Personal Mommy Plan maand twee zit erop

Personal Mommy Plan maand twee zit erop

Momenteel ben ik alweer twee maanden bezig met Personal Mommy (Body) Plan. De eerste maand ging fantastisch. Ik sportte drie keer in de week, at heel erg goed volgens de calorieën en macro’s (koolhydraten, eiwitten, vezels en vetten) en behaalde een prima resultaat na vier weken. Ik was enorm gemotiveerd om zo lekker door te gaan en dat was ook de bedoeling. Tot ik opeens ziek werd, een longontsteking kreeg en van de huisarts niet mocht sporten vanwege de benauwdheid. Tsjah, toen viel mijn plan even in duigen.

Ik kan wel zeggen dat ik hier ontiegelijk van baalde. Zat ik er eindelijk goed en lekker in, had ik er weer plezier in om naar de sportschool te gaan en haalde ik topresultaten; gooide mijn gezondheid roet in het eten. Ik heb ruim drie weken niks gedaan qua sport en dus is de gehele tweede maand voor mij voorbij gegaan zonder enige progressie. Ik had er namelijk zo de balen in, dat ik mijn voeding ook niet meer ging tracken. Dat laatste is een beetje stom en zonde, maar ik heb gemerkt dat voeding en sporten voor mij nauw aan elkaar verbonden zijn tijdens dit traject. Ben ik lekker bezig geweest in de sportschool; dan komt de voeding er vanzelf helemaal goed achteraan. Niet dat ik mezelf helemaal liet gaan want ik pakte nog steeds de juiste voedingsmiddelen, maar wegen blijft toch wel essentieel en soms at ik toch iets meer (of beduidend minder!) dan de bedoeling was. En dus was ik héél erg blij dat ik weer een go kreeg van de huisarts om te starten. Afgelopen zondag stapte ik de sportschool weer binnen om te gaan knallen. Ook woensdag ben ik geweest en aankomend weekend staat er ook weer een training gepland. Ik wil weer drie keer in de week en alhoewel ik het nog wel íetsje rustiger aan moet doen dan vorige maand, ben ik heel blij dat ik weer wat kan en mag. Het scheelt natuurlijk ook dat Raymond weer thuis is en ik lekker naar de sportschool kan gaan.

Want naast dat ik ontdekte dat voeding en trainen voor mij met elkaar verbonden zijn, heb ik ook gezien dat thuis sporten voor mij niet werkt. Ik geef sneller op, voel me minder voldaan, doe minder mijn best en ik vind het gewoon echt niet prettig. Het voordeel van Personal Mommy Plan is dus dat je oefeningen krijgt om thuis uit te voeren, maar voor nu heb ik ervoor gekozen om mijn gehele schema over te zetten naar ‘gym’. Als Skyler naar school gaat en Maddox start op het kinderdagverblijf kan ik dinsdag overdag lekker naar de sportschool, vervolgens pak ik de donderdagavond erbij en een dag in het weekend. Zo is het voor mij haalbaar. Ik zie de sportschool nu ook echt als tijd voor mezelf en vind het fijn om iets te hebben om het huis voor te verlaten. Even helemaal weg van mijn werk, de kids, Raymond en andere dingen die me kunnen afleiden. In de sportschool ben ik volledig gefocust op mezelf en de training. Muziekje op en gaan. Het voelt ook steeds minder als moeten en veel meer als ontspanning. Die winst is dus al behaald. Ik heb het de afgelopen weken ook héél erg gemist.

Aankomende maand staat voor mij in het teken van alles rustig weer opbouwen. Weer lekker sporten volgens mijn schema’s, af en toe wat andere oefeningen erbij pakken die ik zelf leuk en fijn vind en vervolgens ook mijn eten weer volledig op de rit krijgen en alles tracken. Weer alles wegen, invoeren en zorgen voor heel veel groene balkjes. Want de eerste maand leerde me dat ik enorm veel mag eten, dat ik heel erg veel keuze heb, eigenlijk niet zoveel hoef te laten maar wél alles moet invoeren en me bewust moet blijven van wat er allemaal het mondje in gaat. Alleen dán zijn mijn trainingen een groot succes en alleen dán behaal ik de resultaten die ik graag wil zien. Geen kilo’s eraf, maar mentaal lekker en lichamelijk iets strakker in mijn vel.

Ik zou me eigenlijk niet meten en wegen, maar ik heb het toch wel gedaan om het voor mezelf te kunnen noteren. En wat blijkt? Qua centimeters is er vrijwel niks veranderd; alleen mijn gewicht is hoger. Ik verklaar dat aan het feit dat de vorige meting is gedaan toen ik ziek was en dus lichter was door het verminderde eten en drinken. Als ik echt flink was aangekomen, had ik dat ook aan de centimeters moeten zien. Ik focus me nu alleen op de centimeters en dat gaat, ondanks dat ik niet (op wat oefeningen thuis na) heb gesport, toch nog aardig goed!

Gewicht: +2.6 kilo
Schouders: – 1cm
Borst: +1 cm
Taille: – 0cm
Heupen: – 0cm
Bovenarm: – 0cm
Bovenbeen: – 0cm

De stand na twee maanden is dus nu:

Gewicht: – 0 kilo
Schouders: – 6cm
Borst: – 4cm
Taille: – 7cm
Heupen: – 4cm
Bovenarm: – 1cm
Bovenbeen: – 3cm

Dit geeft me zeker motivatie om door te gaan en zorgt ervoor dat ik me nóg minder ga focussen op de kilo’s. Want was ik toch wel teleurgesteld toen ik op de weegschaal ging staan en mijn gewicht zag; zie ik nu dat er toch aardig wat centimeters zijn verdwenen sinds de start van Personal Mommy Plan. En dat is natuurlijk ook wat waard.

Tot de volgende update. We gaan er weer voor!

Hier lees je mijn eerdere stukken over Personal Body Plan;
Personal Mommy Plan, let’s do this!
Mijn eerste week Personal Body Plan
Personal Body Plan: drie weken onderweg
Vier weken PBP: dit zijn de resultaten

Wil je ook meedoen met Personal Mommy Plan? Kijk hier voor meer informatie. Wie weet start jij volgende maand met hetzelfde traject als ik. Personal Body Plan kost €79 per maand.

Meld je je aan via mijn link, dan ontvang je 15 euro korting.

De voorwaarden om mee te doen zijn:
* Je bent minimaal 6 weken geleden bevallen.
* Je hebt geen postnatale depressie
* Je hebt toestemming van je arts om (weer) te trainen
* Je ondervindt geen klachten van de bevalling
* Keizersnede? Dan kan je 12 weken na je bevalling starten, mits je voldoet aan bovenstaande voorwaarden.

Ik heb dit traject gekregen.

Share:

3 Reacties

  1. 20 oktober 2017 / 10:46

    nou ik zeg goed bezig hoor meis en zeker na het ziek zijn!!en wegen zegd ook niet altijd alles, als je sport en op je voeding let ga je toch spieren opbouwen en die wegen ook wat :D. eigenlijk zal je niet moeten afvallen maar zwaarder moeten worden zodat je weet dat het de goede kant op gaat 😀

  2. 20 oktober 2017 / 11:06

    Wat een mooie resultaten al Shirley! Die kilo’s zeggen lang niet alles, goed blijven meten hoor!

  3. 20 oktober 2017 / 13:42

    Ik vind toch heel mooi wat je al hebt gehaald hoor! zeker omdat je ook nog eens ziek bent geweest en ook niet zo’n klein beetje!!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *