(~215 B)




Slapeloze nachten

Slapeloze nachten

De eerste ochtend als moeder werd ik wakker in het ziekenhuis. Skyler was te vroeg geboren en daarom moesten we even blijven; Skyler op de couveuse-afdeling, ik op een kamer met twee anderen. Ik werd ’s ochtends gewekt met de boodschap dat mijn ontbijtje even moest wachten omdat Skyler zijn mama wilde zien. Ik werd door een verpleegster naar hem toe gebracht en hoorde dat Skyler een uitstekende nacht had gehad. Hij sliep aan één stuk door en moest alleen even gewekt worden voor zijn flesje halverwege de nacht. Mama was trots.

Diezelfde dag mochten we naar huis en ’s avonds gingen Raymond en ik onze eerste echte nacht samen in. Skyler sliep naast mij in de wagen en lag als een roosje te pitten. De kraamhulp vertelde ons dat we hem echt wakker moesten maken de eerste tijd. En dus haalden we hem uit zijn slaapje rond drie uur om hem te voeden. De twee nachten daarna deden we hetzelfde. Tot nacht vier.

Skyler was helemaal hysterisch en wilde niet slapen. Na zijn laatste fles was hij twee uur aan het huilen en ook halverwege de nacht was hij niet meer stil te krijgen. Ik besloot hem bij me te nemen en de volgende dag met de kraamhulp te overleggen. Ik vertelde haar hoe de nacht was verlopen en ze gaf me gelijk. Skyler had waarschijnlijk behoefte aan geborgenheid en ik kon hem gerust de eerste nachten bij me nemen. Maar de eerste nachten duren nu wel héél erg lang.

Overdag was Skyler ook een moeilijke slaper. Hij wilde echt niet zijn eigen bed in en sliep alleen in de wagen in de woonkamer, bij mij of op de bank met wat kussens en een dekentje. Hierdoor kwam hij niet echt aan zijn rust toe en ook ik had niet echt mijn momentjes. ’s Avonds was ook een drama. Na zijn laatste fles was ik twee a drie uur bezig met een onhandelbaar kind dat niet wilde slapen en dat vervolgens na lange tijd huilen en schreeuwen van vermoeidheid in slaap viel. Bij mij. Gelukkig is dat nu een beetje verleden tijd. Overdag heeft hij zijn vaste slaapjes in zijn eigen kamer in zijn eigen bed en dan kan hij wel één a twee uur een tukkie doen. Ook ’s avonds gaat het prima. Na zijn laatste fles leg ik hem in zijn eigen bedje en valt hij rustig in slaap. Maar rond twee uur is het raak.

Skyler wordt wakker en begint heel hard te huilen. Krijsen, helemaal over zijn toeren. Het lijkt alsof hij schrikt, bang is of vreselijke pijn heeft. Alsof iemand hem keihard heeft geslagen en moet huilen voor zijn leven. We gaan naar hem toe, proberen hem te troosten maar niets lijkt nog te helpen. We lopen door het huis en af en toe probeer ik hem weer in zijn eigen bed te stoppen. Tevergeefs. Na een half uur tot een uur wordt hij iets rustiger en dan voornamelijk omdat Raymond voor hem zingt of omdat ik een rondje met hem loop. Vervolgens valt hij bij mij in slaap. Rond vier uur wordt Skyler weer wakker en gaat hij onrustig lopen doen. Met zijn hoofd schudden, trappen met zijn benen, draaien, met zijn speen spelen door hem steeds uit te spugen om vervolgens weer te piepen. Er helpt dan niets anders dan hem de fles geven. De uren daarna zijn wat onrustig en vervolgens worden we rond 8 uur weer wakker. Skyler krijgt rond die tijd weer de fles, ik doe hem in zijn eigen bed en slaapt vervolgens heel erg goed tot ongeveer 10 uur. Mama zit met gigantische wallen vanaf 9 uur achter de computer om te werken. Gaap.

Ik ben gesloopt en de gebroken nachten breken me echt op. Eén keer is het goed gegaan. Hij sliep tot twee, wilde zijn speen, sliep vervolgens tot half 7 tot hij zijn fles wilde en sliep daarna weer door tot 10 uur. Hij kán het wel. Maar dit is echt meer uitzondering dan regel. Ik kan zelfs zijn fles flink rekken tot 5 of zelfs 6 uur. Het enige probleem is dus dat ik 2 uur lang met hem bezig ben, midden in de nacht, en zelf ook niet slaap. Als ik hem om 4 uur voed, dan weet ik zeker dat ik toch nog wat slaapmomenten heb. Momenteel hebben we al veel geprobeerd. Laten huilen gaat voor mij even niet op en de vijf minuten regel (5 minuten laten huilen, even kijken, weer 5 minuten huilen, kijken, net zo lang tot de baby slaapt) gaat gewoon echt niet. Skyler huilt, krijst en is helemaal over zijn toeren, tot naar adem happen en spugen aan toe. We hebben echt bijna een uur nodig om hem weer tot bedaren te brengen. Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen en voelt gewoon écht niet oké. De afgelopen nacht werd hij zelfs hysterisch toen hij bij mij lag. Heeft het dan wel met zijn bedje te maken? Heeft hij ergens last van? Maar waarom dan alleen ’s nachts en is hij overdag een droomkindje? Hij vermaakt zich goed, slaapt goed, speelt goed en drinkt goed. Er lijkt echt niks aan de hand te zijn. Tot het nacht wordt.

Inbakeren? Gedaan. Nachtlampje? Aan. Slaapzak? Aan. Slaapzak? Uit. Speen in? Check. Speen uit? Check. Te koud? Niet aan de orde. Te warm? Ook allemaal gecheckt. In de wagen naast ons? Ook al geprobeerd. Momenteel hebben we het matrasje van Skyler schuin gezet. Misschien heeft hij het zuur en brandt dat in zijn keel. Maar ook de afgelopen twee nachten was het huilen. Is hij bang in het donker en moet echt het licht aanblijven? Moet hij geluid horen en moet ik een muziekje opzetten? Wil hij echt alleen bij mij? Maar afgelopen nacht was het zelfs raak toen hij bij mij lag. Ik heb dus niet het idee dat het daar aan ligt. Want dan moet hij naast me normaal wel de hele nacht doorslapen. Toch?

Het is enorm zoeken en het is echt heel frustrerend dat zo’n kleintje niet duidelijk kan maken wat er aan de hand is. Dat het altijd maar gissen is wat het zou kunnen zijn. Waar is die gebruiksaanwijzing? Overdag ben ik verliefd op mijn kindje en is het een schat. Maar ’s nachts? Mijn geduld raakt op en ik kan nog vrij weinig hebben. Tsjah, drie uur slaap in een nacht begint je natuurlijk een keer op te breken. Er werd me laatst geadviseerd om even naar de huisarts te gaan. Maar waarom eigenlijk? Omdat hij huilt ’s nachts? Ik heb voor de rest echt totaal geen punten waar ik de dokter een aanwijzing mee kan geven. Over twee weken moet ik naar het consultatiebureau en daar staat dit absoluut op mijn lijstje. Skyler hoeft voor mij niet door te slapen en mag nog wel voor een flesje komen rond vier of vijf uur. Als hij de uren daarvoor en daarna maar slaapt zodat wij ook aan onze rust komen.

Aankomend weekend is Raymond de Amstel Gold Race fietsen en bivakkeer ik bij mijn ouders. Ik weet zeker dat we allebei slapen als roosjes. Raymond omdat hij even zonder baby is; ik omdat ik op zolder ga slapen en Skyler bij mijn ouders ligt. Zodat zij even de nacht over kunnen nemen en ik bij kan tanken. Ik kan niet wachten!

Mochten jullie tips, ideetjes of advies hebben, of mensen met een soortgelijke situatie; ik hoor het heel graag, mits het op een niet bevooroordeelde toon is. Dingen als laten huilen of dat ik hem verwend zou hebben door hem bij me te nemen zijn bijvoorbeeld adviezen waar ik vrij weinig mee kan. In die nachten en in zulke situaties heb ik helaas, voor mijn gevoel en op advies van het consultatiebureau en de kraamhulp, niets. Hoop op jullie begrip.

Delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

96 Reacties

  1. Irís
    14 april 2014 / 17:48

    Dat hadden wij dus ook met onze zoon Joah ( 3 maanden ) Zodra wij hem neer legde was het krijsen! Alles geprobeerd, maar het enige wat hielp om hem te laten slapen was bij mij op mijn borst.. Ik heb dus 5 weken half zittend met joah op mijn borst geslapen .. Ik weet het! Niet verantwoord, maar je moet iets! Overdag hetzelfde, we zijn erachter gekomen dat joah dus reflux heeft. Kort gezegd zuur dat omhoog komt en hij slikt het weer door. We zijn na de huisarts gegaan en zij bevestigde het. We hebben nu zantac ( medicijnen ) en joah is een heel ander kind! Hij slaapt door en in zijn eigen bedje. Je zou de symptomen van reflux eens kunnen opzoeken!

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 17:53

      Daar heb ik al heel vaak op gezocht en het enige wat echt duidelijk overeenkomt is dat hij dus niet slaapt. Maar overdag wel… Het is écht alleen ’s nachts en dat vind ik raar. Hij spuugt wel maar ik weet dus niet echt het verschil tussen ‘mondje teruggeven’ en ‘spugen bij reflux’. Ik wil niet zo’n dokterloper zijn maar misschien dat ik hem hier inderdaad maar eens op moet laten testen, voor zover dit mogelijk is 🙂 Bedankt voor je reactie!

      • Bregje
        14 april 2014 / 20:08

        Het zoontje van mijn broer had een verborgen reflux. Daar zag je dus niks aan, maar was er dus wel. Waarom zou je niet naar de huisarts gaan, beter een keer te veel dan te weinig. Het is ook voor je eigen gezondheid, chronisch slaaptekort is niet ok!

        • 14 april 2014 / 22:05

          ik ben natuurlijk geen moeder en ik weet er inhoudelijk verder niets vanaf, maar als ik jou was zou ik denk ik ook naar de huisarts gaan. met mensen delen (zoals je nu hier ook doet) kan nooit kwaad. dit zijn ook dingen waar je naar mijn idee voor naar de huisarts mag. en beter wat te vroeg en te vaak naar de huisarts dan te laat en te weinig, denk ik.

        • Marieke
          15 april 2014 / 09:37

          Mijn dochter van vier maanden heeft verborgen reflux maar dat merk je wel hoor.. Zonder medicijnen is ze continu aan het slikken. Haar voeding wegslikken dat dan blijkbaar weer omhoog komt.

          • Shirley
            Auteur
            15 april 2014 / 10:09

            Aan de reacties hierboven te lezen hoef je het niet per se te merken. Misschien zijn er verschillende varianten? Gelukkig werd het bij jullie snel duidelijk! 🙂

          • Marieke
            18 april 2014 / 17:57

            Jaa verborgen reflux en reflux waarbij het kindje wel spuugt. Ik hoop dat de zantac gaat helpen!!! Mijn dochter krijgt nexium voor haar verborgen reflux en wat een opluchting zeg nu ze zich beter voelt! Succes meis!

  2. 14 april 2014 / 17:48

    Jeetje wat heftig. Wij hebben net zo’n maandenlange periode achter de rug maar mijn zoontje was toen het begon al een maand of dertien/veertien. Geen idee dus hoe je op moest lossen of wat eraan de hand is. Het enige is dat ik weet hoe je je voelt en hoe slopend het is. Dikke knuffel! Uiteindelijk hebben wij dus wel voor laten huilen gekozen maar ik denk dat ik dat ook niet had gedaan bij zo’n ukkie nog als Skyler. Ik vond het al moeilijk bij mijn dreumes die idd ook compleet hysterisch stond te spugen van ellende. Hopelijk kunnen jullie het een beetje doorbreken bij je ouders. Heb altijd het idee als ze een paar keer ’s nachts wakker worden het in hun systeem sluipt en ze vervolgens de hele tijd wakker worden. Althans, zo gaat het hier. Succes lieverd! X

  3. 14 april 2014 / 17:50

    Jee meid wat vervelend. Helaas geen tips. Mijn dochter van 1,5 jaar is nog erg wisselend qua slapen. Soms slaapt ze door, meestal moeten we er uit voor de speen en als we pech hebben huilt ze een tijd achter elkaar. Gelukkig komt het laatste niet zo vaak voor. Misschien dat je toch even naar de dokter kunt gaan? Om een medische oorzaak uit te sluiten? Of misschien is een bezoek aan een osteopaat iets?
    Succes en ik hoop dat je bij je ouders even kunt bijtanken.

  4. 14 april 2014 / 18:15

    Hier ook een kindje dat alleen in slaap valt bij mama of papa en anders alleen maar door krijst. Echter heeft zij het ook overdag, al is het ’s nachts wel een stuk erger..
    Maar ik ben sowieso van mening dat je jouw kindje echt niet verwend hebt met het bij je laten slapen.. Dat kán gewoon helemaal nog niet die eerste 6 maanden!

  5. helena
    14 april 2014 / 18:17

    Hoi Shirley,

    Verschrikkelijk als je niet aan je rust toekomt, gelukkig kan je bijtanken bij je ouders.
    Hier de eerste twee maanden ook flink last van gehad, stan bleek gewoon honger te hebben, uiteindelijk gekozen voor een flesje verzadigende voeding s avonds. Krijgt hij al zoiets of krijgt Skyler daar krampjes van? Nu wordt hij vaak wakker met zn ogen dicht s nachts maar kan hem gelukkig wel troosten met zijn speentje of onderstoppen. Zouden die kleintjes al kunnen dromen? Echt geen idee.

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 18:26

      Honger is het niet; heb al vaker een flesje geprobeerd rond het tijdstip dat hij wakker schrikt en na twee slokken heeft hij daar wel genoeg van. Zijn flesje van 4 uur komt ook niet eens helemaal leeg soms. Ik geef hem ’s avonds voor het slapengaan een grotere fles. Qua voeding krijgt hij Friso Comfort, gemixt met Standaard. Dit vanwege de krampjes waar hij last van had. Dat gaat volgens mij wel een stuk beter, maar echt 100% weten doe ik dat natuurlijk niet. Misschien dat ik eens met het consultatiebureau kan overleggen over de voeding 🙂 En wat betreft dromen; ook werkelijk geen flauw idee!

  6. Elise
    14 april 2014 / 18:33

    Baby’s huilen in het begin heel erg veel. Wij hebben zelf ook een kind gehad die vreselijk huilde in de nacht, wij waren de eerste 7 à 8 maanden ook gebroken. Ik zat ’s ochtends doodmoe aan het ontbijt. Gewoon accepteren en doorgaan.

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 18:46

      Gewoon accepteren en doorgaan vind ik toch wel heel kort door de bocht. Als het slechts piepen was… Maar hier gaat het tot hysterie aan toe. Heb je je nooit afgevraagd of er iets aan de hand zou kunnen zijn? Ik ben nu toch wel op het punt beland dat dit voor mijn gevoel niet meer ‘slechts huilen’ is en dat er misschien meer zou kunnen zijn. Maar wat? Daar ben ik dus niet achter nog.

      • Lina
        14 april 2014 / 19:05

        1 tip, altijd naar je gevoel luisteren! Deze heeft vrijwel altijd gelijk. Jij als moeder kent het verschil tussen ‘gewoon’ huilen of echt in ‘paniek’ huilen.

      • marie
        16 april 2014 / 13:59

        Weet niet of ik er overheen gelezen heb maar heb je hem wel eens aan inbakeren gedacht…. inbakeren naast je in bed leggen niet op je en zodra hij begint te huilen met je stem proberen rustig te krijgen. Zo kan hij wennen aan alleen liggen en kun jij steeds een beetje meer afstand proberen in te bouwen met als doel in zn eigen bed?
        Succes xx

        • Shirley
          Auteur
          16 april 2014 / 19:15

          Ja, hebben we al gedaan. Hielp helaas niks!

  7. Marijke
    14 april 2014 / 18:36

    Bij ons was het precies hetzelfde en blijkt na een jaar ‘verborgen reflux’ te zijn. Ze krijgt nu ranitidine en het is een ander kind! Wou dat ik eerder naar de kinderarts was gegaan! Had ons een jaar ellende bespaard!

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 18:46

      Had ze voor de rest ook vrij weinig klachten? En overdag vrijwel geen last? Hmm, misschien moet ik de stap naar de dokter toch maar eens nemen dus 🙂 Mijn gevoel laat me in deze situatie een beetje in de steek, haha. Thanks voor je reactie!

      • Marijke
        14 april 2014 / 20:33

        Soms bij in slaap komen overdag wat moeite maar voor de rest vooral veel s nachts. Heel veel succes en ik zou echt naar de arts gaan. Bij ons was de oplossing zo simpel dat ik wou dat ik het eerder had gedaan! X

  8. Jessica
    14 april 2014 / 18:39

    Wat een geweldige ouders heb je toch! Lief dat je dit weekend bij hen weer kan bijtanken.

  9. Merel
    14 april 2014 / 18:54

    Hoi Shirley, lees al een hele tijd mee maar reageer eigenlijk nooit. Mijn zoontje van 4 weken huilt overdag en is dan niet in slaap te krijgen. Hij slaapt in de nacht juist weer heel goed. Wij zijn doordat hij soms erg benauwd werd naar de huisarts gegaan en moesten toen zelfs langs het ziekenhuis, wat bleek mijn zoontje heeft reflux. Hij spuugt bijna nooit melk en slaapt ’s nachts prima. Waarom hij in de nacht wel goed slaapt geen idee, vast erg moe van de dag! Het kan dus wel met reflux dat ze goed slapen, vandaar mijn reactie.

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 19:05

      Dankjewel! Dan is het toch maar even tijd voor een doktersbezoek!

  10. Lina
    14 april 2014 / 19:01

    Hoi Shirley,

    Ik ken het gevoel dat er iets is maar je kind kan je niet vertellen wat. Ik heb alles geprobeerd en ben toen uiteindelijk naar een natuurgeneeskundige praktijk gegaan http://www.omega-smaragd.com/ ( weet niet of ik deze link mag sturen)

    Wat bleek …. mijn dochters energiebaan was helemaal in de war en zij heeft toen dat herstelt en serieus ik maak geen grap diezelfde dag had ik een ander kind!

    Je moet er wel open voor staan, mijn man was heel naief maar die is mee gegaan en stond met open mond te kijken. Na de behandeling zei die, ik neem mijn woorden terug, ik weet niet wat er is gebeurd daar maar het heeft gewerkt en dat is goed!

    XX

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 19:05

      Hmm, ik ben daar ook altijd een beetje sceptisch over maar ik schrijf het wel even op! Kan er altijd eens naar kijken. Dankjewel!

      • Lina
        14 april 2014 / 19:50

        En ander is osteopathie ook een optie! Daar heb ik ook goede ervaringen mee en mijn omgeving ook!

  11. Amarens
    14 april 2014 / 19:02

    Hoi Shirley,

    Ik lees al een tijdje mee en vind je verhalen over het moederschap altijd erg herkenbaar. Zelf heb ik een dochter van bijna vier maanden.

    Niks maakt wanhopiger dan niet weten wat er met je kindje aan de hand is. Het liefst wil je alles verklaren (ik in ieder geval wel), zodat je weet wat je moet doen. Maar soms kun je dat niet. Ik kan je ook geen advies geven, omdat ik je alleen de dingen zou adviseren die je al hebt gedaan. Daar houdt mijn repertoire ook op namelijk. Ik wil je wel een hart onder de riem steken en je zeggen dat jij echt het allerbeste weet wat goed is voor Skyler. Gewoon omdat jij zijn mama bent. Hoe cliché het ook klinkt: doe wat goed voelt en wat je hart je ingeeft. Dat is altijd goed.

    Groetjes Amarens

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 19:06

      Lief, dankjewel!

  12. helena
    14 april 2014 / 19:20

    Hier ben ik weer, ha nee honger is het dus zeker niet. Ik dacht wel dat je het al geprobeerd had hoor maar ik dacht, ik denk ff mee 🙂 hier was het wel honger namelijk, onze kleine man krijste vd honger, dat verzin je ook niet…

    Ik ben ook niet zo’n ‘dokterloper’ ook niet voor mezelf eigenlijk maar soms is het inderdaad niet slecht, onze kinderarts heeft bijvoorbeeld een supergoed zalfje voorgeschreven voor zijn eczeem.

    Maar inderdaad, jij bent zijn mama en weet wat het beste is voor hem, jij kent hem ook het beste. Al vond ik het persoonlijk moeilijk soms om hem te leren kennen 🙂 nu na een half jaar gaat het gelukkig beter.

    Je doet het alvast geweldig als ik je artikels lees en skyler zie, dit komt dus zeker goed maar ik hoop voor jullie dat het niet heel lang meer duurt.

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 19:22

      Ik waardeer het ook enorm dat je reageert en meedenkt. Zoals iedereen hier. Nu ben ik er toch meer zeker van dat ik even die stap naar de huisarts moet nemen 🙂 Gelukkig was het probleem bij jou ook gevonden. Is slopend die nachten! En lief, dankjewel!

      • helena
        14 april 2014 / 22:33

        Het blijft zoeken met een kleintje, het meest frustrerende a mama zijn is als ze huilen en je weet niet waarom, hoe dikwijls ik in het begin zijn temperatuur heb genomen….succes alvast, ik hoop dat het snel de goeie kant opgaat, dan voel je je ineens eenander mens, geloof me:-) . Met zo’n lief mannetje gaat dat zeker lukken!

  13. 14 april 2014 / 19:25

    Sam heeft tot 14 maanden s,nachts liggen krijzen, uren lang. Bij ons bleek het een blokkering in zijn linker nekwervel en bekken te zijn. Overdag was hij lief en sliep hij goed. Hij heeft wat behandelingen gehad van de osteopaat en dat verbeterde het wel. Op het moment dat ik alleen ging wonen met de kinderen en hij een hele andere kamer kreeg was het over . Iets met rust en veiligheid in het gezin maar ik geloof niet dat dat bij jullie aan de orde is haha. Dus daar kan je weinig mee, je zou eens een osteopaat kunnen bezoeken? Kindjes die overdag lief en vrolijk zijn kunnen best ergens last van hebben waardoor het s,nachts niet wil. En idd eens een lampje aan laten.

  14. Amber
    14 april 2014 / 19:26

    Was hier ook een tijdje en toen hebben we medicijnen tegen verborgen reflux geëist en toen was het over. Het is echt ronduit kut als je niet weet wat er aan de hand is en niets helpt. Je moet echt niet bang zijn om naar de dokter te gaan, daar zijn ze toch voor :)? Misschien is er ook sprake van verborgen reflux, misschien niet, maar het kan nooit kwaad om advies aan de dokter te vragen toch?

    • Amber
      14 april 2014 / 19:45

      Ostheopaat overigens ook nog geprobeerd, want daar hoorden we echt heel veel goede verhalen over. Misschien is dat iets voor jullie? Hier deed het helaas niets, maar je probeert natuurlijk alles.

  15. Danny
    14 april 2014 / 19:38

    Hier ook een kleintje die dus reflux bleek te hebben. Hij sliep dus alleen snachts wel omdat die dan afgepeigerd was van de hele dag krijsen. Bij jullie andersom dus denk ik?!
    Zelf niet zon grote fan van medicatie bij baby’s dus even eerst een andere manier geprobeerd. Osteopathie. Op de westerstraat in Amsterdam zit Sander Kales. Gespecialiseerd baby en kinder osteopaat. Ik was er erg sceptisch over want wat kan iemand van buitenaf beetje voelen en doen dacht ik? Eenmaal aangekomen en binnen begon hij in het nekje van mijn zoontje te voelen. (Niet hard duwen of iets maar gewoon voelen met z’n kleren aan) en welja mijn zoontje viel gewoon als een blok in slaap!!!!!!!!
    Ongelooflijk. Hij vertelde dat er een blokkade zat en hij daar last van had als hij te lang plat moest liggen. 2x daar geweest en alles was over. Sliep gewoon 3 x overdag sindsdien! Ik zou het zelf ook niet echt serieus genomen hebben als iemand dat zou zeggen tegen mij maar ik heb het bij mijn zoontje gezien en je krijgt er een ander kind voor terug!!
    Doe waar jij je goed bij voelt, ikzelf vond het prettig even wat dingen geprobeerd te hebben voordat ik gelijk medicatie ging geven.

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 20:02

      Maar had die blokkade dan ook met de reflux te maken? Ik ga er toch eens naar kijken inderdaad, dankjewel!

      • Danny
        14 april 2014 / 20:49

        Ja! Hij zei dat door die blokkade zijn maagklepje niet goed sloot dus daardoor het weer naar boven kwam en dat schijnt dus onwijs te branden.. Sommige spugen het uit en sommige slikken het weer door. Dus ook als die niet veel spuugt kan het alsnog reflux zijn!

        • Danny
          14 april 2014 / 20:51

          Dat kwam dus door snelle bevalling bij mij EN stuitligging.. Hierdoor blokkade bij nek en middenrif..

  16. marieke
    14 april 2014 / 19:49

    Elke moeder heeft momenten dat ze het niet meer weet. Ik vind het goed dat je zo openbaar hulp durft te vragen. Meestal slaapt mijn docht 1, 5 super goed, maar soms is het drama en proberen we vanalles. En nee dan werkt elke keer wat anders. Toen ze nog wat jonger was hadden wij veelmaan het boek je baby in een droomritme. Misschien iets om een keer naar te kijken.
    Succes !!!!!

  17. 14 april 2014 / 19:50

    Hier overdag een mega huilbaby gehad.. Totdat we naar de osteopaat geweest waren…misschien is dat wel wat…

    Veel sterkte meid..het is echt zwaar hè!!!

  18. Shirley
    Auteur
    14 april 2014 / 20:08

    Dankjewel voor alle reacties. Het is me nu wel duidelijk dat ik even naar de huisarts moet en om advies kan vragen of het eventueel (verborgen) reflux kan zijn 🙂 Naast dit alles onthou ik ook zeker de osteopaat, mocht de huisarts niets opleveren. Bedankt!

    • Simone
      14 april 2014 / 20:21

      Oh sorry, ik had jouw reactie nog niet gezien 🙂

  19. Simone
    14 april 2014 / 20:18

    Hoi Shirley,
    Ik ben allesbehalve een expert omdat ik zelf nog moet gaan bevallen maar als ik je ervaringen zo lees dan lijkt het me toch wel verstandig om naar de huisarts te gaan of op zijn minst om professionele hulp in te schakelen. Eens mens kan ook maar zoveel hebben en moet je kijken hoe lang dit nu al aan de gang is. Bovendien zeg je zelf al dat je gevoel aangeeft dat er iets niet lekker zit. Luister naar je intuitie! Heel veel sterkte gewenst. Ik hoop dat het snel beter wordt voor jullie allemaal.
    Liefs Simone.

  20. Patricia
    14 april 2014 / 20:41

    Hoi Shirley,

    Een aantal dingen in je verhaal komen mij zo bekend voor. Ons meisje heeft ook veel gehuilt en we wisten ons ook echt geen raad meer. De combinatie van machteloos staan en slaapgebrek sloopt je! En wij kregen ook het advies van 5 min laten huilen, speentje er in en weer 5 min laten huilen. Bij ons zorgde dat voor een baby wat ontzettend overstuur raakte en echt niet ging slapen. Wij zijn op een gegeven moment naar een osteopaat gegaan, zij gaf aan dat het middenrifje en het nekje van ons meisje niet helemaal lekker zat. Waarschijnlijk door de te snelle bevalling heeft ze gewoon echt een klap gekregen. Wij zijn inmiddels 4 x geweest en eerlijk waar, een wereld van verschil! Ze is vrolijk, slaapt lekker in haar bedje, en ze is echt een stuk rustiger. Ik weet niet of het bij jullie zal helpen maar misschien kan je het wel een keer proberen? Informeer gewoon een beetje om je heen welke osteopaat in jou buurt goed staat aangeschreven. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Heel veel succes!
    Groetjes Patricia

  21. Shirley Irene
    14 april 2014 / 20:55

    Hey meis,

    Het is zo herkenbaar wat je schrijft! Mijn dochter is van 2 november en heeft precies hetzelfde als Skyler! Overdag slaapt ze prima, maar snachts is het een drama…
    Ze word snachts ook hysterisch wakker, niet te troosten tot ze weer van uitputting in slaap valt…
    Ze heeft wel reflux maar dat is heel goed onder controle dankzij de nexium.
    Ook ik ben kapot van het niet slapen…
    Haar laten huilen doe ik niet (ze gaat er van spugen!) en ligt ook lekker bij mij in bed (wat iedereen ook zegt!). Ook ik ben op zoek naar dé gouden tip… Wist niet dat ik zoooo lang zonder slaap op haha
    Als je wilt kan je me een berichtje sturen!
    Sorry geen tips, 1 troost: ik heb precies het zelfde.

    Dikke knuffel,

    liefs, Shirley

  22. celine
    14 april 2014 / 20:56

    Mijn zus had het zelfde met haar dochtertje, bleek dat ze allergisch was aan koemelk. Nu aan de sojamelk en alles is opgelost! Kan dus ook een of andere intolerantie zijn…?

  23. Shirley Irene
    14 april 2014 / 20:56

    Spelfouten.. Stomme telefoon. Sorry!

  24. Bea
    14 april 2014 / 21:09

    Ik wilde ook niet de moeder zijn, die constant om elk piepje naar de dokter zou rennen. Mijn zoon sliep met 11 weken zo’n 12 uur per nacht door. Na een hele kerstvakantie s’nachts wakker te hebben gezeten hem (overdag was er niks te merken) bleek hij een zware oorontsteking te hebben. De dokter heeft me toen ook wel op het hart gedrukt altijd mijn gevoel te volgen. Je weet als moeder als er iets niet klopt.

    Toen wij zijn gestart met bijvoeding begon het drama in de nachten opnieuw. Overdag was hij hij altijd tevreden en vrolijk. Telkens zijn we weer gestopt en een maand later weer gestart. Uiteindelijk (na 3 maanden proberen) in het ziekenhuis terecht gekomen en waarschijnlijk is het verborgen reflux. Nu met een flinke dosis omeprazol per dag kan hij eindelijk genieten van vast voedsel. Ik hoop dat we binnenkort kunnen afbouwen en dat hij zuurvrij de nachten doorkomt. Mijn zoon heeft ook nooit gespuugd of andere duidelijke tekenen van reflux gehad.

    Volg je gevoel… Er moet een reden zijn voor zijn huilen.

    Dikke knuffel!

    Bea

    • 14 april 2014 / 21:14

      Dankjewel! Ik twijfelde dus omdat ik alleen kan zeggen dat hij huilt. Maar je hebt gelijk. Ik ga langs!

  25. Cristel
    14 april 2014 / 21:12

    Osteopaat! Aanrader!

  26. Linda
    14 april 2014 / 21:17

    Mijn zoontje huilde ook alleen maar toen hij in zijn wiegje moest slapen, alleen bij ons in bed sliep hij een aantal uren door. Ik sliep heel slecht met hem naast me en we hebben na 3 weken een co-sleeper van mensen uit het dorp overgenomen die ze zelf hadden gemaakt. Nu huilt hij alleen als hij honger heeft. Ik zou niet meer zonder co-sleeper willen. Hopelijk heb je er wat aan. Succes!

    • 14 april 2014 / 21:21

      Dat dacht ik dus ook en een tijdje ging het goed. Maar nu slaapt hij ook bij mij onrustig helaas 🙁

  27. Roos
    14 april 2014 / 21:17

    Je hebt al veel reacties gehad, en zo te lezen ga je ook al de stap naar de huisarts maken.
    Ik hoop dat je een begripvolle huisarts hebt die met je mee wil denken. Het zou zomaar kunnen dat Skyler inderdaad (verborgen) reflux heeft; overdag zit hij natuurlijk veel rechtop en ligt hij maar een uurtje of twee plat om te slapen. S avonds is t natuurlijk langer, wellicht zorgt dat ervoor dat het zuur toch teveel omhoog komt? Hier ook verborgen reflux bij ons zoontje, wat uiteindelijk heeft geholpen (na echt van alles geprobeerd) was het indikken van de voeding, zodat t niet meer omhoog kon komen en dus geen zuur meer in zijn slokdarm kwam. Echt, hij krijgt een soort milkshake maar hij spuugt nooit meer en slaapt s nachts door.
    Als de huisarts je geen medicatie wil geven of met een andere goede tip komt zou je dat altijd nog een keer kunnen proberen..

    Oh en osteopaat hier ook gedaan. Heeft niet echt geholpen..

    Heel veel sterkte en succes!! Laat je ons weten hoe het verder gaat?

    • 14 april 2014 / 21:20

      Momenteel krijgt hij Friso en dat is al ingedikt om spugen en kramp tegen te gaan. Weet niet of dat dik genoeg kan zijn… Ik schrijf alles op en ga ermee naar de huisarts. Thanks!

  28. Ddda
    14 april 2014 / 21:40

    Misschien is homeopathie een oplossing? Vooral als je je kindje liever een medicijnen wilt geven. Homeopathie gaat met natuurlijke geneesmiddelen… Ik hoop echt dat het snel weer goed gaat!

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 21:46

      Ik ben absoluut niet tegen medicijnen. Hoop gewoon dat het snel beter gaat! Eerst naar de huisarts en als dat niet helpt naar de osteopaat. Daarna zien we wel weer verder maar hoop dat het niet zo ver hoeft te komen. Ben allang blij dat ik veel herkenning lees en dat het niet zomaar huilen is… 🙂

  29. 14 april 2014 / 21:48

    he mop wat shit om dit te lezen 🙁 het is overdag een vrolijke druif en snachts een nachtmerrie … tja lastig vast te stellen als je alles al geprobeerd hebt, nio deed dit ook maar nooit oorzaak gevonden. luister vooral naar je eigen gevoel, ga het avond ritme me na en als je denkt iets anders te kunnen doen… proberen. hier heeft het een jaar geduurd en opgeven moment konden wij ook niet meer en hebben we haar de laatste voeding en nachtvoeding in haar bed gegeven, luier in haar bed verschoond, flesje op een handdoek rolletje gelegd en weg gelopen en blijven wachten tot ie leeg was en ze sliep haalde we het flesje weg en dit ook met een nachtvoeding gedaan. reflex zou kunnen maar dan moet ie het overdag ook hebben

    Su6 mop x

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 21:59

      Dat heb ik ook al geprobeerd, zijn laatste flesje in bed gegeven zodat hij al drinkend in slaap viel. Ook dan na paar uurtjes drama 🙁 en dat reflux overdag dan ook moest zijn dacht ik dus ook… Maar hierboven lees ik veel andere verhalen. Toch maar eens navragen dus 🙂

  30. irini
    14 april 2014 / 21:51

    Ik weet niet precies wanneer dit getest kan worden, maar misschien koemelk allergie?

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 22:03

      Hij heeft altijd hypo-allergene voeding gehad maar het kan natuurlijk meespelen. Ook dit staat op mijn lijstje. Thanks voor het meedenken, neem alles mee naar mijn afspraak 🙂

  31. Laila
    14 april 2014 / 21:54

    Wat vervelend dat hij ’s nachts zo loopt te spoken. Natuurlijk breekt dit je op, en het is ook een heel naar gezicht om je kleine mannetje zo overstuur te zien.

    Luister vooral naar jezelf naar je eigen gevoel.

    Heb jij hem al eens op zijn buik gelegd. Mijn kraamzorg zei dat ze dit eigenlijk niet meer adviseerden, maar omdat M. zo onrustig was en zichzelf elke keer wakker sloeg met zijn handjes hebben wij hem op zijn buik gezegd. Sindsdien slaapt hij als een roos. Hij is nog steeds een buikslaper. Gaat altijd goed en hij is nooit meer nachts wakker. Misschien eens kijken of dat helpt?

    Heel veel succes!

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 22:01

      Dat heb ik nog niet gedaan. Overdag slaapt hij ook prima op zijn rug. Maar ik kan het eens proberen, dankjewel!

  32. Jorien
    14 april 2014 / 22:03

    Pfff jeetje …. ik klop het gelijk af maar hier hebben we sinds een half jaar eindelijk onze nacht rust terug! Mijn zoontje heeft verborgen reflux maar voor we daar achter kwamen ben je zo 3 maanden verder! Jens krijgt nu medicijnen en dat helpt ik had na 2 dagen gelijk een heel ander kind van boos en verdrietig ventjes veranderende hij is een blij mannetje! Wat een verschil. Jens ze symptomen zijn/waren brullen, krijsen tijdens en vooral na ze fles! We hadden thuis soms helemaal woorden van wie de fles moest geven 🙁 hij wilden absoluut niet plat op ze rug liggen of in de box altijd recht omhoog. Hij spuugde nooit jens heeft echt nog maar 2x een mondje terug gegeven. Heel veel de hik en kon zuur uit ze mondje ruiken! Doordat Jens zo slecht at omdat hij pijn had in ze keel van het “spugen” sliep hij heel slecht en hadden we zoals de dokter het noemde een oververmoeide baby. Nu zijn we 2 maanden verder en afgelopen week heeft hij voor het eerst een nachtje door geslapen 🙂 we hopen dat het zo goed blijft gaan met onze kanjer!

    Staat het bedje van Skyler scheef? Schijnt te helpen omdat ze dan wat meer rechtop slapen! Ik heb het ook maar op het helpt geen idee. Ook zijn we naar osteopaat geweest ik heb het als er prettig ervaren en hij heeft ons erg goed geholpen.

    Nou ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en anders vond ik het wel ff fijn om het kwijt te kunnen 😉 hmm misschien binnenkort Jorien Schrijft 😀 haha succes meis!

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 22:05

      Dankjewel! Ook drama dus 🙁 bedje staat sinds twee nachten schuin maar lijkt (nog?) niks te doen. Met de fles heeft hij totaal geen problemen en op zijn rug liggen is ook totaal niet erg voor hem. Alleen ’s nachts dat hij wakker wordt en overstuur is. Wel vind ik hem ’s avonds veel spugen. Pff, het blijft gissen met zo’n kleintje he?

  33. C.
    14 april 2014 / 22:09

    Dit doet me denken aan het verhaal van Lilith, van talesfromthecrib. Zij maakte iets soortgelijks mee, misschien kan ervaringen delen al een beetje helpen?

    • 14 april 2014 / 22:17

      Bedankt, ik heb haar even een berichtje gestuurd 🙂

      • Ingrid
        17 april 2014 / 21:40

        Ik moest ook aan Lilith denken. Ga maar op tijd naar de dokter want voor je het weet, ga je er zelf aan onderdoor !
        Een ostheopaat is ook een goed idee want die voelen babietjes toch goed aan en kunnen meestal met een paar bewegingen een wereld van verschil maken.
        Veel succes en slaapwel !

  34. Nichelle
    14 april 2014 / 22:17

    Ik heb het hier ook een tijdje gehad dat mijn dochter niet wilde slapen, helemaal niks, toen een keer uit pure wanhoop op d’r buik in bed gelegd en ze was zo weg. Sindsdien slaapt ze op d’r buik en gaat het bijna altijd weer goed, dus wellicht is het ook wat voor jullie?

    Veel sterkte ermee en ik hoop dat het snel beter gaat!!

    • Shirley
      Auteur
      14 april 2014 / 23:02

      Bedankt, dat las ik hierboven ook ergens. Skyler ligt nu op zijn buik in zijn eigen bedje. Het enige wat ik inderdaad nog even kan proberen voordat ik anderen inschakel! We’ll see 🙂

  35. 14 april 2014 / 23:25

    Hee shirley,

    Echt, ik weet hoe je je voelt. Ook onze dochter sliep met 16 mnd nog steeds niet door. Gebroken waren we, m’n vriend en ik. Ze was al meerdere malen door de huisarts gecheckt en medisch was er niks aan de hand. Uiteindelijk weer terug naar de huisarts gegaan omdat ik me bij het consultatiebureau ook niet geholpen voelde. Uiteindelijk zijn m’n vriend en ik naar maatschappelijk werk doorverwezen en zij heeft ons weer vertrouwen gegeven en heel veel fijne tips. Uiteindelijk bleek dat wij alles nog steeds deden op ‘aanvraag’ dus als ze moe was pas in bed en nooit gezette tijden. Wij zijn haar meer structuur gaan bieden, dus sochtends om 7u op, een middagslaap alleen tussen 12-15 en om 19u weer naar bed. Natuurlijk was zij al wel wat ouder dan skyler. Ze sliep na 3 nachten door en doet dat tot op heden (net 3 jr geworden) nog steeds. Je zou dus kunnen proberen hem alleen in bed te doen op vaste momenten. Vroeg eruit gaan hoe moe je ook bent. Hem uit bed halen wanneer hij lang genoeg een slaapje heeft gedaan en alles doen volgens hetzelfde ritueel. Wij hebben ook prikkels als tv en dergelijke uitgeschakeld op t moment dat zij wakker was. Ik heb het gevoel dat dit alles wel heel veel heeft geholpen. We hebben haar leren slapen volgens triple p. Ik durfde haar ook niet te laten huilen, maar de triple
    P bood verschillende opties. Als je wilt kan ik je er wel uitgebreider over mailen. Hou je taai en zorg goed voor jezelf! X

    • Shirley
      Auteur
      15 april 2014 / 08:13

      Dat is inderdaad ook nog een optie. Eerst al het medische maar eens kunnen uitsluiten. Dankjewel!

  36. 15 april 2014 / 06:30

    Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Maar wil je wel veel sterkte wensen. Kan me voorstellen dat dit je opbreekt.
    groetjes, Linda

  37. Margriet
    15 april 2014 / 08:53

    Mijn zoontje is 11 maanden en hetzelfde verhaal als Skyler. Mijn gouden tip: Prikkelreductie overdag. Als ik kijk naar wat je zoal doet op een dag (zonder oordeel erover te vellen) kan dat teveel zijn voor een jong kind. Skyler is nog maar zo klein. Ik heb rust, regelmaat en reinheid ingevoerd en werkelijk waar, zoontje slaapt overdag en snachts als een roos. Het duurt even voor je resultaat hebt maar bij mij werkt het supergoed. Hersentjes kunnen nog niet alles verwerken waardoor ze snachts last krijgen. Lastig met je werk is wel het eerste wat ik denk maar goed, een uitgerust kind is ook wat waard.

    • Shirley
      Auteur
      15 april 2014 / 09:17

      Ik snap wel wat je bedoelt en sommige dagen zijn momenteel wat drukker, maar de eerste periode was ik eigenlijk alleen maar thuis. Skyler had dus al veel regelmaat maar het slapen is vanaf dag vier al zo slecht helaas 🙁 kan me dus niet voorstellen dat dat het kan zijn maar ik schrijf het toch even op voor als ik een medische oorzaak uit kan sluiten. Bedankt voor het meedenken!

    • Alida
      15 april 2014 / 10:42

      Hier heeft prikkelreductie en het bieden van een vaste regelmaat erg veel geholpen. Mijn zoontje is nu 15 weken. We zijn 2 weken na zijn geboorte gestart met het volgen van de tips uit het boekje ‘regelmaat brengt rust’. (verkrijgbaar bij het cb).
      Na een week of 6 waren we het goede ritme echter helemaal kwijt. Hij kwam ’s ochtends onwijs vroeg voor z’n eerste voeding en was overdag ook onrustig. Ik ben toen een week thuis gebleven met hem om hem weer aan het vaste ritme te laten wennen. Dat was voor mij ongelooflijk saai, maar voor hem nodig.
      Hij heeft heel veel gehuild toen we er net mee begonnen waren, doet onwijs veel pijn voor een moeder. Maar veel baby’s huilen voor het in slaap vallen, hun manier om prikkels te verwerken en juist omdat ik hem steeds oppakte en bij hem ging kijken, hield ik hem uit zijn slaap en werd hij nog onrustiger en vermoeider.
      Inmiddels gaat het stukken beter. Hij krijgt om 22.30 z’n laatste fles en tussen 8.30 en 9 uur haal ik hem weer uit bed. Nog steeds heb ik voor mezelf de regel dat we maximaal 1 uitstapje per dag doen en dat we lang niet elke dag weggaan. Hij heeft ook de tijd nodig om zijn rust te pakken. Voor mij betekent dat heel goed plannen en mezelf soms wegcijferen, maar dat heb ik wel over voor een goede nachtrust.
      Overdag houden we het rustig in huis. Meestal geen tv/radio aan als hij op is, niet teveel drukke speeltjes. Ik wil er geen oordeel over vellen, maar voor kindjes van deze leeftijd kan het kijken van filmpjes en het luisteren van muziek teveel zijn en dit kan zich uiten in ’s nachts slecht slapen.
      Ik wil je aanraden om eens te kijken op http://www.inbakeren.nl, hier staan veel goede tips op met betrekking tot slapen, onrustpreventie en prikkelreductie.

      Een nichtje van mij heeft een dochtertje van dezelfde leeftijd en zij had ook een enorm onrustig kindje. Ook zij is gestart met deze methode en heeft nu een heel ander kindje.
      Ik kan alleen maar zeggen, zo gek waren ze vroeger nog niet!

      • Shirley
        Auteur
        15 april 2014 / 11:22

        Ik snap precies wat je bedoelt en heb daar ook lang over gedacht maar dit is sinds dag 4. In mijn kraamweek. Deze weken zat ik alleen rustig thuis. Bovendien ga ik nu ook nog weinig weg en ben ik vaak nog geen 2 dagen doordeweeks weg voor een afspraak en in de weekenden en avonden zijn we sowieso altijd thuis. Het lijkt me niet dat dat het is.. maar het valt natuurlijk altijd te proberen als er geen medische oorzaak te vinden is 🙂 Ook kan ik eens rekening houden met muziek en tv. Bedankt voor het meedenken!

        • Alida
          15 april 2014 / 11:35

          Ik heb in de eerste weken ook veel thuis gezeten en toch was hij onrustig. Het hoeft dus niet per se iets te zeggen. Het bieden van een regelmaat kan ook zitten in een bepaalde volgorde waarop je hem verzorgt, een vaste slaapplaats etc. Hem op bed leggen wanneer hij vermoeidheidssignalen vertoont, het rekken van hem op bed leggen kan averechts werken. En een oververmoeid baby kan met grote ogen om zich heen kijken.

          Alles op een vaste manier doen biedt babies veel geborgenheid, omdat ze weten waar ze aan toe zijn.
          Ik weet natuurlijk niet of je dat doet hoor, tis maar gewoon een tip.

          Ik hoop echt dat je snel een oplossing kunt vinden.

        • Alida
          15 april 2014 / 11:41

          Ik bedoel het écht niet negatief, mocht dat zo overkomen. Ik probeer alleen mee te denken, want man, wat had ik graag gewild dat er iemand met mij mee had gedacht in die weken. Zelfs aan het cb had ik niet zoveel en moest ik zelf om dat boekje vragen.

          • Shirley
            Auteur
            15 april 2014 / 11:47

            Ik vat het niet negatief op hoor, waardeer het enorm! Schrijf het ook zeker op 🙂 Kan me er alleen niet zo veel bij voorstellen omdat het dus echt rustig is voor mijn gevoel en dat hij daar goed op reageert. Maar ja, hij slaapt dus niet en misschien heeft hij er toch meer last van dan dat ik denk. Ik ga naar de huisarts om medische oorzaken uit te sluiten en als daar niks uit komt, ga ik dit zeker toepassen! Een ritme heeft hij al goed maar alle extra prikkels kan ik natuurlijk vermijden 🙂

          • Alida
            15 april 2014 / 12:01

            Ok fijn! 🙂
            Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, hoop echt dat het snel beter gaat! Als je vragen hebt of gewoon ff je ei kwijt moet, dan kun je me altijd benaderen!

            Maar denk niet dat alles hier perfect gaat hoor, was het maar zo’n feest! 😉

      • 15 april 2014 / 12:55

        Erg herkenbaar Alida! Ik merkte hier de eerste weken dat het vooral te maken had met geluid; stemmen (visite visite visite) radio, geluid van tv. Ze leek enorme last te hebben van ‘valslaap’ zoals wij ook wel eens hebben. Bijna slapen en dan denken dat je valt… Compleet in paniek en geen beginnen meer aan.

        Ik werd een week ziek en die week was het dus enorm rustig in huis. In combinatie met inbakeren en compleet ander kind die om 22.00 uur ging slapen tot 8.30 uur.

        Ze is nu 9 maanden en ik probeer nog steeds de prikkels laag te houden, omdat ik merk dat ze, na bijv een verjaardag, altijd onrustig slaapt. Je kunt het niet helemaal vermijden: soms moeten we ergens heen. Maar ik spreid het inderdaad zoveel mogelijk en raar maar waar, ook hier werkt het goed!

        • Shirley
          Auteur
          15 april 2014 / 13:30

          Ik heb zo een afspraak bij de huisarts maar als daar niks uitkomt ga ik absoluut even hiermee aan de slag, voordat ik naar een osteopaat ga. Wat een hulp allemaal, dankjulliewel!

  38. 15 april 2014 / 09:27

    Hey Shirley,
    Kan me voorstellen dat jullie er heel er doorheen zitten, niet slapen is echt killing! Ik zou idd ook naar de huisarts gaan. Wat je misschien ook kan proberen is Skyler op zijn buik te laten slapen. Mijn zoontje sliep veel beter s nachts toen hij zich om kon rollen (en dus op zijn buik kon gaan liggen). Zal de eerste paar nachten best een beetje spannend zijn, maar misschien helpt het? Succes, en sterkte, hoop dat t mannetje (en jullie!) snel ’s nachts door kunnen slapen!
    Liefs

    • Shirley
      Auteur
      15 april 2014 / 10:08

      Dat heb ik gedaan vannacht na eerdere reacties. Voor nu heeft het nog niets geholpen maar ik ga het zeker even langer proberen 🙂

  39. Lianne
    15 april 2014 / 10:28

    Shirley, hier precies hetzelfde verhaal. Onze dochter slaapt van 20.00 tot 4 uur en dan is het drama, ik leg haar ook bij ons in bed en dat helpt enigzins wel maar ze ligt maar te woelen en te draaien. Nu de laatste dagen wilt ze ’s avonds en ’s nachts helemaal niet meer in haar eigen bed vanwege oorpijn en verkoudheid. Ik ga vannacht een gedragen pyjama tshirt van mezelf in haar bedje leggen, zodat ze mij ruikt. Kijken of dat werkt.

    • Shirley
      Auteur
      15 april 2014 / 10:41

      Vervelend he? Alhoewel ik een moord doe van slapen van 8 tot 4 haha. Ik heb al van alles van mij bij hem gelegd. Doekjes, pyjama, shawl. Niks hielp helaas. Vervelend dat jullie dochter zo verkouden is 🙁 Is het alleen dan of gewoon altijd?

  40. Lisette
    15 april 2014 / 12:21

    Dokter. Osteopaat
    Inbakeren, rust, regelmaat.

    Alles wat mij te binnen schiet is verder al gezegt…
    Ik hoop echt dat het snel beter gaat! Sterkte!

  41. 15 april 2014 / 12:50

    oe, er zijn al heel wat tips en adviezen gegeven hahaha.

    Ik ben in 2 uur en 10 minuten bevallen; vanaf de eerste wee tot het moment dat mijn dochter werd geboren. Geen gekke dingen tot op heden, maar ik heb toen ze 6 weken was wel BSR bezocht, ook een alternatieve behandeling, vergelijkbaar met een osteopaat ed. Gewoon voor de zekerheid en (zelfs volgens de verloskundige!) een goed idee als je kindje zo snel geboren wordt. Uiteindelijk ben ik maar 1 keertje geweest, dat was voldoende om de spanning uit haar nekje en rechterschouder weg te halen. (bij BSR gaat dat alleen met wrijven overigens, tis een beetje vaag 🙂 )

    Volgens mij ben jij ook heel snel bevallen dus er kan best iets van spanning bij Skyler zijn daarvan. Die kleintjes zijn qua zenuwstelsel nog zo gevoelig; het kan iets mini’s zijn waar hij misschien van wakker schrikt en overstuur raakt.

    En zoals bij eigenlijk alles; proberen kan altijd! Maar hou het vooral bij je eigen gevoel en als jij denkt dat er iets aan de hand is, gewoon naar de dokter. Mommy knows best!

    • Shirley
      Auteur
      15 april 2014 / 12:59

      Ik ben inderdaad binnen 3 uur bevallen… Dankjewel! Nog niet eerder rekening mee gehouden!

  42. Stien
    15 april 2014 / 13:34

    Wat vervelend, ik hoop dat het binnenkort snel beter gaat! Misschien een zijligging eens proberen? Er zijn aangepast kussens voor je kindje op de zij te leggen en dit kan een eventuele oplossing zijn tegen krampjes.

  43. Flair
    15 april 2014 / 18:42

    Lieve Shirley, ik herken je verhaal. Mijn zoontje had ook last van slapeloze nachten met veel gehuil/gekrijs, echt ontroostbaar. Ik zat regelmatig met mijn handen in het haar, huilend en radeloos. Ik voelde me er zo slecht door. Dat ik niet door had wat mijn kereltje mankeerde.
    Hij bleek uiteindelijk ook verborgen reflux te hebben, na gestart te zijn met Nexium, waren de nachten weer beter en kregen we allemaal nachtrust.
    Een bezoekje aan de huisarts lijkt het me zeker waard!
    Succes en ben benieuwd naar de afloop.

    • Caroline
      10 augustus 2020 / 21:34

      Hi Shirley,
      Hoe gaat het nu met slapen? Wat heeft je bezoek aan de huisarts je destijds opgeleverd? Ik ben heel benieuwd, want ik herken je verhaal

  44. Ingrid
    18 april 2014 / 01:06

    Geen advies maar een oppepper, ik denk dat Skyler de liefste en zorgzaamste de moeder heeft die hij zich kan wensen, volg je gevoel en bezoek even de huisarts…
    Ik zal duimen voor betere nachten… you can do it girl.. Xxx

Secured By miniOrange