeken, voordat ik iets medisch over het hoofd zou zien. Dat had ik mezelf namelijk nooit vergeven, als dat het geval was en ik het af zou doen als ‘slechte slaper’ 🙂

      • Paula
        28 mei 2014 / 09:51

        Ik ben het met je eens: Ik zou eerst heel erg zeker willen weten dat er medisch gezien niets aan de hand is.

        Als dit niet het geval is zou het best kunnen dat hij inmiddels ‘gewend’ is aan de aandacht en dat jij naar hem toe komt als hij maar lang genoeg blijft door huilen.

        Of het zou kunnen dat hij zich de eerste paar maanden echt niet goed voelde, en dat dat nu is omgeslagen in ‘aandacht vragen’ als een soort automatisch gedrag.

        Als er medisch gezien niets aan de hand is, is het misschien een idee om eerst in de kamer te gaan zitten maar niet met hem te communiceren. Dan weet hij dat jij er bent en dat hij veilig is, maar ziet hij ook dat het aandacht vragen niets oplevert (hij wordt niet opgepakt).

        Ik ben heel benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. Hoop dat het niets ernstigs is!
        Heel veel sterkte!

  29. romy
    23 mei 2014 / 08:46

    Misschien kun je proberen om zijn
    BEdje eens op een andere plaats te zetten.
    Ik geloof er zelf niet zo in maar mijn schoonouders
    Hebben het toen gedaan toen onze dochter niet bij
    Hun slapen wou iets met een aardlijn ofzo? Zoals ik al zei
    Moet je erin geloven. Maar gezien de wanhoop is het mischien het
    Proberen waard?

  30. helena
    23 mei 2014 / 10:04

    Hi Shirley,

    Wat vervelend zeg, die nachten. Ik geloof ook niet in die bedtijden hoor. Hier gaat Stan ook tussen 21u en 22u slapen, hangt een beetje van zijn voedingen af en hoe laat hij s ochtends wakker wordt. En ik vind het ook wel leuk als ik s avonds thuiskom, ik hem nog even zie. Zal je vriend ook vast vinden 🙂 en het moet uitkomen met zijn flesjes ook om hem vroeger te laten slapen. Het heeft geen enkele zin als hij maar een halfuur slaapt en erna terug wakker is. Beter maar wat later nr bed toch?

    Ik zou het inderdaad ook nog eens laten onderzoeken of er toch niets is, dan kan je alles uitsluiten en als het echt een slechte slaper is, weet je tenminste dat het niets anders is dat dwars zit. Ik hoop voor jullie snel beterschap en wie weet lukt het in Turkije wel? 🙂 ik hoop het alvast! Je doet dat goed!

  31. 23 mei 2014 / 10:48

    Mijn verhaal met Sam heb ik weleens verteld, alleen de nachten krijste hij urenlang. Met 14 maanden was dit over, ik snap dat dit niet is wat je wilt horen. Maar ik hoop van harte dat als Skyler dan een slechte slaper is hij in elk geval snel een goede slaper word net als mijn mannetje.

  32. Amarens
    23 mei 2014 / 12:39

    Hoi Shirley,

    Wat vervelend dat het nu weer deze kant op gaat. Heb je je afgevraagd of jullie avonden anders waren toen jullie het idee hadden dat de medicijnen aansloegen? Was je relaxter, had je andere verwachtingen of ging je misschien anders om met het naar bed brengen? Hoe je je voelt, kan namelijk zijn uitwerking hebben op Skyler. En ik kan me voorstellen dat de avonden dat hij niet slapen wil, enorm frustrerend zijn voor jullie. Ik denk wel dat een kind kan voelen hoe een moeder/vader zich voelt. Misschien is Skyler heel gevoelig daarvoor. Ik zeg niet dat je naar een babyfluisteraar moet gaan, want daar heb ik mijn bedenkingen bij, maar misschien kun je eens bijhouden wat zijn gedrag met jou doet, dus ook de goede momenten noteren! Misschien zie je een verband. En als je hier niets mee doet, snap ik dat ook. Het kan zijn dat dit niets voor jou is. Even goede vrienden! Veel sterkte!

    • Amarens
      23 mei 2014 / 12:47

      Ik wil hier nog even aan toevoegen dat ik absoluut niet de indruk wil wekken dat dit jouw schuld is, dat is wel het laatste wat ik hiermee wil zeggen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat er wel iets aan de hand zou kunnen zijn, maar dat je daarnaast ook in een vicieuze cirkel beland, puur uit wanhoop en machteloosheid.

      • Janine
        24 mei 2014 / 22:40

        Hier heb ik ook aan zitten denken. Zoals hele kleine kindjes het ook kunnen voelen dat er spanningen zijn tussen ouders, of als er een ouder niet goed in z’n vel zit. Zie regelmatig overspannen moeders, met een baby/kindje wat steeds onrustiger wordt, omdat hij/zij merkt dat moeder niet zichzelf is. Al heb ik Shirley niet echt dat gevoel, maar we zien natuurlijk niet alles.

        • Shirley
          Auteur
          25 mei 2014 / 09:51

          Nee, dat is het niet haha. Ik word er eerlijk gezegd steeds kalmer en makkelijker onder. Je went eraan, zullen we maar zeggen 😉

  33. Stien
    23 mei 2014 / 18:13

    Ah, wat vervelend! Echt heftig. Ik hoop van harte dat er binnenkort een oplossing komt en dat jullie als gezinnetje kunnen genieten van een heerlijke vakantie! Ik duim! x

  34. 23 mei 2014 / 20:17

    Shirley,
    Ik heb een poging gedaan om alle reacties te lezen, maar het zijn er echt super veel. Sorry als ik dus iets dubbel zeg of iets wat totaal niet relevant is. Allereest vind ik echt dat je super goed bezig bent! Het is heel frustrerend om weinig slaap te krijgen en toch weer elke dag vroeg op te moeten staan omdat de kleine nou eenmaal verzorgt moet worden. Skyler boft maar met zo’n moeder (en vader natuurlijk, want hij zal ook jullie helpen en steunen).

    Ik zou persoonlijk niets aan zijn voedingen veranderen. Behalve dan die extra rijstebloem o.i.d. wat je erbij in kunt stoppen. Mijn zoontje heeft ook heel lang 6 flessen voeding gekregen, dat ze bij het CB zeiden dat hij nu toch echt wel snel moest gaan minderen. Toen hebben wij langzaam 2 flessen eraf gehaald (niet tegelijk, maar in fasen). Wat wij wel deden, is kijken naar wanneer hij moe werd. Hij gaat dan in zijn ogen wrijven. Op dat moment stoppen we hem dan in bed (nog steeds doen we dat zo). We hebben wel een uiterlijke tijd, namelijk half 8 ’s avonds. Ook toen hij nog om 23:00 een fles kreeg ging hij gewoon slapen. Dan wakker maken, omdat hij niet wakker werd en bij ons in bed fles geven. Wij vonden dat zelf heel relaxed en als ouders relaxed zijn heeft dat naar mijn mening ook een positief effect op de kleine. Ik las ergens dat je dat al ging proberen. Mijn zoontje kreeg dan om 19:00 nog een fles ook, dus daarna dan slapen. Ik hoop dat het bij jullie dan ook een beetje werkt.

    Om voor mezelf iets makkelijker te maken dat hij huilde hebben wij een muziekje aan staan. Op de babyfoon hebben we 5 melodietjes. We hebben vanaf het begin 1 gekozen en doen deze nog steeds aan. Hij staat dan 15 minuten aan en gaat dan vanzelf uit. Huilt hij dan nog, dan ga ik even kijken. Vaak is hij dan omgedraaid of ligt op zijn buik of tegen het hoofdeinde aan. Even knuffelen en goed instoppen en dan weer opnieuw. Wil dat niet dan doe ik 1 nachtlampje aan op onze kamer en ga ik even met hem daar zitten. Verder geen tv aan ofzo, dat geeft dan denk ik teveel prikkels. Na een paar minuten weer naar bed en dan wil hij vaak wel gaan slapen. Misschien dat dat helpt als hij niet wil gaan slapen.

    Met hysterie heb ik verder geen ervaring dus kan ik je niet helpen. Ik hoop dat de vakantie jullie goed doet en Skyler daar lekker kan slapen. Probeer ook lekker tot rust te komen daar en te genieten! Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

    Hele fijne vakantie!

    Groetjes Minke

  35. Emma
    23 mei 2014 / 21:32

    Hoi Shirley, ik heb zelf geen kind en geen eigen ervaringen, maar mijn moeder is cb arts en ik heb haar je verhaal eens voorgelegd. Zij vertelde dat ze bij kinderen met slaapproblemen altijd eerst heel goed de oortjes na laten kijken, omdat bij liggen een druk verschil is, als hij daar ergens een ontsteking heeft kan het liggen veel pijn veroorzaken. Verder had ze het over voedselallergieen die ze vervolgens uitgebreid laten onderzoeken (koemelkallergie?) en ze noemde nog eczeem als mogelijke oorzaak. Geen idee of je hier wat aan hebt, maar ik vind het zo vervelend voor je dat ik het toch even opschrijf.

  36. 24 mei 2014 / 14:39

    He bah, ik had zo gehoopt dat jullie nu eindelijk op de goede weg waren! Ik heb niet alle reacties gelezen maar er zijn nog een aantal dingen die bij me opkomen:
    – heb je het bedje al eens op een andere plek in de kamer neergezet, of hem zelf in zijn bedje gedraaid? Maakte hier nl. een heel verschil, hoe raar het ook klinkt
    – heb je een duidelijk avondritueeltje? Hier gaat het zo: na het eten nog even samen spelen, dan naar boven, schone luier, pyama aan, flesje op de kamer, verhaaltje en dan weltrusten zeggen. Elke dag hetzelfde riedeltje, waar we ook zijn. Dit helpt een kindje om te beseffen dat het tijd is om de lange slaap te gaan maken
    – heb je Skyler al wel eens een nachtje naar Opa en Oma gebracht? Niet met jou of je vriend erbij, maar echt logeren? Gedraagt hij zich daar dan hetzelfde?
    – ligt Skyler in een slaapzak en verder niet ingestopt door een lakentje of dekentje? Hier slaapt onze dochter weliswaar in een slaapzak maar als ik daar geen lakentje overheen doe en haar strak instop, is ze compleet overstuur, het lijkt alsof ze wat ‘begrenzing’ nodig heeft

    Ik neem aan dat verdere mogelijke medische oorzaken door je kinderarts nu uitgesloten zijn (kma, oorontsteking, etc.), maar als er verder niets lijkt te helpen, zou ik toch eens aandringen op opname. Dan kunnen mensen met verstand en ervaring eens kijken naar wat er nu precies met Skyler gebeurt als hij zo overstuur is. Kop op hoor, het komt echt goed!

  37. Naj
    25 mei 2014 / 11:03

    Hoi shirley, lijkt me zeer vervelend zo’n kleintje dat de hele tijd huilt.

    Mag ik vragen waarom je hem fruitpotjes en groentepotjes geeft ipv zelf fruit/groenten te pureren?

    • Shirley
      Auteur
      25 mei 2014 / 12:21

      Omdat ik vind dat er niks mis is met potjes en ik het gewoon prima vind 🙂 rijp fruit wordt ook wel gepureerd hoor maar er gaat vaker gewoon een potje open. Maar heeft niks met deze situatie te maken hoor 😉

      • Naj
        25 mei 2014 / 20:50

        Nee klopt is niks mis mee, maar vers fruit en groente blijft toch beter toch? En ook omdat je thuiswerkt. Maar ik dacht dat er een speciale reden voor was vandaar mijn vraag 🙂

  38. joy
    25 mei 2014 / 14:59

    ik was een kreng met s’nachts slapen als baby, precies het verhaal van Skyler. Overdag was alles prima, zodra ik voor de nacht werd gelegd was het ellende. Ook heel hysterisch krijsen, tot spugen aan toe. Mijn ouders zijn me na maanden van ALLES proberen ( ook nacht opname op de slaap polie ) mij gaan inbakeren. Daarna was het direct klaar. Misschien kan je het eens proberen. Je kan kijken op inbakeren.nl of het eventueel eens aan je kraamverzorg vragen je het voor te doen.

    • 26 mei 2014 / 08:57

      Volgens mij rolt Skyler al en dan mag inbakeren vanwege de veiligheid niet meer..

      • Shirley
        Auteur
        26 mei 2014 / 12:13

        Inbakeren wordt inderdaad afgeraden vanaf zes maanden 🙂 Maar sowieso heeft hij dat nooit prettig gevonden!

  39. Oetel
    5 juni 2014 / 18:30

    Hallo,

    Ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wat bij ons vaak helpt is de baby-cd van Raymond lap opzetten. Die heb ik Als mp3 op een oude telefoon gezet en als ze onrustig is gaat hij aan, heel zachtjes en ze slaapt als een prinses…

    Werkt ook als ze uit hun ritme zijn na een lange vakantiereis. Werkte bij alle vier de kindjes
    Succes

  40. Ikke
    5 juni 2014 / 19:22

    Dag,
    Ik herken veel in jouw verhaal. Onze zoon sliep overdag ook prima; maar ’s avonds was het gillen in bed. Ik heb veel aan het boekje ‘Slaap kindje slaap’ van Dr. Estivill gehad. Kijk maar bij Bol.com.
    Volgens een vast tijdschema ging ik naar mijn zoon toe in zijn slaapkamer. Ik tilde hem niet uit bed o.i.d. maar zei steeds hetzelfde zinnetje: We gaan je leren slapen; dat doe je in je eigen bed samen met aap. Na 2 minuten kwam ik terug, ging bij zijn bedje staan (niet eruit halen of knuffelen) en zei weer het zinnetje. Vervolgens hetzelfde na 4 minuten etc.
    En warempel het werkte! Na een kwartier was onze zoon stil.
    Hij had al snel genoeg door dat hij geen aandacht kreeg en er was ook geen sprake van verlatingsangst o.i.d. want ik kwam steeds terug.
    Ik vond het zelf een hele prettige methode. Ik ben geen voorstander van kinderen laten huilen. Was bij ons ook lastig omdat het mijn derde kind is en hij zijn zussen wakker hield met zijn gehuil.
    Misschien heb je hier iets aan.
    Groetjes

  41. Elke
    5 juni 2014 / 19:58

    Ik lees toevallig jouw blog en omdat toeval soms niet bestaat reageer ik toch even. Wij hebben 2 huilbaby’s gehad die allebei anderhalf jaar hebben gehuild wat we ook probeerden. Van allerlei reguliere oplossingen(kinderarts, allergoloog, psycholoog, medicijnen)tot alternatievere versies(osteopaat, chinese therapeut, homeopaat etc.). De oplossing lag bij ons in het volgende: http://www.benazir.nl. Verklaarbaar of niet dat is wel het enige wat werkelijk en structureel verschil maakte. Heel veel sterkte en succes met jullie te bewandelen weg.

  42. Lianne
    5 juni 2014 / 20:48

    Wat moeilijk hè? Zo herkenbaar maar zo vreselijk.
    Ik kon ook nooit lang laten huilen. Het idee dat zo’n kleintje huilt en niet weet waar zijn ouders zijn…
    Ons zoontje sliep ook vreselijk moeilijk. Huisarts adviseerde om een week lang Paracetamol zetpil te geven s avonds voor het slapen.
    Als dat zou helpen weet je dat het pijn is en dat was het bij ons!
    Zo niet dan kan je dat uitsluiten.
    Zijn zijn oren al eens heel goed nagekeken?

    Ik hoop dat het snel beter gaat want slaaptekort is echt killing.

  43. Marjolijn
    5 juni 2014 / 21:30

    Hoi,
    Ik heb niet alle reacties gelezen hoor maar misschien heb je hier toch iets aan…. Het verhaal lijkt precies mijn eigen drama-tijd met mijn zoontje, nu inmiddels bijna 4… Na 7 maanden nauwelijks doorslapen, gillend wakker worden, spugen enz heb ik de kinderarts gevraagd of we koemelkvrije voeding mochten proberen ( doe dit via de kinderarts dan wordt het vergoed) reflux kan namelijk ook een symptoom zijn van koemelkallergie…… De verandering was enorm…….. Lees bijvoorbeeld eens wat verhalen over koemelkallergie…. Het is echt het proberen waard! Natuurlijk moet er dan ook op de andere voeding gelet worden, maar al zeg ik het zelf het went snel als je merkt dat de kleine zich stukken Beyer voelt! Wil je meer weten mag je gerust mailen hoor

  44. Lynsey
    6 juni 2014 / 05:05

    Wat een verhaal zeg. Ook hier slechte slapers. Eerst mijn oudste tot haar 7de, daarna met melatonine goed gaan slapen en sinds 2,5 ons peutertje. Meteen vanaf de geboorte en ook steeds ziek. Ik heb alles geprobeerd en wordt nu vaak niet goed van alle adviezen die ik krijg omdat niks helpt. Ook zij is overdag een heerlijk kind en gaat s’ middags prima slapen maar s’ avonds steeds wakker. Ook hysterisch en nee ik hou er ook niet van om haar te laten huilen. Gaat ook niet meer omdat mijn oudste ook steeds wakker wordt en de buren erg veel last hadden van het gekrijs en gehuil. Ook alle dingen zoals regelmaat, bed op andere plaatsen, samen met grote zus op de kamer, bij ons, middagdut inkorten enz. Niks helpt. Ik heb haar door de huisarts en kinderarts na laten kijken of er medisch gezien niks aan de hand is, niks te vinden. Pas een slaap observatie gehad in het ziekenhuis en s’ nachts gefilmd waaruit blijkt dat ze de typische slaapproblemen van een kind heeft maar dan alle die er bestaan. Advies om nu gewoon door te gaan zoals wij het nu doen als dat voor ons werkt. Papa op de bank en onze jongste zodra ze weer wakker is naast mij in bed. En ook dan blijft ze onrustig en mij steeds zoeken, maar meestal slaapt ze dan wel. En vaak slaapt ze pas tegen de morgen echt rustig. Is vaak nog moe met opstaan. Aangedrongen op een onderzoek van de kno arts omdat ik van veel ouders hoorde dat de amandelen ook vaak oorzaak zijn en nu blijkt idd dat haar Keel amandelen te groot zijn en 26 juni worden zowel haar keel- alsook neusamandelen verwijdert. De kno arts zij dat hij hier goede ervaringen mee heeft en dat kindjes hierna minder vaak ziek zijn en beter slapen. Ik zeg eerst zien dan geloven. Ik slaap nu alles bij elkaar al 9 jaar beroerd maar doorgaan moet je toch. Je bent niet alleen en doet wat je kan. Laat je niet gek maken ook niet door alle goedbedoelde raad en adviezen. Veel mensen weten niet wat het is als je kind s’ nachts zo bezig blijft. Succes met je verdere traject.

  45. latoya
    7 juni 2014 / 00:48

    Goedendag.
    Ik heb je artikel gelezen en het lijkt me heel erg frustrerend om dit mee te moeten maken.
    Ik heb het niet vanaf dag 1 gelezen!

    Namelijk jullie al vanaf dag 1 dit probleem hebben wil ik je adviseren om te bidden voor je huis en kind.
    Dat werkte bij mij! Mijn dochter wilde savonds niet slapen en overdag was er niets aan de hand kon ze gwn slapen en haar dutjes doen.
    Maar savonds was een probleem en dan moesr ze echt bij mij in slaap vallen, sinds ik ben gaan bidden voor mijn huis en mijnn dochter slaapt ze savonds gewoon goed en 9/10 keer slaapt ze ook rustig door tot in de ochtend.

    Misschien klinkt het gek, maar bij ons heeft het geholpen dus misschien kun je het proberen

  46. Miranda
    7 juni 2014 / 19:13

    Ik heb alleen je laatste bericht gelezen maar heb je al eens aan een osteopaat gedacht? Wij hebben ook erg lang met ons zoontje getobt en van alles geprobeerd en uiteindelijk bij een osteopaat terecht gekomen, hadden we dat maar veel eerder gedaan!! Er bleek iets in zijn nekje niet goed te zitten. Na 2 behandelingen hadden we een heel ander kind.

  47. Glen Middag
    7 juni 2014 / 23:21

    Hoi, Ik kom ook min of meer bij toeval bij dit blog terecht.
    Adviezen genoeg, zag ik zo snel, daar heb ik niks aan toe te voegen. Iets medisch uitsluiten lijkt me heel verstandig. Het enige wat ik je verder wil mee geven, en misschien doe je dat al, is om niet te snel van tactiek te veranderen. Ik weet niet waar je woont, maar als je er met je huisarts en/of het cb niet uit komt, is het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen misschien een optie, om contact mee op te nemen. Een goede vriendin van mij heeft daar ontzettend goede ervaringen mee, haar beide kinderen werden ook echt hysterisch. Sterkte en succes met je zoektocht!

Secured By miniOrange