(~215 B)

Onze vakantieplannen

Begin mei schreef ik een artikel over opties voor onze zomervakantie. We wisten nog niet precies waar we naartoe wilden, maar ik noemde landen als Frankrijk, Kroatië en Denemarken. We wilden in de auto springen en voor drie weken ergens naartoe rijden. Dat autorijden is nog steeds de planning; de drie weken worden er twee. En de bestemming? Die is heel anders: we gaan naar Italië!

Tot vorige maand lagen alle opties nog open, maar we besteedden er niet al teveel aandacht aan. ‘Komt nog wel’, dachten we. Maar toen was het opeens eind juni, moest Raymond echt zijn vakantie doorgeven en werden de bestemmingen schaars. We begonnen met zoeken in Frankrijk, en dan vooral richting Nice. Uiteindelijk vonden we dat toch allemaal iets te duur en sprak het mij ook niet heel erg aan. Denemarken staat nog steeds hoog op de lijst, maar niet meer voor een zomervakantie. Daar wil ik dan later nog eens naartoe, voor bijvoorbeeld een weekje. Uiteindelijk bleef Kroatië over maar tijdens onze zoektocht, werden we toch wel erg enthousiast over Italië. Ik vind Italië altijd fantastisch en ben een paar keer in Toscane geweest. Omdat de opties in Kroatië van ons lijstje al vol waren, besloten we dus uit te wijken naar Italië. En dan niet Toscane, maar het Gardameer. En dat hebben we uiteindelijk geboekt. De eerste twee weken van september zijn wij te vinden in Bella Italia!

Vorig jaar zijn we met zijn drietjes op vakantie geweest naar Frankrijk met Eurocamp. Dit was een persreis en daar waren we ontzettend dankbaar voor. Ik, die altijd riep nooit meer te gaan kamperen, was heel erg enthousiast en ook de mannen hadden de tijd van hun leven. Dat wilden we weer! En dus hebben we een leuke camping in Italië gevonden waar we verblijven in een heuse stacaravan. Dit keer weer zonder internet, maar met een e-reader vol met boeken. In een geweldige omgeving waar we tripjes kunnen maken naar Verona, Milaan en misschien wel Venetië. Waar we de omgeving Gardameer kunnen ontdekken. Waar ik die heerlijke risotto kan gaan eten en waar we kunnen genieten van het fijne Italiaanse, relaxte leven en klimaat. Ik kan werkelijk niet wachten.

gardameer-malcesine

06_Verona-Fotografia

1408623653333milan-cathedral

Italië is een flink eind vanaf Aalsmeer, 1200 kilometer om precies te zijn. Dit rijden wij niet in één keer. Op de heenweg zullen we overnachten in de omgeving van Stuttgart. Hier gaan we nog even een hotel zoeken waar we kunnen eten, slapen en misschien nog even iets leuks kunnen gaan doen. Om vervolgens de volgende dag het tweede deel te gaan rijden. Daarna genieten we 11 dagen van Italië en al het moois dat dat land ons te bieden heeft. Op de terugweg pakken we het iets anders aan. Dan rijden we vanaf Italië terug naar Duitsland. Daar hebben we nog eens drie nachten geboekt op een camping, vlakbij de Bodensee. Nog even een beetje éxtra genieten, om vervolgens na drie nachten het grote laatste stuk naar huis te rijden.

GE011-lindau-gitzenweiler-hof-campsite-germany-lindau-b_tcm14-45769

hoeri_mende

Eigenlijk een soort mini roadtrip, met op de heenweg één overnachting, in Italië 10 nachten, in Duitsland 3 nachten en daarna weer terug naar huis. Raymond moet eind september voor twee weken op een verre zakenreis, dus extra fijn dat we nog even met zijn drieën deze leuke trip kunnen gaan maken.

Weer een verblijf in een stacaravan dus. Het beviel de vorige keer zo goed. Lekker buiten, vooral geen internet, Skyler die zich fantastisch vermaakt en een gewéldige omgeving. Ik ga nog even knallen met de site om vervolgens 1 september in de auto te springen. Leuk, leuk, leuk!

Delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

20 Reacties

1. Marloes
    12 juli 2016 / 14:44

Leuk! Ik ben twee keer naar camping Bella Italia (Peschiera) geweest en zijn toen met de trein naar Milaan en Venetië geweest. Alvast veel plezier.

2. ziana
    12 juli 2016 / 15:33

leuk Shirley veel plezier in Italie , naar welke camping gaan jullie precies ? heet dat Bella Italia ?

12 juli 2016 / 15:54

We gaan naar Del Garda!

• Dana
        13 juli 2016 / 20:58

Ben ik ook eens geweest, prima camping! Niet zo massaal als Bella Italia. Veel plezier!

3. 12 juli 2016 / 15:55

Italië, bij het Gardameer is zo ontzettend mooi! Als je naar de camping Bella Italia gaat, zit je top!! Hebben wij ook gezeten enkele jaren terug. Kijk even voor de zekerheid of je een badmuts op moet tijdens het zwemmen…

4. Jacelien
    12 juli 2016 / 16:02

Leuk, wij willen volgend jaar in mei naar het Gardameer met ons zoontje van 1,5 dan. Hoor graag jullie ervaringen en tips over wat er te doen is en leuk is met kindjes in de omgeving.

12 juli 2016 / 17:12

Zal ik een artikel over schrijven!

5. 12 juli 2016 / 16:06

2 jaar geleden naar Bella Italia geweest in Pescheira del garda wat een heerlijke heenreis en fijne week was dat! heel veel voorpret gewenst!

6. 12 juli 2016 / 16:08

Als ik dit zo lees vind ik het echt knap dat m’n vader met ons in de auto 1365 kilometer in z’n up reed. In één keer door. Gekke man :/

12 juli 2016 / 17:12

Haha, dat gaan we zeker niet doen met Skyler 😉 Onze vakantie begint zodra we Aalsmeer uit rijden dus lekker rustig aan en alles ruim gepland 🙂

7. Bo
    12 juli 2016 / 16:58

Verona is absoluut de moeite waard! 🙂 Zelf vond ik Milaan erg tegenvallen, maar dat kan ook te maken hebben met de absurde hitte en smog toen. Zag dat iemand anders ook al iets over een badmuts schreef, die zijn inderdaad vaak verplicht in Italië..zo oncharmant haha.

8. Maartje
    12 juli 2016 / 19:19

Ik ben heel benieuwd straks naar het vakantieverhaal! Of het een aanrader is voor kindje van 1,5! Alvast een mooie reis toegewenst!

9. 12 juli 2016 / 20:19

Ah zo leuk! Ik wil ook ooit naar Italie (pizza, pasta…) dus ik ben heel benieuwd naar jouw tips etc!

10. Sabien
    12 juli 2016 / 22:52

Lekker vooruitzicht. Wij willen ook nog eens naar Italië. Dus ik zie je artikel wel verschijnen en dan haal ik er vast en zeker weer wat tips /ideeën uit!!

11. 13 juli 2016 / 06:43

Oooh Italie is zo mooi. Zelf ben ik in Toscane geweest en wil ik ook nog graag naar het Gardameer. Een stacaravan is echt ideaal, hou ik van! Alvast veel voorpret gewenst 🙂

12. 13 juli 2016 / 14:19

wij gingen altijd naar het gardermeer in talie!! en als ik een vakantie zou moeten aanraden zeg ik talie!

13. 14 juli 2016 / 08:02

Ooooh het Gardameer. Mijn happy place! Wij hebben alle zomers in mijn jeugd doorgebracht op La Quercia, in Lazise, en ik kan niet wachten tot Morris groot genoeg is om er terug te gaan. Lazise is overigens ook echt een aanrader om te bezoeken; zo’n gezellig klein stadje met heerlijke restaurantjes!

14. 18 juli 2016 / 21:03

Heerlijk!! Bij de Bodensee heb je heerlijke houten badhuizen die in het meer staan.
    Daar kan je voor een paar euro een hele dag vertoeven, super fijn!
    Wij waren toen in Lindau bijvoorbeeld.
    Misschien een tipje!

Ook is het te gek om bij Bregenz de bergen in te gaan met een kabelbaan!
    Binnen een paar minuten ben je dan in de bergen, zo prachtig daar 🙂

Geniet op jullie vakantie!!